Strona 1 z 2

Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny itp

: sob lut 24, 2007 20:48
autor: piapia
Witam.
Dzisiaj po odpaleniu autka, jak zwykle czekałem kilkanascie minut zanim troszke sie rozgrzeje.
Co mnie zaniepokoiło : zaraz po odpaleniu uslyszalem metaliczny dzwiek. Otworzylem pokrywe silnika i przy pasku rorzadu słychac hałasowanie jakiegos elementu ktory jest pod niego podczepiony - co to moze byc? pompa wody?

Drugi problem. Jak jechałem na 4 biegu (rozgrzane auto) miałem ok. 100km/h turbina weszła w awarie! Nie działała do kolejnego rozruchu.

Zauważełem też dziwna prace. Na postoju przy przegazowaniu powyzej 2000/obr załącza sie jakis przekaźnik, który załącza urządzenie które to pobiera bardzo dużo prądu bo az swiatła przygasaja - co to może być?

W aucie przy przegazowaniu powyzej 2tys obr czuje dziwne hrapotanie na wysokosci potrzybia, powyzej 3tys w aucie od strony pasazera coś wchodzi w duze wibracje (bardzo głośne).

prosze o jakies wskazówki, gdzie szukac pzyczyn?
Turbina bardzo dobrze trzyma ciśnienie.
pozdrawiam

Re: Dziwne objawy pracy silnika - turbina w tryb awaryjny it

: sob lut 24, 2007 22:36
autor: figurel
piapia pisze:Dzisiaj po odpaleniu autka, jak zwykle czekałem kilkanascie minut zanim troszke sie rozgrzeje.
Kilkanaście minut? Od razu po odpaleniu się jedzie.
piapia pisze: i przy pasku rorzadu słychac hałasowanie jakiegos elementu ktory jest pod niego podczepiony - co to moze byc? pompa wody?
pompa wody, napinacz, jedna z trzech rolek
piapia pisze:turbina weszła w awarie! Nie działała do kolejnego rozruchu.
Turbina nie wchodzi w tryb awaryjny, w tryb awaryjny wchodzi sterownik silnika najprawdopodobniej w efekcie przekroczenia ciśnienie doładowania. O tym było wiele razy.
piapia pisze:Turbina bardzo dobrze trzyma ciśnienie.
Skąd to wiadomo? Sprawdzałeś VAG-iem?

A z przygasaniem? Nie wiem. Drgania pod podszybiem? Trzeba dobrze osłuchać. Na odległość się nie wyczai.

: ndz lut 25, 2007 02:40
autor: piapia
Jutro sprawdze jeszcze VAG.
A co z tym przekaznikiem?
Co on załącza?

pozdrawiam

: ndz lut 25, 2007 09:17
autor: figurel
piapia pisze:A co z tym przekaznikiem?
Co on załącza?
pozdrawiam
Jedyne co się nasuwa to świece żarowe, one dużo prądu pobierają i to poprzez przekaźnik, zdejmij fajki ze świec i wtedy sprawdź. Ale jakim cudem by się przekaźnik włączał?.....

: ndz lut 25, 2007 13:59
autor: piapia
Witam.
Dzisiaj troche dodatkowych informacji.

Dzisiaj (bo wczoraj bylo ciemno) zajrzałem pod maske. Faktycznie szelesci jakies koło napinajace lub pompa wody - nie wiem jak to dokladnie sprawdzic, trzeba zdjac pasek.

Zrobilem pomiary VAG na 4 biegu gaz do dechy. Przy 3,5tys obr tyrbina zostala odcieta. I VAG pokazal błąd
1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-00 - -
Ponowny rozruch usuwa problem.

Pomiary:
25 February 2007 12:15:37
1.9l R4 EDC 0000SG 2115

Obrazek

Nawiązujac do mojego ostatniego postu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=81140

odpowiadam:

Obrazek
cowboy - pisałes ze norma jest wartosc 45-50 - kat poczatku wtrysku.

Obrazek

: ndz lut 25, 2007 14:05
autor: rob555
Masz za duze cisnienie doładowania
Zaworek na maxa odpuszcza a jednak to za malo. Jak dla mnie grucha podcisnieiowa sie chaczy albo zapieczone kierownice spalin.

: ndz lut 25, 2007 20:24
autor: wosiek
jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:) pozdrawiam

: ndz lut 25, 2007 20:31
autor: rob555
wosiek pisze:jeżeli masz takie coś że jedziesz i przy prędkości ok100-120 nagle włacza ci się tak jakby odcięcie i wtedy już niema mocy(wchodzi w tryb serwisowy) to na 99% jest to elektrozawór podcisnienia tzw n75,niech ci sprawdzi jakie ciśnienie daje ten zaworek i porówna do tego jakie powinno być ciśnienie,jeżeli jest inne tzn przeładowuje itp to zawór jest do wymiany:) pozdrawiam
W g4 nie ma zaworka z cisnieniem....jest tylko podcisnieniowy, i z mojego doswiadczenia kazdy go wymienia a problem powraca bo przycina sie nie sterowanie ale element wykonawczy czyli grucha albo kierownice.

: ndz lut 25, 2007 21:02
autor: cowboy
rob555 pisze:Jak dla mnie grucha podcisnieiowa sie chaczy albo zapieczone kierownice spalin
dla mnie to samo, coś za wolno się buja lader :) trzeba turbinka sprawdzić..

a kąt wtrysku na zablokowanych nastawach siakiś za wczesniu ciutke...

włacz sobie tdi graph, wybierz swój silnik ASV i looknij czy sie miescisz w tolerancji = bo jest to w funkcji temp paliwa - u Ciebie jest 106 st. C

: pn lut 26, 2007 17:06
autor: wosiek
SORY;) MASZ RACJE,PODCISNIENIOWY,ALE KAżDY WIE O CO CHODZI,Z TEGO CO WIEM TO WYMIANA TEGO ZAWORU POMOżE,BO U SIEBIE MIAłEM TO SAMO, A NALEżY TEż SPRAWDZIć CZY SIę OTWIERA TA PRZEPUSTNICA CZY CO TAM JEST NA TURBINIE

Brak mocy

: pn lut 26, 2007 22:06
autor: szatanek
Witam. Ja u siebie miałem cos podobnego, na trasie rozpędzałem sie, miałem na 5-tce około 140 i przyspieszałem, nagle poprostu kompletny bezdech, brak mocy i nie było juz mowy o przyspieszaniu, zwolniłem, zredukowałem do 4, ale auto rozpędzało sie jakby miało o połowe mniej mocy, czułem sie jakbym jechał zwykłym dieslem. Pomyslałem sobie ze juz po turbinie, przejechałem tak jeszcze jakies 60 km, na parkingu nie gasząc silnika sprawdziłem wszystkie przewody nic nie było widac, tylko co mnie zdziwiło to to ze przewód od turbiny do IC był kompletnie zimny, zawsze nawet po krótkiej trasce przewód ten był bardzo ciepły, jak turbinka tłoczy to musi byc ciepły. Gasząc silnik słuchałem czy słychac jak zwalnia turbinka, gwizd był podobny jak zawsze, czyli turbina sie nadal obracała. Ale najlepsze jest to ze jak dzisiaj rano odpaliłem silnik to jak ręką odjął, wszystko było po staremu, po przejechaniu jakichs 7 km, przewód od turbinki był juz ciepły. Myslałem sobie ze cos moze ze zmienną geometria kierownicy sie dzieje, przywiesza sie czy co? Czy to moze ten przetwornik ciśnienia, czyli ten elektrozaworek sie przywiesza? Co myslicie??

[ Dodano: 26 Lut 2007 21:08 ]
A powiedzcie czy w AFN-ie przy turbince jest tylko grucha od kierownicy, bo od zaworu upustowego nie widziałem?

: pn lut 26, 2007 22:39
autor: wosiek
JA MIAłEM TO SAMO,WłACZA SIę TRYB AWARYJNY I AUTO JUż NIE IDZIE,JEżELI WłąCZY CI SIę TO "ODCIęCIE" TO WYłąCZ I WłACZ SAMOCHóD,WTEDY POWINIEN JUż NORMALNIE CHODZIć Aż ZNóW DOJDZIESZ DO TYCH 140,U MNIE BYłO TO W GRANICACH 110-140,
NA 99% ZAWóR N75,JEDZ DO JAKIEGO TYPA KTóRY MA POJECIE I NIECH ZOBACZY CZY TEN ZAWOREK DZIAłA,JEżELI NIE TO DO WYMIANY I WTEDY JUż BęDZIE GITES!!! POZDRAWIAM

: wt lut 27, 2007 15:57
autor: szatanek
U mnie w okolicach filtra powietrza są 2 podobne zaworki do których dochodzą przewody podcisnieniowe, jeden chyba jest odpowiedzialny za recyrkulacje spalin a 2 właśnie steruje zmienną geometrią dobrze mówie??

[ Dodano: 01 Mar 2007 12:28 ]
Witam .Mam takie pytanko, czy może ktoś z was ma jakiś schemat jak mają być podłączone wężyki do zaworków n75 TDI AFN. Coś czuje ze chba zaczyna ten zaworek mi padać, ale najpierw chciałbym zobaczyc czy wszystko mam dobrze popodłączane i czy węzyki te są szczelne.

: czw mar 01, 2007 19:44
autor: sebtdi
wosiek pisze:JA MIAłEM TO SAMO,WłACZA SIę TRYB AWARYJNY I AUTO JUż NIE IDZIE,JEżELI WłąCZY CI SIę TO "ODCIęCIE" TO WYłąCZ I WłACZ SAMOCHóD,WTEDY POWINIEN JUż NORMALNIE CHODZIć Aż ZNóW DOJDZIESZ DO TYCH 140,U MNIE BYłO TO W GRANICACH 110-140,
NA 99% ZAWóR N75,JEDZ DO JAKIEGO TYPA KTóRY MA POJECIE I NIECH ZOBACZY CZY TEN ZAWOREK DZIAłA,JEżELI NIE TO DO WYMIANY I WTEDY JUż BęDZIE GITES!!! POZDRAWIAM
A u mnie Jest roznie raz wpada w tryb awaryjny przy 140km/h a raz przy 180km/h???? To tez myslicie, ze to moze byc N75 ????