Strona 1 z 5

AAZ na hamowni

: sob mar 03, 2007 13:45
autor: souler
Dzisiaj urzadzilismy sobie w grupie slaskiej male hamowanko i wyszlo mi wlasnie tyle co widac, ale nie posiadam obrotomierza, wiec gosciu nie zrobil pomiaru momentu obr. ciekawi mnie ile moze byc tego momentu. strzelajcie. na 'oko' wydaje mi sie, ze okolo 180Nm. jakies pomysly? komentarze?

Obrazek

td power :satan:

: sob mar 03, 2007 13:59
autor: bongo
Nie znam sie za bardzo na tym,ale jedno mnie ciekawi.Moc w.g normy i moc na silniku.Są prawie takie same,czyli że mimo modów które zrobiłeś nie podniosła sie moc?

: sob mar 03, 2007 14:04
autor: Gitner
bongo pisze:Nie znam sie za bardzo na tym,ale jedno mnie ciekawi.Moc w.g normy i moc na silniku.Są prawie takie same,czyli że mimo modów które zrobiłeś nie podniosła sie moc?
Ale liczy sie moc na kolach, co ci po mocy na silniku, to nie tartak.. jesli AAZ ma 75KM to po modach widze 82,3KM..

Pozdro
Gitner

: sob mar 03, 2007 14:12
autor: bongo
Gitner pisze:jesli AAZ ma 75KM to po modach widze 82,3KM..
Dzięki.O taką odpowiedz chodziło.
Ale liczy sie moc na kolach, co ci po mocy na silniku, to nie tartak
Przeca napisałem że sie nie znam :helm: :helm:
Gratulacje Souler :pub:

: sob mar 03, 2007 14:13
autor: souler
Gitner porownujesz do serii wiec od serii tez odejmij straty. przede mna na rolkach stal mk3 aaz i zdziwilbys sie ile mu wyszlo. Cinek tez powinien niedlugo wrzucic swoj wykres.

[ Dodano: Sob Mar 03, 2007 13:15 ]
popatrz na swoj wykres i moc w max punkcie, odejmij straty i ile masz na kolach?

: sob mar 03, 2007 14:17
autor: Gitner
SouleR pisze:Gitner porownujesz do serii wiec od serii tez odejmij straty
Dokladnie, wg mnie to najbardziej wiarygodna wartosc, przeciez silniki same nie pojada ;) Zauwaz ze im wieksza moc tym straty wieksze.. latwo wyliczyc ile faktycznie na drodze tych koni doszlo.

Pozdro
Gitner

: sob mar 03, 2007 14:20
autor: Corvax
Gitner pisze:Ale liczy sie moc na kolach, co ci po mocy na silniku, to nie tartak.. jesli AAZ ma 75KM to po modach widze 82,3KM.
no nie zupełnie, bo te 75PS to moc na silniku

: sob mar 03, 2007 14:22
autor: Gitner
Corvax pisze:
Gitner pisze:Ale liczy sie moc na kolach, co ci po mocy na silniku, to nie tartak.. jesli AAZ ma 75KM to po modach widze 82,3KM.
no nie zupełnie, bo te 75PS to moc na silniku
Poprawilem sie wyzej, a teraz mi powiedzcie jak uzyskac jak najmniejsze straty? Opony z kolarzowki? ;)

Pozdro
Gitner

: sob mar 03, 2007 15:26
autor: homsky
SouleR, 103KM z AAZeta to świetny wynik :bigok:

Na jakim biegu było hamowane auto ??? na 4-ce ??? jak wiesz jeszcze jaką masz skrzynie , albo jakie przełozenia masz to moment mozna szybciutko wyliczyc na podstawie mocy .

Jak znasz dane skrzyni to podaj to sie policzy.

: sob mar 03, 2007 15:46
autor: souler
hmm nie wiem jaka skrzynia. a jakie byly w tym roczniku? 91 rok.

etka pokazuje kilka typow i nie wiem, ktory jest wlasciwy. pisze to gdzies na skrzyni?

: sob mar 03, 2007 15:51
autor: homsky
SouleR pisze:hmm nie wiem jaka skrzynia. a jakie byly w tym roczniku? 91 rok.
Dobra , widze że nie wiesz jaką masz skrzynie :bajer: pójdźmy innym tropem :bigok:
To powiedz mi inaczej , wykres mocy kończy sie na około 135km/h , rozumiem że silnik kręcony był do końca czyli aż zadziałał ogranicznik obrotów ??? Tak ???? Nie kręciłeś nic w pompie z ogranicznikiem obrotów ??? To znaczy czy wartoś maksymalnych górnych obrotów jest ustawiona na fabrycznych wartościach ???

: sob mar 03, 2007 15:57
autor: souler
ograniczenie fabryka. krecony byl tylko do 134, bo dalej moc by tylko spadala i nie bylo sensu.

oczywiscie skrzynka ma 5 biegow, ale pomiar robiony chyba na 4.

: sob mar 03, 2007 16:01
autor: homsky
SouleR pisze:ograniczenie fabryka. krecony byl tylko do 134, bo dalej moc by tylko spadala i nie bylo sensu.
OK, dobra zrobie 3 obliczenia , bo nie wiemy jakie miałeś przy 134km/h obroty ?
Załózmy że na końcu wykresu miałeś : 4500 , 4750 , 5000obr - zrobie 3 wersje i zobaczymy co wyjdzie ???

[ Dodano: Sob Mar 03, 2007 15:06 ]
Wyniki za godzinke :food: