Strona 1 z 1

Zimny cięzko odpala

: wt lut 20, 2007 17:13
autor: paulek87
Witam!

Posiadam Golfa II TD. Od pewnego czasu mam problemy z odpalaniem przy zimnym silniku. Musze pokręcić z 3 razy po jakieś 15 dekund, za 4 razem zaczyna coś chwytać, a przeważnie za 5 razem odpala. Caly proces trwa około 1-2 minut, dieslem jeżdzę od nie dawna mogłbym prosić o porady od czego zaczać, może od świec? Dodam jeszcze ze gdy silnik jest ciepły autko pali od strzału.
Z góry dzięki za pomoc.

: wt lut 20, 2007 17:21
autor: bongo
paulek87 pisze:mogłbym prosić o porady od czego zaczać, może od świec?
Ja bym od tego zaczął..

nie pali jak cieply

: wt lut 20, 2007 19:32
autor: daro31ie
ja kolego inaczej mysle

pierwsze sprawdz czy masz babelki powietrza w przewodzie za filtrem paliwa oczywiscie rano jak masz klopoty z odpaleniem
jest taki dobry patent koszt to ok 3 zl sa w sprzedazy w sklepach motorazacyjnych takie zawory zwrotne na paliwo wsadz sobie go przed filtrem paliwa i zobaczysz roznice
ta dolegliwosc czyli nap wadliwy zaworek zwrotny to jedna z przyczyn ktore trzeba sprawdzic na samym poczatku. nastepne to sprawdzic filter paliwa tam tez czesto tkwi przyczyna . jezeli wszystko bedzie ok to zostaje tylko jedno sprawdezic vagiem kat zaplonu i na koncu te swiece zarowe

pozdrawiam i jak pomoglem to punkcik dla mnie narka daro

Re: nie pali jak cieply

: wt lut 20, 2007 19:37
autor: souler
daro31ie pisze:...sprawdezic vagiem kat zaplonu...
bez jaj, da sie?

swiece sprawdz.

: wt lut 20, 2007 21:10
autor: Przemo86
daro31ie pisze:jest taki dobry patent koszt to ok 3 zl sa w sprzedazy w sklepach motorazacyjnych takie zawory zwrotne na paliwo wsadz sobie go przed filtrem paliwa i zobaczysz roznice
czegos nie rozumie hm zaworek zwrotny to jest na filtrze i on kosztuje okolo 30 zł w sklepie a filtr tez jakies 30 zł wiec co to za patent, ze przed filtrem ?

jezeli ten zaworek bedzie zapchany to efekt bedzie podobny do zapowietrzonego ukladu czy tez braku paliwa, gorsze odpalanie, gaśnięcie, filtr tez jak zapchany to gorzej będzie z odpalaniem, swiece sprawdzic, akumulator, ladowanie itp :bigok:

: wt lut 20, 2007 21:38
autor: bongo
daro31ie pisze:ja kolego inaczej mysle
Masz do tego prawo...
daro31ie pisze:jezeli wszystko bedzie ok to zostaje tylko jedno sprawdezic vagiem kat zaplonu i na koncu te swiece zarowe
Czy Ty wiesz o czym mówisz??A do czgo tego Vaga chcesz podpiąć?
pozdrawiam i jak pomoglem to punkcik dla mnie narka daro
Obrazek

: wt lut 20, 2007 23:51
autor: paulek87
Więć filter paliwa mam nowy, bo myślałem ze mam w nim wode i dlatego nie pali, wymienilem go ale bez rezultatu, moze ktoś wyjasnić mi co to ejst etn zaworek zwrotny i gdzie to wsadzic? Jeżeli chodzi o świece jak najlepiej je sprawdzić? Dzięĸi wszystki za pomoc :)

: śr lut 21, 2007 00:06
autor: Przemo86
paulek87 pisze:co to ejst etn zaworek zwrotny i gdzie to wsadzic ?
fotki Ci nie bede mogl pokazac bo mialem format c , ale postaram sie to wytlumaczyc, znajduje sie on nam gorze filtra paliwa, taki bialy kawalek plastyku, jest zamocowany do filtra a dochodzi do niego i wychodzi przewod paliwowy, chyba nie namieszalem :P

[ Dodano: Wto Lut 20, 2007 23:09 ]
bongo pisze:daro31ie napisał/a:
jezeli wszystko bedzie ok to zostaje tylko jedno sprawdezic vagiem kat zaplonu i na koncu te swiece zarowe
Czy Ty wiesz o czym mówisz??A do czgo tego Vaga chcesz podpiąć?
pewnie nie zauwazyl, ze nie wszyscy maja 1.9 TDI :bigok:

: śr lut 21, 2007 00:11
autor: paulek87
Wielkie dzięki PGrzemek, juz wiem co to jest i gdzie się znajduje. Mam jeszcze pytanko odnośnie świec... Jak je sprawdzić czy są dobre ?

: śr lut 21, 2007 08:36
autor: Cinek
jak nie pali na zimnym to po pierwsze sprawdź bezpiecznik świec, jest pod podszybiem w przedziale silnikowym, gdzieś nad pompą hamulcową. potem obowiązkowo świece. można je sprawdzić miernikiem, ale ja jestem za wykręceniem i podłączeniem na krótko do akumulatora, tylko jakimś grubszym kabelkiem, co cienki sie zagrzeje :) no i pytanie czy działa ci przekaźnik. kontrolka sie zapala ?? cyknie po chwili od zgaszenia lampki grzania ?? jak to bedzie dobre to dopiero wtedy ewentualnie przyjrzeć sie urządzeniu rozruchowemu, kątowi wtrysku ( nie VAGiem, bo nie ma gdzie podłączyć ) tylko przyrządem wkręcanym w pompe, wtryskom i ewentualnie pompie. może też by trzeba sprawdzić kompresje. to raczej większość przyczyn niepalenia na zimnym :bigok: