Strona 1 z 2

Temperatura wody w chłodnicy - 110stopni?

: wt lut 20, 2007 19:06
autor: dar-dar-04
Witam!
Jestem zupełnie zielony, przesiadłem się na MK3 sprowadzonego z Niemiec z poczciwego maluszka. Otóż mój wózek rocznik 93 ma silnik 1,9D. Na konsoli widać temperaturę wody po nagrzaniu oscylującą pomiędzy 100 a 110 stopni. Zaraz przed 110 termostat działa bo temperatura zaczyna spadać. Wymieniałem czujnik temperatury i w sklepie dali mi czujnik z czterema wyprowadzeniami z zielonym obramowaniem. Znajomy która ma Pasata mierzył mi temperaturę na głowicy i twierdzi że raczej jest ok. Po nagrzaniu włącza się też wentylator na chłodnicy. Wymieniałem też termostat bo miał uszczelki zwalone i się nie zamykał.
Dodam, że silnik dość długo się nagrzewa co widać na wskaźniku temperatury a z nagrzewnicy leci już całkiem ciepłe powietrze.
Ktoś mi sugerował że ma założony zły czujnik temperatury. Co wy na to? Martwię się bo podobno diesel nie lubi jak się go przegrzeje....
Pozdrawiam

: wt lut 20, 2007 19:13
autor: souler
wyglada na przeklamanie czujnika temp. mam to samo po wymianie, prawie 110 stopni na blacie, a rzeczywiscie 90. jesli wentyl dziala to dobrze. mozesz pomierzyc rezystancje na nozkach czujnika. powinna byc taka jak na zalaczonym obrazku:
Obrazek

wlasciwa temp to 90. sprawdz czy dolny waz od chlodnicy jest cieply. powinien, bo wentyl dziala, ale nie zaszkodzi sprawdzic reka.

pozdro

termostat

: wt lut 20, 2007 19:15
autor: daro31ie
KOLEGO WYMIEN TEN TERMOSTAT I KUP SOBIE NOWY ORGINALNY NIE TAKIE BADZIEWIE, TO TERMOSTAT STERUJE CHLODZENIEM SILNIKA I JAK JEST OK TO PILNUJE BY WMIARE SZYBKO SILNIK SIE NAGRZAL BY POTEM STOPNIOWO SIE OTWIERAL


KOLEGO JAZDA W TAKIM STANIE MOZE DOPROWADZIC DO ZATARCIA
ZMIENIAJ TERMOSTAT MA ON ZAMYKAC SIE I OTWIERAC BARDZO POWOLI A TWOJ CHYBA POPROSTU SIE PRZYCINA


jak pomoglem na punkcika licze narka daro :okej: :okej: :okej:

Re: termostat

: wt lut 20, 2007 19:19
autor: souler
daro31ie pisze:KOLEGO WYMIEN TEN TERMOSTAT I KUP SOBIE NOWY ORGINALNY NIE TAKIE BADZIEWIE, TO TERMOSTAT STERUJE CHLODZENIEM SILNIKA I JAK JEST OK TO PILNUJE BY WMIARE SZYBKO SILNIK SIE NAGRZAL BY POTEM STOPNIOWO SIE OTWIERAL


KOLEGO JAZDA W TAKIM STANIE MOZE DOPROWADZIC DO ZATARCIA
ZMIENIAJ TERMOSTAT MA ON ZAMYKAC SIE I OTWIERAC BARDZO POWOLI A TWOJ CHYBA POPROSTU SIE PRZYCINA


jak pomoglem na punkcika licze narka daro :okej: :okej: :okej:
:panna:
kolego caps lock off!!! troche netykiety by sie przydalo i interpuncji, bo tego zrozumiec nie idzie.

: czw lut 22, 2007 17:15
autor: robak7
SouleR pisze:...wlasciwa temp to 90....pozdro
Podlacze sie do tematu.
Mam pytanie: czy 90* to rzeczywista temp. plynu jaka powinna byc np w zbiorniczku wyrownawczym w czasie normalnej pracy. U mnie niestety jest ok. 80-85 przy obecnych temp. na zewnatrz. Sprawdzilem kilkoma termometrami-pokazuja to samo co wskaznik na desce.

: pt lut 23, 2007 00:57
autor: souler
robak7 temp plynu w zbiorniczku powinna byc 85-88 stopni. wtedy na silniku jest okolo 90.

: pt lut 23, 2007 01:23
autor: robak7
SouleR pisze:temp plynu w zbiorniczku powinna byc 85-88 stopni. wtedy na silniku jest okolo 90.
Czyli przejmowac sie moja temp silnika (zmienic termostat) czy dac sobie spokoj? Ktos mi powiedzial, nizsza temp zle wplywa na turbine.

: pt lut 23, 2007 01:26
autor: SEZAM
kurczaki panowie u mnie troszkę trzeba czekać na temp około 90 stopni hmmmmm czy coś nie trybi ??? czy coś muszę :grrr: wymienić??? :grrr:

: pt lut 23, 2007 10:57
autor: souler
niska temp przede wszystkim wplywa na spalanie. mozna by sie dopatrywac wplywu na turbine jako wypadkowa niskiej temp oleju, ale musialbys miec temp ponizej 70 stopni, a nie tak jak piszesz ok. 85.SEZAM ile czekasz na 90? 5km? calkiem normalny wynik.

: pt lut 23, 2007 11:12
autor: RALFI
W kwestii pokazywanej temp. na desce rozdzielczej opisywałem to kiedyś że sam wyminiłem 3 czujniki temp. Polski, Niemiecki i Luxembourg. Każdy z nich pokazywał inną temp pracy od 60 DO 110. W końcu zostawiłem niemiecki który wskazywał 90 i napewno był to dobry pomiar ponieważ po przekroczeniu tej temp. o 5-7 stąpni włacza sie wentylator na chłodnicy, więc wnioski wyciągnijcie sami. Pozdr.

: pt lut 23, 2007 20:11
autor: SEZAM
Souler !!! dziś sprawdziłem temperature i lipa na maxa !!! lubie sobie dogrzewać auto i max co osiągnąłem to 80 może 85 stopni hmmmmmm!!!! ale auto pracowało bardzo ładnie!!!

: pt lut 23, 2007 20:28
autor: souler
85 na tablicy? moze termostat sie nie domyka, na to wyglada. wypadaloby sprawdzic temp plynu w zbiorniczku i jezeli bedzie prawidlowa to dalbym sobie spokoj. auto na postoju w zasadzie wolno sie nagrzewa i nie koniecznie bedzie chcialo pokazac dobra temp. dopiero pod obciazeniem na pewno sie dogrzeje i wtedy przy sprawnym ukladzie chlodzenia to powinno byc 90 i niewielkie odchylki w gore przy szybkiej/ostrej jezdzie.

: sob lut 24, 2007 18:37
autor: SEZAM
NO NIC ZROBIE TAK JAK MóWISZ LUKNE NA TEMPERATURE W ZBIORNICZKU I JAK BEDZIE JAKAś LIPNA TO WEZME SIę ZA WYMIANE TERMOSTATU I JUż !!! POZDRAWIAM

: sob lut 24, 2007 18:54
autor: Jerry-diesel
mój sie nagrzewa w tych warunach co są teraz około 10-15 min do temperatury roboczej czyli cos koło 90*. Czyto nie za wolno? Dodam że na postoju sie tak nagrzewa wolno oczywscie