Układ chłodniczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Układ chłodniczy

Post autor: michi » czw mar 01, 2007 18:57

Witam !!!

Mam taka sprawe a wiec termostat mi padł bo sie nie otfiera od pewnego czasu (domyslam sie jak moj tata wsypał mi ten proszek do chłodnicy) i teraz tak mam nowy ale kurcze nie chce go zakładac bo jak tam jest syf to co ?! a napewno jest po tylu latach. i myslałem zeby wywalic termostac skrecic i wlac płyn pojezdzic zeby wszystko dobrze sie przemieszało i spuscic ten syf. A pytanie takie co tam wlac macie jakies srodki co fajnie czyszcza układ chłodzenia ??

Pozdrawiam MiChI



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » czw mar 01, 2007 19:06

moze kret... ;] ale nie wiem jak to bedzie dzialalo na gumowe elementy i a moze sie dziura odsloni... sproboj czyms do usuwania kamienia ;]



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 01:03

michi pisze:i myslałem zeby wywalic termostac skrecic i wlac płyn pojezdzic zeby wszystko dobrze sie przemieszało i spuscic ten syf. A pytanie takie co tam wlac macie jakies srodki co fajnie czyszcza układ chłodzenia ??
a pomyślałeś o tym że i wypłuczesz jakimiś tam środkami także "kamień" który "uszczelnił" Ci wycieki
jak to zrobisz to długo nie pojeździsz, będziesz zaraz wymieniał a
to chłodnicą, nagrzewnicę i kilka jeszcze innych elementów
moim zdaniem środki płuczące układy najlepiej jest z tego powodu
stosować ale w młodych autach a nie blisko 20 letnich, chociaż zdarzają się perełki ....
SkinnerPL pisze:moze kret... ;] ale nie wiem jak to bedzie dzialalo na gumowe elementy i a moze sie dziura odsloni... sproboj czyms do usuwania kamienia ;]
wiesz co kretem możesz sobie zrobić ? nie proponuj tego więcej koledze i innym nigdy więcej !
kret niszczy aluminium !!! a stop aluminum jest i w głowicy w nagrzewnicach więc odpada
ja bym dobrze przepłukał obieg wodą w jeden dzień a później zalał normalnym płynem chłodniczym


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Zibi art
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw sty 11, 2007 15:19
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Kontakt:

Post autor: Zibi art » pt mar 02, 2007 10:06

Jeżeli chcesz przepłukac układ to wystarczy woda (temp. nie może być na minusie bo tobie układ rozwali :D ) a następnie zalej jakims płynem do chłodnic. U mnie przy wymiania (ok. 3 tyg temu) zeszło 5l i tyle samo weszło, powodzenia :D


--->323F--->6500obr./min--->red zone--->sound--->[img]http://i35.photobucket.com/albums/d181/ihaveacolourtv/295953439_l.gif[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1311055&sid=15ea422bbe5cc6286dff6446b88ad42f#1311055]mój "pseudoterenowy" golfiiiik:D[/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 10:12

Zibi art pisze:U mnie przy wymiania (ok. 3 tyg temu) zeszło 5l i tyle samo weszło
michi ma mk2 i z książek wyczytałem że układ chłodeniczy ma pojemność 6,4l.
ale jak widaomo ciężko jest tak wysuszyć silnik żeby zawsze weszło tyle ile podają książki :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pt mar 02, 2007 15:22

a jak bym zrobił cos takiego ze do chłodnicy podpinam szlałch z woda i opor przepłokac dokładnie potem tak samo z silnikiem co wy na to ??



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 16:15

michi pisze:a jak bym zrobił cos takiego ze do chłodnicy podpinam szlałch z woda i opor przepłokac dokładnie potem tak samo z silnikiem co wy na to ??
spoko możesz
tak się robi z nagrzewnicami to z chłodnicą tym bardziej
w końcu nagrzewnica to też chłodnica :)

dodam drobną informację nie związaną z motoryzacją że podobne numery
robi się z wężownicą w piecykach gazowych do pogdrzewania wody


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pt mar 02, 2007 16:33

a mam jeszcze jeden pomysł bo nie chce zakładac nowego do tego marasu co tam pływa bo jak była chłodnica zamknieta przez termostat to myslałem zeby wywalic całkiem termostat i nachwile tak pojezdzic.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt mar 02, 2007 16:46

michi pisze:a mam jeszcze jeden pomysł bo nie chce zakładac nowego do tego marasu co tam pływa bo jak była chłodnica zamknieta przez termostat to myslałem zeby wywalic całkiem termostat i nachwile tak pojezdzic.
nic więcej co już jest sie nie uszkodzi ;-)
później będzie sie zagrzewał i będzie więcej spalał ale nie tak drastycznie więcej a moze nawet niezauważalenie,,
tylko cały ten syf pójdzie w cały obieg jeszcze bardziej...
weź ten wąż z wodą w godzinke wszystko


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości