Strona 1 z 1

temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

: sob lut 24, 2007 12:36
autor: Dynia
Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

Ps.Mam nadzieję, że właściwie określiłem prefiks.

POZDR. !

: sob lut 24, 2007 12:40
autor: rob555
Diesel ma taka sprawnosc ze nadmuch cieplego powietrza do kabiny + zimno na zewnatrz powoduja iz na jałowm sie wystudza...

: sob lut 24, 2007 12:42
autor: Pruszkowiak
Dynia pisze:Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?
To normalna rzecz przy ujemnych temperaturach :bigok:
Dynia pisze:I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.
Dobry TDI to powinien przy -20 zapalać od przysłowiowego strzała.Ja mam 1.9TDI 90KM i pali od jednego podgrzania świec a przebieg to na zegarze mam 211tys. a w rzeczywistości ponad 300tys.Może zatankowałeś kiepską rope?28tys. na TDI to jest nic to powinien palić i chodzić jak szwajcarski zegarek

: sob lut 24, 2007 13:00
autor: souler
to z temp to normalne zachowanie przy tak wysokosprawnym silniku, ale odpalanie juz nie. powinien palic od strzala.

: sob lut 24, 2007 13:21
autor: Dynia
Uff to mnie pocieszyliście :bigok:

jak wspomniałem jestem przyzwyczajony do benzyny, a tam jak wskazówka złapała 90 to ani drgnęła nawet przy -26.

Ale odpalanie mnie martwi, gdy temperatura jest -1 to zaskakuje jakby z takim szarpnięciem, a wczoraj przy -6 za pierwszym razem nie odpalił, a to przecież żaden wielki mróz.

Wiem, że poprzednia właścicielka, jeździła tylko na krótkich odcinkach 5-10km (sporadycznie w trasie) i to bardzo delikatnie, więc może akumulator niedomaga, ale to można chyba sprawdzić, w przeciwieństwie do czujnika temperatury (bo tam raz wyrzuca błąd a raz nie), myślałem, że zbyt uboga mieszanka i dlatego nie odpalił.

Co do ropy to na razie zdążyłem nalać 3razy :P
leje V-Power Shella (chyba, że radzicie coś innego).

Dzięki :)

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

: sob lut 24, 2007 13:37
autor: pioan1
Dynia pisze:I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
VW ma takie silniki że przy -25*C pali nawet na dwóch sprawnych żarowych,
przy przebiegu 250 tyś

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

: sob lut 24, 2007 13:41
autor: Dynia
pioan1 pisze: VW ma takie silniki że przy -25*C pali nawet na dwóch sprawnych żarowych,
przy przebiegu 250 tyś
Też tak myślałem ;)

wiem, że Diesel potrzebuje więcej prądu do rozruchu niż benzyna, może akumulator słaby, a może to żarowe?
Bo rozumiem, że czujnik temperatury wykluczyć.
VAG pokaże walnięte żarowe?

: sob lut 24, 2007 13:44
autor: souler
aku do diesla powyzej 70Ah i prad rozruchowy powyzej 600A powinien byc. amen

Re: temperatura silnika 2.0 TDI - kłopot

: sob lut 24, 2007 22:39
autor: erwin
Dynia pisze:Witam :)
Kupiłem niedawno VW Tourana 2.0 TDI 140KM DSG, i jako, że nie mam żadnego doświadczenia z dieslami zwracam sie o pomoc.

Zauważyłem (przy temperaturze zewnętrznej -6C), że gdy silnik zaczyna nabierać temperatury i np. ma już 90 i zatrzymam się to po ok.2min. zaczyna spadać temperatura silnika (oczywiście silnik cały czas włączony),
dzieje się tak również gdy silnik ma niższą temperaturę np. ma 80, zatrzymam się na 3min. i temperatura zaczyna powoli opadać, gdy ruszam z miejsca temperatura znowu wzrasta.
Czy to czujnik temperatury?
termostat?

W 1.8T miałem walnięty czujnik temperatury, ale temperatura silnika spadała w czasie szybkiej jazdy, przy niskich temperaturach zewnętrznych, a gdy się zatrzymywałem to wzrastała, a więc odwrotnie niż tu.

I nie wiem czy to normalne, że dziś przy temperaturze -6 nie mogłem za pierwszym razem odpalić, dopiero za drugim zaskoczył i to z lekkim oporem.
Czy to normalne w TDI?

Aha przebieg 28tys.km.

Dzięki za wszystkie porady i pomoc :D

Ps.Mam nadzieję, że właściwie określiłem prefiks.

POZDR. !
pamietaj zeby na climatronicu bylo ustawione AUTO i temp max wtedy bedzie pomagal dogrzewac ukl. chlodzenia dogrzewacz ktory turan ma zam. seryjnie , podjedz gdzies i podl komp. i sprawdz czy dogrzewacz dziala? jak nie funkcjonuje zawsze beda klopoty z temp. z odpalem sprawdz swiece zarowe bo lubia w 2.0 bardzo szybko sie palic nawet przy tak malym przebiegu

: ndz lut 25, 2007 14:37
autor: Dynia
SouleR pisze: aku do diesla powyzej 70Ah i prad rozruchowy powyzej 600A powinien byc. amen
Dzięki za info. :)
erwin pisze: pamietaj zeby na climatronicu bylo ustawione AUTO i temp max wtedy bedzie pomagal dogrzewac ukl. chlodzenia dogrzewacz ktory turan ma zam. seryjnie , podjedz gdzies i podl komp. i sprawdz czy dogrzewacz dziala? jak nie funkcjonuje zawsze beda klopoty z temp. z odpalem sprawdz swiece zarowe bo lubia w 2.0 bardzo szybko sie palic nawet przy tak malym przebiegu
Nie lubię tego automatycznego ustrojstwa, słyszałem, że przy odpalaniu w zimie powinno wyłączyć się wszystkie takie urządzenia jak radio, nawiew, żeby nie zabierało prądu potrzebnego do rozruchu, ile w tym prawdy nie wiem.
Fakt, że na auto nie mam włączone, albo wyłączam climatronic, albo manualnie zmniejszam nawiew na min.

Podjadę do znajomego z ASO i podłącze do VAG'a i sprawdzę aku i dogrzewacz (chociaż powietrze cieple leci prawie od razu).

PS.A jeszcze pytanie, czy przy DSG należy odpalać na wciśniętym hamulcu??

Wiem, że przy manualu odpala się z wduszonym sprzęgłem.

Dzięki za info i pozdr. ! :)