Strona 1 z 3
Znow problem z temperatura
: ndz mar 04, 2007 20:36
autor: pepek 26
witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
: ndz mar 04, 2007 20:46
autor: mular
A czy wogole po dlugiej jezdzie lapie 90"C.Bo u mnie tak jest mam silnik 1 z i nie ma swiec dogrzewajacych.
Re: prosze o pomoc
: ndz mar 04, 2007 20:52
autor: VOOLF
pepek 26 pisze:witam mam pytanie czytalem na forum o temp silnika i termostacie i tak ogladalem dzs ja i zauwazylem ze przejechalem przez miasto i 20 km droga ekspresowa i sinik nie osiagnal temp 90 st i tak samo jest rano gdy jest zimmy jade do pracy 20 km mam wlaczone ogrzewanie na 2 biegu i temp nie osiagnie wiecej niz 70 st.Na forum pisalo ze po przejechaniu paru km jet 90.Czy jest co ze silnikiem czy z termostatem czy cos innego.PROSZE O POMOC .Z GÓRY DZIEKUJE
Jest mozliwośc że czujnik temperatury cieczy chłodzącej okłamuje. Zbadaj dolny wąż od chłodnicy, czy jest gorący.
: ndz mar 04, 2007 22:24
autor: wojju
mialem cos takiego u siebie, nie dogrzewal mi silnika wogole, termostat byl caly czas otwarty, wymienilem go i jest ok, pozdro
: wt mar 06, 2007 19:31
autor: pepek 26
mular pisze:A czy wogole po dlugiej jezdzie lapie 90"C.Bo u mnie tak jest mam silnik 1 z i nie ma swiec dogrzewajacych.
tak jak dlugo jade to lapie 90 a czy to jest szkodliwe dla siknika
: wt mar 06, 2007 19:40
autor: zloty60
A czy jak termostat jest otwarty to dolny waz jest zimny czy cieply?
Chyba cieply? No nie?
A moj jest zimny caly czas czyli dziala maly obieg a silnik nie moze mi zlapac wiecej jak 70 stopni.
Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Jeszcze gdyby ten dolny waz sie robil cieply to rozumiem ze duzy obieg caly czas otwarty.A tu jednak nie.Jedno wyklucza drugie i juz sam nie wiem...
: wt mar 06, 2007 21:25
autor: janek822
pepek 26, kolego poczytaj moje posty moze czegoś sie dowiesz. U mnie było tak samo, temp nie wyzsza nigdy niz 70 (w lecie może 75) dolny wąz delikatnie! ciepły, po wymianie termostatu dolny wąz po zagrzaniu prawie tak samo gorący jak górny. I zabrałem sie za badanie czujnika i tu wystąpil problem bo nie wiem co dalej. cena termostu ok30zł(tylko Wahler) a czujnika różnie najlepiej to orginal ok70- 80zł
: wt mar 06, 2007 21:55
autor: twardy
zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia ,

: wt mar 06, 2007 22:07
autor: zloty60
twardy pisze:zloty60 pisze:Juz tyle tematow o tym czytalem ze mnie glowa boli a dalej nie widze dla siebie rozwiazania...
Zmień termostat koszt mały a rozwiązanie Twojego problemu moze byc na wyciagniecie reki . Piszesz ze głowa Cie boli od czytania ja przerobiłem juz :padniete turbo , ścięty klin na wale , a teraz N75 o wymianie termostatu to nawet nie wspominam . Powodzenia ,

No dobrze ale prosze o odpowiedz na pytanie o tych wezach.Jak to jest jak dolny sie robi cieply?
Czy to znak ze termostat otwiera duzy obieg?
Ja juz wykluczam awarie termostatu bo na malym obiegu ( dolny waz zimny , tak to rozumiem) nie moge wyjsc poza 70 stopni.Wiec jak to w koncu jest...
: wt mar 06, 2007 23:55
autor: souler
no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.
: śr mar 07, 2007 00:08
autor: kupszczelisty
ja mam stary typ licznika te powolne i zawsze mam max 80 stopni a na vagu pokazywało 95
: śr mar 07, 2007 17:45
autor: zloty60
SouleR pisze:no na malym obiegu jakbys tylko dzialal to 90 stopni bylo by 1,2,3 i zagotowany plyn. dolny waz cieply=otwarty termostat. pisza koledzy wymien termostat to tak jest. nie ma mozliwosci, by uklad chlodzenia dzialal tylko na malym obiegu i nie osiagnal 90 stopni. moze ty sprawdzasz waz zaraz po jezdzie, a wtedy bardzo mozliwe, ze jest zimny. no dobra jest mozliwosc jazdy na malym obiegu, ale wtedy ogrzewanie na maks. i dmuchawa wlaczona na 4.
No dzieki.Troche mi sie teraz rozjasnilo...bo faktycznie waz zimy przy sprawdzaniu zaraz po jezdzie ale jak pochodzi chwile (5-10 minut) na jalowym to sie dolny waz robi cieply.
No to w sobote termostatcik na warsztacik...
Pozdro
: śr mar 07, 2007 21:58
autor: Egon PŃ
Tak jak pisali jesli bedziesz robil saune w aucie i jechal bardzo delikatnie. To moze nie dojsc do 90. Depnij go jak bedziesz mial te 70 i powinien zaraz wskoczyc na 90. Jesli spadnie spowrotem do 70 to napewno termostat. Z drugiej strony 20km i jeszcze nie miec 90 to cos nie gra.
"cena termostu ok30zł(tylko Wahler)" tego sie trzymaj :]
Moze nie masz uszczelki przy termostacie
: czw mar 08, 2007 00:47
autor: NiCom
Ja mam tak ze jak zostawie auto na jalowym to temperatura dojdzie do 90 stopni a w czasie jazdy nawet przy 120km/h mam maksa 75 - 80 stopni. To chyba tez problem z termostatem?