Jak sprawdzić rezystancje czujnika temperatury?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Jak sprawdzić rezystancje czujnika temperatury?

Post autor: janek822 » pn lut 26, 2007 16:39

termostat wymieniony na Wahler i nic to nie dało(za niska temp ok 78st), pozostał do sprawdzenia czujnik cieczy chodzącej. Wiem że spr sie to miernikiem podpinając pin 1 i 3 i porównuje z tabelką. ale jak to zrobić? teperatura na wskaźniku musi być jakaś odpowiednia?silnik ma chodzić?wartość jaką sie odczyta z tabelki powinna odpowiadac tej na wskaźniku w desce rozdzielczej?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lut 26, 2007 17:07

nagrzej silnik, odepnij wtyczke, zmierz jeden 1-3 czujnika i spojrz w tabelke. jak szafa i tabelka mowia to samo to ok, a jak nie, to czujnik do wymiany.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » pn lut 26, 2007 17:37

ok dzięki o to chodziło, jeszcze musze kupic jakis miernik, mam nadzieje ze do takich prac wystarczy jakiś zwykły z marketu miernik za pare złotych (chyba żółty kolor)


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » wt lut 27, 2007 01:29

Może masz tą tabele i jakj możesz to napisz gdzie sie znajduje ten czujnik u mnie w audi to jest ten na chłodnicy??



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » wt lut 27, 2007 23:27

Sprawdziłem ten czujnik i z rezystancji wynuka że było 80 90st a na wskaźniku ledwo 70st, no i jeśli sie nie myle to czujnik do wymiany


gienekp007 pisze:Może masz tą tabele i jakj możesz to napisz gdzie sie znajduje ten czujnik u mnie w audi to jest ten na chłodnicy??
nie wiem gdzie jest w audi a tabelka jest tu http://www.vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?p=799179


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt lut 27, 2007 23:43

hmm ciekawe czemu jest taki rozjazd. wskaznik powinien pokrywac sie z rezystancja, a raczej odpowiednia temp dla rezystancji.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » śr lut 28, 2007 02:55

ale rezystancje w wtyczce co idzie do czujnika tez mam sprawdzać? gubie sie juz w tym. Sprawdzałem to tak że zagrzałem silnik dośc mocno, na wskaźniku pokazało 70, zgasiłem motor, wypiąłem wtyczke z czujnika i z rezystancji w czujniku wyszło ok 90 st. chyba że pomyliłem piny ale wątpie w to


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr lut 28, 2007 08:37

sprawdziles dobrze. mierzy sie czujnik, nie wtyczke. tylko szafa nie pokrywa sie z czujnikiem i to jest dziwne. u mnie czujnik jest walniety i rezystancja jest zbyt niska = ponad 100 st., ale szafa tez pokazuje tyle, a u ciebie zupelnie co innego.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

gienekp007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 15:02
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: gienekp007 » czw mar 01, 2007 02:13

W takim razie mam pytanie skoro ci pokazuje 100 to czy ci się włącza wentylator i czy jak u mnie może byc walnięty czujnik i pokazuje 80 to czy też się włączy jak dostanie większą temp.



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » czw mar 01, 2007 08:44

szczerze to nie mam pojęcia, troche to dziwne, chce znaleźć przyczyne tego żeby na darmo nie wydawać kasy.
gienekp007 pisze:skoro ci pokazuje 100 to czy ci się włącza wentylator i czy jak u mnie może byc walnięty czujnik i pokazuje 80 to czy też się włączy jak dostanie większą temp.
u mnie nie było nigdy na wskaźniku 100, z trudem zagrzałem no temp( na wskaźniku) 88-90st i dopiero wtedy wentylator włączył sie na dosłownie pare sekund, co steruje załanczaniem wentylatora? czujnik czy wskaźnik? może jak czujnik jest walniety to na wskaźniku nie będzie 90st i went sie nie zalanczy.
SouleR pisze:sprawdziles dobrze. mierzy sie czujnik, nie wtyczke. tylko szafa nie pokrywa sie z czujnikiem i to jest dziwne. u mnie czujnik jest walniety i rezystancja jest zbyt niska = ponad 100 st., ale szafa tez pokazuje tyle, a u ciebie zupelnie co innego
spawdziłem wczoraj jeszcze raz, na zimnym z rezystancji czujnika wskazywał na ok 8st i tak za dworze było, w po zagrzaniu rezystancja czujnika wskazywała 85st a wskaźnik 72st. I kto mi wytłumaczy co jest grane??? dgyby ceny czujników były w granicy 20zł to bym zaryzykował, ale niemiecki bo taki planuje kupić to koszt ok 60-80zł (hella albo vemo) a reszta to 30 zł, nawet niby niemiecki HansPries za 45zł gość powiedział że to jest chinszczyzna.


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » czw mar 01, 2007 12:32

Witam
Sory. że się podepnę pod temat
A czy w np w mojej Borze czy IV TDI tez można sprawdzić oporność czujnika temp. i jakie wartosci powinien mieć.
Czujnik jest chyba 4-pinowy



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw mar 01, 2007 12:39

pioan1 pisze: A czy w np w mojej Borze czy IV TDI tez można sprawdzić oporność czujnika temp. i jakie wartosci powinien mieć.
Czujnik jest chyba 4-pinowy
tak, jest 4 pinowy
wartości masz w tabeli, tabela zapożyczona od Grzesiekk1982
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
pioan1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 22:09
Lokalizacja: Cer-ica zach-pom

Post autor: pioan1 » czw mar 01, 2007 12:46

WIELKIE DZIęKI RobertP
Przy najbliższej okażji masz u mnie +

pozdrówka



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw mar 01, 2007 13:44

wentyle sterowane sa termicznym zalacznikiem znajdujacym sie w chlodnicy. w tym przypadku wskazania temp nie gra roli. moze byc i 110, a wentyl zalaczy sie dopiero, gdy chlodnica bedzie goraca. podczas jazdy moze do tego w ogole nie dojsc, natomiast na postoju po jezdzie jak najbardziej.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości