Strona 1 z 4
					
				Zawór N75 a spalanie
				: czw mar 01, 2007 21:41
				autor: galek
				Mam pytanie. Czy niesprawny zawór N75 przyczynia sie w jakis sposób do wzrosty spalania?? Mi wydaje się iż mam niesprawny zawór N75 bo po przekroczeniu ok 2500 obrotów wyłącza mi sie turbo i muszę wyłączyć stacyjkę i włączyć od nowa aby załapała turbina. Dodatkowo wzrosło mi spalanie do ok 7,2 przy wcześniejszym około 5 litrów. Prosze o pomoc
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 21:50
				autor: Adamm
				nie powinien miec raczej wplywu na to. sprawdz wezyki czy nie sa przerwane a jelsi sa cale ok to wymien zawor i dopiero sprawdz spalanie
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 22:00
				autor: galek
				Dzieki. Na bank tak zrobie. Ale najpierw połącze chyba wężyki, tak jak to było opisane w któryms poscie, aby sprawdzić czy ten zawór jest do dupy.
A tak przy okazji to co może dawać wzrost spalania?? Jeżdże normalnie . Nie jakieś PSJ. Mam dość krótkie trasy do pracy i wiem że to może być przyczyną a jeszcze dodatkowo w zimę. Ale chodzi mi o same podzespoły w samochodzie?? Olej wymieniałem jakiś miesiąc temu na Castrola Magnatec 5W40, świece żarowe też wymieniłem na NTG. Przepływomierz mówili mi fachowcy 

 że jest ok.
 
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 22:14
				autor: Adamm
				najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 22:42
				autor: cider_520
				Adamm pisze:najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien
i tak pewnie bedzie to zaworek  

  ale dobrze sprawdzic te przewody 
Adam jutro pewnie podrzuce ci ten zaworek gdzies tak kolo 19
 
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 22:44
				autor: Adamm
				cider_520 pisze:Adamm pisze:najpierw zanim je zmostlujesz przejzyj czy nie sa poprzecierane ewentulnie wymien
i tak pewnie bedzie to zaworek  

  ale dobrze sprawdzic te przewody 
Adam jutro pewnie podrzuce ci ten zaworek gdzies tak kolo 19
 
hehe u mnie to byl wezyk padniety 
a co do zaworka to ok, powinienem byc w domu, w razie co sie zdzwonimy 

 
			 
			
					
				
				: czw mar 01, 2007 22:53
				autor: galek
				Jeszcze mam jedno pytanko. Mam samochód VW Bora 1,9 TDI z XII 1999 i dokładnie nie jestem pewien gdzie ten zaworek się znajduje. Dzisiaj patrzyłem i   czy to jest to??Dołączam zdjęcie z zaznaczeniem 
 
[ Dodano: 01 Mar 2007 22:06 ]
Jeszcze raz link do zdjęcia:
http://img476.imageshack.us/img476/782/n75cf8.jpg 
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 07:40
				autor: twardy
				galek, to jest N75, możesz go wyczyścic .
Czyściłem koledze i teraz bangla. 

 
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 07:47
				autor: galek
				Wielkie dzięki. Teraz i ja będę się brał za czyszczenie zgodnie z opisami tak jak w postach. Punkcik przyznany  

 
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 08:20
				autor: twardy
				galek, Dzieki za + , tutaj masz link do poradyhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
dodam tylko że ten tłoczek przeszlifowałem papierem ściernym 2000 i o wiele lepiej chodzi. Powodzenia. 

 
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 19:38
				autor: broda1920
				a czy w golfie 3 tdi można ten zaworek N75 jakos samemu poczyścic?
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 20:28
				autor: Adamm
				broda1920 pisze:a czy w golfie 3 tdi można ten zaworek N75 jakos samemu poczyścic?
w 1Z nie bardzo, jest nierozbieralny,mozna co najwyzej przedmuchac
 
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 20:44
				autor: broda1920
				ja posiadam AHU 90 KM
			 
			
					
				
				: pt mar 02, 2007 20:52
				autor: Adamm
				broda1920 pisze:ja posiadam AHU 90 KM
 tojesli jest sterowanie jak w afn-ie to pewnie sie da