Strona 1 z 1

WIBRACJE NA WYSOKICH OBROTACH!POMOCY!!!!!!

: pn lut 26, 2007 17:59
autor: biker
JESTEM TU NOWY I MAM PEWIEN PROBLEM! CHODZI O TO ZE GDY JADE SWOIM GOLFEM OK 140 -160 KM/H TO CZUJE NA KIEROWNICY TAKIE DZIWNE WIBRACJE NA KIEROWNICY I WOGULE! GDY SKRECAM KIROWNICA LEKKO W PRAWO TO WIBRACJE SIE NASILAJA! DRUGI PROBLEM TO WIBRACJE POJAWIAJA SIE GDY WYHAMOWYWUJE AUTKO Z WIEKSZYCH PREADKOSCI! ZAZNACZE ZE NIE MA ZADNYCH LUZOW W ZAWISZENIU CZY UKLADZIE KIEROWNICZYM!WSZYSTKO SPRAWDZONE I WYMIENIANE NA BIERZACO! HAMULCE TEZ BYLY WYMIENIANE NIE TAK DAWNO NA DOBRE (BRMBO +FERODO)!PANOWIE O CO CHODZI !CO TO MOZE BYC? ICZY TE WSZYSTKIE WIBRACJE MOGA BYC SPOWODOWANE KOLEM DWóMASOWYM! BO PRAWDOPODOBNIE TEZ CZęSTO PADA!POZDRAWIAM!

: pn lut 26, 2007 19:22
autor: Darek Madejczyk
Moim zdaniem jest to objaw niewywazonych kół. Miałem tak samo wcześniej w astrze -do 130 km/h nic sie nie działo, ale wystarczyło już 135km/h a kierownica wpadała w duże wibracje. Częste wizyty w warsztatach wulkanizacyjnych nic nie dawały- koła były wywazane ale efektu nie było żadnego! :rotfl: Dopiero przeczytałem gdzieś o wyważaniu bez zciągania koła. Zrobiłem to w Krakowie i jak ręką odjął! Motyw jest taki że wywazaniu zostaje pooddany cały "element" koło+tarcze+półoś itp. :okej:

: pn lut 26, 2007 20:01
autor: biker
SPRAWDZE I TO ! ALE U MNIE Są JUZ OBJAWY ZEPSUTEGO KOLA DWóMASOWEGO!TJ. JAK DOJEZDZAM DO SKRZYZOWANIA TO OBROTY TAK DZIWNIE SKACZA! CHODZI O TO CZY DWóMASóWKA MOZE MIEC WPłYW NA TE WSZYSTKIE WIBRACJE !POZDRAWIAM!

: pn lut 26, 2007 20:12
autor: twardy
biker, zobacz http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=118
:wink:
dwumasówka może dawac taki efekt.

: pn lut 26, 2007 23:18
autor: cwb
dziwne jest że dragania pojawiają się przy dużej prędkości i w czasie hamowania
z tego co ja się spotkałem:
-dragania przy hamowaniu - czy jak zmieniałeś klocki razem z nimi zmieniłeś tarcze ???
mam tak w polówce. zostawiliśmy stare tarcze i drgania z prędkości pow. 100km są

-dragania przy jeździe - spróbuj wyważyć ponownie opony. z forum się dowiesz że wulkanizator wulkanizatorowi nie równy. nie którzy w maszynach ustawiają duże tolerancje odchyłek nie kasują pamięci tymczasowej itp. opona czasami potrafi się obkręcić na feldze.

a wyważanie całego elementu nazywa się "doważaniem" albo się mylę ??

pozdrawiam

Re: WIBRACJE NA WYSOKICH OBROTACH!POMOCY!!!!!!

: czw mar 01, 2007 20:27
autor: sebtdi
biker pisze:JESTEM TU NOWY I MAM PEWIEN PROBLEM! CHODZI O TO ZE GDY JADE SWOIM GOLFEM OK 140 -160 KM/H TO CZUJE NA KIEROWNICY TAKIE DZIWNE WIBRACJE NA KIEROWNICY I WOGULE! GDY SKRECAM KIROWNICA LEKKO W PRAWO TO WIBRACJE SIE NASILAJA! DRUGI PROBLEM TO WIBRACJE POJAWIAJA SIE GDY WYHAMOWYWUJE AUTKO Z WIEKSZYCH PREADKOSCI! ZAZNACZE ZE NIE MA ZADNYCH LUZOW W ZAWISZENIU CZY UKLADZIE KIEROWNICZYM!WSZYSTKO SPRAWDZONE I WYMIENIANE NA BIERZACO! HAMULCE TEZ BYLY WYMIENIANE NIE TAK DAWNO NA DOBRE (BRMBO +FERODO)!PANOWIE O CO CHODZI !CO TO MOZE BYC? ICZY TE WSZYSTKIE WIBRACJE MOGA BYC SPOWODOWANE KOLEM DWóMASOWYM! BO PRAWDOPODOBNIE TEZ CZęSTO PADA!POZDRAWIAM!
Jak dobrze pamietam to objawami zuzytego kola dwumasowego byla nierowna praca silnika wczasie jazdy na luzie dopiero po calkowitym zatrzymaniu silnik normalnie pracowal. Odłacz licznik i sie przejedz jesli wszystko bedzie ok. to masz kolo dwumasowe do wymiany