Strona 1 z 2

po wymianie silnika kopci - pilne

: śr lut 21, 2007 08:46
autor: bburdach
witam. pare dni temu wymieniłem silnik na td. wczesniej mialem taki sam ale sie zatarl i nieoplacalo sie go robic. ten kupilem po okazyjnej cenie. ale mial uszkodzona turbinke. zostala przerobiona. nie wiem za bardzo jak ale strasznie glosno swiszcze.ale nie w tym rzecz. w tym momencie jak sie turbina wlacza zaczyna strasznie kopcic na bialo - ogromna chmura w ktorej gina samochody jadace za mna:). mechanik powiedzial ze spala sie olej z tlumnika po starym silniku. ale przejechalem 500 km i dalej to samo. i bierze olej ale na rozgrzanym silniku po odkreceniu korka i wyciagnieciu bagnetu nic. zero dymu.

: śr lut 21, 2007 09:07
autor: PinkFloyd
To ze gwiźdze turbinka to najczesciej nieszczelnosc w połączeniu turbinki albo nieszczelnosc wydechu- jezeli we wczesniejszym silniczku ta turbinka nie gwizdała. A czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego???? Czy po rozgzraniu zaczyna mniej kopcic czy dalej tak samo??? Czy kolor dymu jest tczysto biały, czy może siwy lub niebieskawy???? I jak Ci autko odpala na zimno i ciepło, jak przyspiesza i itd????

: śr lut 21, 2007 09:24
autor: bburdach
pali na dotyk, silnik chodzi jak zegarek, ciśnienie ma dobre, kopa ma tez niezlego, dym jest koloru bialy lekko wpadajacy w siwy, dymi i na zimnym i na rozgrzanym silniku. turbina zostala przerobiona bo brala olej i swiszcze chyba po tej przerobce czyli mzna powiedziec ze mam bez turbiny

: śr lut 21, 2007 09:54
autor: PinkFloyd
Ja bym sprawdził tą turbinkę, czasami widziałem ze jak turbo padniete to kopci ostro, jezeli pali dobrze to kąt wtrysku ok, a co z płynem chłodniczym???

: śr lut 21, 2007 10:08
autor: bburdach
wczoraj sprawdzalem to byl wszystko dobrze, a turbina mozna powiedziec ze jest odlaczona, tyle ze siedzi, i zapomnialem powiedziec ze oleju tez ubywa, taj jak by sie gdzie do wydechu dostawal, bo wydaje mi sie ze silnik nie bierze, no i po dluzszej trasie czasami jest plama (kilka kropli oleju pod samochodem)

: śr lut 21, 2007 10:12
autor: PinkFloyd
To pewnie wina turbawki i podłączenia turbinki i przewodów olejowych pewnie olej dostaje sie do kolektora- warto sprawdzic. Albo turbawka przepuszcza olej. Zobacz czy wydech z tyłu nie jest mokry- oleisty

: śr lut 21, 2007 10:57
autor: bburdach
podobno turbina jest tak przerobiona ze niechodzi i przez nia wogole olej nie idzie. czy to mozliwe?

: śr lut 21, 2007 11:01
autor: RobertP
bburdach pisze:podobno turbina jest tak przerobiona ze niechodzi i przez nia wogole olej nie idzie. czy to mozliwe?
jak odkręcisz doprowadzający olej przewód od chłodniczkioleju do turbiny to wtedy napewno nic nie pójdzie
a tak to już chyba wiesz ....

: śr lut 21, 2007 11:24
autor: bburdach
no wlasnie nie bardzo wiem bo jestem prawie zielony w tych sprawach

: śr lut 21, 2007 14:20
autor: RobertP
bburdach pisze:no wlasnie nie bardzo wiem bo jestem prawie zielony w tych sprawach
to jest ten przewód (zaznaczyłem na zielono) o którym pisałem wcześniej,
od chłodniczki (przykecony śrubą M8) oleju do turbiny,
drugi jest z tyłu silnika od turbiny do bloku silnika przykręcony kluczem 22) - tego zdjęcia nie mam
tamten jest taki gruby w plecionce metalowej, tak jak wężyki przy kranach
tak wogóle zastanawia mnie i pewnie innych czemu wogóle chciałbyś to zrobić lub czemu masz to zrobione jeśli wogóle masz ....
Obrazek

: śr lut 21, 2007 15:06
autor: bburdach
sprawdzalem teraz i jest caly czas wyciek oleju pod spodem. z wydechu tez chlapie olejem bo cala klapa z tylu w oleju jest po wczorajszej jezdzie ok 200 km. zrobiony jest tak bo kupilem silnik z uszkodzona turbina (brala olej) w starym tez byla do kitu i dlatego jest tak jak jest. byla tez przerabiana rura ta co wychodzi z turbimy do wydechu i z pod sruby tez wychodzi delikatnie olej

: śr lut 21, 2007 15:41
autor: RobertP
bburdach pisze:sprawdzalem teraz i jest caly czas wyciek oleju pod spodem. z wydechu tez chlapie olejem bo cala klapa z tylu w oleju jest po wczorajszej jezdzie ok 200 km. zrobiony jest tak bo kupilem silnik z uszkodzona turbina (brala olej)
czy jesteś pewnien że to tylko turbina wali olejem ? może do tego jeszcze uszczelniacze ...
i pieścienie ?

: śr lut 21, 2007 15:50
autor: bburdach
A CO JEST TEGO OBJAWEM??? BO PRZEZ KOREK WLEWU OLEJU ODKRECONY NA ZAPOLONYM SILNIKU I BAGNET ZERO DYMU. CO MOGE JESZCZE SPRAWDZIC. BO SILNIK MI SIE WYDAJE ZE JEST W PORZADKU

: śr lut 21, 2007 19:52
autor: Michnik
Sprawdź kompresje na cylindrach czy jest normie. To chyba podstawa.