Strona 1 z 1

jakie powinno dochodzic napiecie do swiec zarowych??

: ndz lut 25, 2007 21:22
autor: sGARY
mierzylem napiecie akumulatora:
na wylaczonym silniku-12,4V
po przekreceniu kluczyka (swiece grzeja) -12,2V

Napiecie, ktore dochodzi do swiec to 10,1V (mase bralem z aku a + z listwy, ktora laczy swiece)
chyba za male to napiecie? jakie powinno dochodzic napiecie na swiece??
przekazniki do swiec byly orginalnie montowane??


jest to auto jetta 1.6TD 1991rok

: ndz lut 25, 2007 21:41
autor: pioan1
Autko ci śmiga-to po co grzebiesz i się stresujesz

: ndz lut 25, 2007 21:46
autor: sGARY
pioan1, wlasnie ciezko rano odpala :( i szukam przyczyny dlatego sie pytam! a nie dlatego ze nie mam co robic i sobie grzebie!!

: ndz lut 25, 2007 21:51
autor: pioan1
musisz się określić:
czy długo kręci
czy ciężko kręci
te 10.1 V to ze świecami,czy były odłączone bo wiesz że one od h..a ciągną prądu?

: ndz lut 25, 2007 21:57
autor: sGARY
pioan1, dlugo kreci, odpali za 6-8 razem, nowy akumulator jest.

a to napiecie bylo na listwie 10.1V a na aku spadlo nie znacznie 12.2V swiece byly normalnie podlaczone.

Wiem ze duzo pradu ciagna! dlatego sie pytam dlaczego tak dziwnie wyszly te pomiary!?
i czy przekazniki byly montowane w kazdym dieslu??

: ndz lut 25, 2007 22:07
autor: hanti
zrób tak:
weź ampeomierz i zobacz pobór prądu podczas grzania świec( nie pamiętam dokładnie ale jedna ciągnie 8 lub 10 A ), no lub możesz wykręcać świece pokolei i je sprawdzać a w jettce z 91r. powinieneś mieć przekaźnik

: ndz lut 25, 2007 22:08
autor: pioan1
Przy dużych prądach zawsze stosuje się przekażniki.Co do tych 10.1V trudno tak nie widząc stwierdzić.A wszystkie świece ci grzeją?

: ndz lut 25, 2007 22:12
autor: sGARY
to wiem ze przy duzych pradach stosuje sie przekazniki!
wlansie nie wiem czy wszystkie grzeja!
nawet jakby jakas nie grzala mimo tego powinno chyba wieksze napiecie isc na swiece??

Napisz jak to sprawdzic dlaczego takie niskie napiecie a nie piszesz trudno to tak stwierdzic nie widzac!

[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 21:15 ]
hanti, cos gdzies czytalem ze jedna 12A i razem okolo 48 ma byc ;) a wykrecajac to jak je sprawdzic??

: ndz lut 25, 2007 22:19
autor: pioan1
sprawdzałeś + na listwie minus na akumulatorze
a sprawdz + na listwie minus na silniku i potem na karoserii

: ndz lut 25, 2007 22:22
autor: hanti
hanti, cos gdzies czytalem ze jedna 12A i razem okolo 48 ma byc ;) a wykrecajac to jak je sprawdzic??
jak wykręcisz i posłączysz pod prąd trzymając w rękach to szybko zobaczysz czy grzeją :P

: ndz lut 25, 2007 22:34
autor: ghoost
sGARY pisze:nawet jakby jakas nie grzala mimo tego powinno chyba wieksze napiecie isc na swiece??
no wlasnie chyba nie tak do konca jest, proponuje Ci zajrzec na stronke www.ngk.de tam jest e-learning odnosnie swiec po polsku, bardzo fajnie zrobiony, moze Ci to pomoze, pzdr :bigok:

: ndz lut 25, 2007 22:49
autor: pioan1
sprawdzałeś + na listwie minus na akumulatorze
a sprawdz + na listwie minus na silniku i potem na karoserii
żdejmij listwę sprawdz opór każdej z osobna świecy a potem napięcie na listwie odłączonej od świec