Strona 1 z 1

Koło pasowe 1,9 TD Pytanie

: pt mar 02, 2007 10:38
autor: starko87
Witam ! MAM pytanie odnośnie koła pasowego Byłem u mechanika i powiedzial ze jest do wymiany ponieważ lekko sie giba Ale nei wiem czy zamina koła zmieno cos czy cos z wałem z drugiej jednak strony mechanik powiedzial ze gdyby wał bił tak mocno to by wyskoczył :) Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM

Re: Koło pasowe 1,9 TD Pytanie

: pt mar 02, 2007 11:10
autor: RobertP
starko87 pisze:Wiec prosze o rade czy koło pasowe moze sie uszkodzic?? czy jak sie je wymieni bedzie wszytsko ok ?? i jeszcze jedno nowe koło czy używke o niedużym przbiegu?POZDRAWIAM
same koło to tak nie bardzo, ale jak pójdzie to narobi się kłopotów, silnik pójdzie do remontu,
w tym przypadku lepiej nowe koło,
są tu tacy co zmienili na koło od TDI ale czop wału musiał być "zeszlifowany" odpowiednio do tego koła od TDI

: pt mar 02, 2007 12:04
autor: Michnik
Z tym kołem pasowem w AAZ to bardzo nieciekawa sprawa. Trzeba to bardzo dobrze naprawić. Jeżeli klin nie jest jeszcze wyrobiony to można wymienić koło pasowe(najlepiej na nowe) i koło zębate na wale razem ze śrubą(obowiązkowo nowe). A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału). Poza tym bardzo ważne aby śrube dokręcić z odpowiednim momentem. Nie jestem pewiem do końca ale chyba to było dla AAZ 90Nm+180 stopni(w/g książki) i 90+90 dla TDI.

: pt mar 02, 2007 12:09
autor: souler
90Nm moment dokrecania na 100%. wymien kolo, klin, srube, sprawdz czolo walu. rozwiazanie nieciekawe, ale da sie uniknac klopotow jesli stosuje sie do zalecen montazu, albo nigdy nie sciagalo sie kola :D na szczescie u mnie trzyma sie dobrze, bo w niemczech bylo malo grzebane, a przy zmianie rozrzadu nie zmienialismy kola, bo bylo ok.

: pt mar 02, 2007 12:30
autor: RobertP
Michnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekaw
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ... :bigok:

: pt mar 02, 2007 12:48
autor: starko87
Dzięki panowie najpierw to rozbiore i zobacze jak sie ma wał a pozniej bede dalej myslał :)

: pt mar 02, 2007 16:30
autor: Michnik
RobertP pisze:
Michnik pisze:A jak uszkodzony klin to wymiana wału(najlepiej na ten od TDI) lub przeróbka na "półksiężyc" od TDI(zeszlifowanie wału).
Michnik a robiłes to już ?, masz fotki zapodaj proszę jak masz jestem ciekaw
jak to wygląda w praktyce, z opisu potrafię sobie wyobrazić ale moze ktoś udokumentował ... :bigok:
Ja niestety nie robiłem. Nie jestem mechanikiem. Ale dzieki poradom z forum poleciłem mechanikowi zrobić przeróbke na półksiężyc z TDI. Jak narazie wszystko działa. Przejechałem od tamtego czasu jakieś 15000 km.