Strona 1 z 2
1.6TD cieknie ropa z oski z pompy
: wt lut 20, 2007 14:40
autor: sGARY
cieknie ropa z oski tam gdzie zaznaczylem strzalka

[dol]
jest tam jakis oring?? jest to czesc wymienna??
jak tak to jak to wymienic??
Lub gdzie jakis pompiarz w Trojmiescie??

: wt lut 20, 2007 15:18
autor: Slavio
Witaj.
Ja mam mk3 1.9 td i pompę inną niż twoja, tak na oko.
u mnie też ciekło z tego miejsca i w moim przypadku pomogło wciśnięcie tej ośki i wyciągnięcie jej kilka razy podczas pracującego silnika i przegazowanie go po tym. Spróbuj. może pomoże. Tam jest malutki oring ale rozmiaru ci nie podam bo nie mierzyłem, chociaż zdejmowałem górę pompy i oglądałem to to.
: wt lut 20, 2007 15:29
autor: sGARY
Slavio, no wlasnie tez to wcisnalem i przestalo leciec

ale sie ciagle poci i chce to zrobic zeby juz nie cieklo.
Trudno jest rozkrecic ta gore pompy?? nie ma tam czegos co pozniej trzeba regulowac??
: wt lut 20, 2007 15:54
autor: Slavio
U mnie też się pociło po pierwszej takiej akcji z wciskaniem, więc powtórzyłem i też mimo to delikatnie się pociło. Pojeździłem trochę autem z różnymi prędkościami i przestało się pocić. Ten oring jest dociskany wg mnie przez ciśnienie paliwa w komorze pompy i ma tam swoje wyżłobienie w które ma się dopasować, więc pewnie jak dałem mu konkretnie po garach to mu to pomogło, docisnęło i uszczelniło.
A jak chce ci się rozbierać to powiem ci że rozkręcenie tego nie zajmuje dużo czasu. Problem jest z samym zdjęciem pokrywy, bo ta ośka zaczepiona jest o coś w pompie i trzeba się pomęczyć żeby ją zdjąć a potem założyć , ale jest to do zrobienia. Mi się udało. Poszukaj w temacie "governor moda", tam są zdjęcia i chyba nawet w punktach napisane co robić, przy okazji zrobisz sobie governor moda(nie wiem czy tego sie nie robi tylko w silnikach z turbo, a nie wiem czy ty je masz). Ja jeszcze tego nie robiłem, na razie przygotowuję się do wymiany kompletu łożysk w kołach i przy okazji zrobię to.
Jeżeli chodzi o regulację, to miałem problem z założeniem tej pokrywy na pompę bo przeszkadzała mi śruba regulacju dawki paliwa więc wykręciłem ją. Potem musiałem wyregulować dawkę i wolne obroty i nic więcej.
: wt lut 20, 2007 16:09
autor: hanti
sGARY pisze:jest tam jakis oring??
tak na ośce jest założony oring
sGARY pisze:jest to czesc wymienna??
oczywiściie że tak
sGARY pisze:jak tak to jak to wymienic??
wymienisz oring bez ściągania pompy. Wystarczy tylko ściągnąć dekiel i masz wszystko na wierzchu
Ważny jest jeszcze typ pompy(czy ma mechanizm przyśpieszania obrotów czy tylko zmiany kąta wtrysku) bo w jednych pod deklem jest taka mała sprężynka na którą trzeba uważać a w drugim typie pompy jej nie ma.
Koszt oringu ot około 2 PLN ( w serwisie trochę więcej) ważny jest jeszcze stan tulejki w której jest oring wraz z ośką, jak jest ona wyjechana to zmiana oringu nic nie pomoże(nowa tulejka kosztuje około 80-90PLN w ASO)
: wt lut 20, 2007 18:21
autor: sGARY
hanti, ok czyli sie zabiore za wymiane tego oringa

jest to taki silnik jak na fotce

dokladnie pozniej sprawdze jaki tam jest typ pompy.
Wiesz moze jaki tam jest rozmiar tego oringu??
I jak sie nazywa ta tulejka?? bo jak rozebralem te sprezynki z gory to byla tam jakas tulejka mosiezna i widac bylo ze z jendej strony byla ona mocno zuzyta.
takze pewnie tez do wymiany.
Slavio, jest to 1.6 Turbo Diesel

: śr lut 21, 2007 00:48
autor: RobertP
sGARY pisze:jest to 1.6 Turbo Diesel

no to bierz się za mody silnika, pompy i turbo jak jest silnik zdrowy to można przy nim troszkę poszaleć ...

: śr lut 21, 2007 00:52
autor: To_mas
sGARY, ja mam ten sam problem !! na początku mi tam ciekło jak cholera :/ pogrzebałem itd teraz sie tylko torszke poci ale i tak mnie to denerwuje !!! I tez bede sie za to zabierał w najbliższym czasie !!!
: śr lut 21, 2007 02:11
autor: euglen
sGARY,
To_mas, można wymienić ten oring oraz mosiężną tulejkę, trzeba ściągnąć górę pompy, koszty oringu -2zł a tulejki-45zł orginał Bosch. Dziś wieczorem podam Wam numer części, u siebie wymieniałem też więc na bank będzie dobra. Za ok35 zl można kupić cały komplet uszczelek orginal Bosch do całej pompy

: śr lut 21, 2007 11:01
autor: hanti
euglen pisze:tulejki-45zł orginał Bosch
to powiedz mi gdzie tak tanio dostałeś bo sam jestem ciekaw
pytałem po kilku DOBRYCH sklepach i niestety zawsze odsyłano mnie do ASO
euglen pisze:Za ok35 zl można kupić cały komplet uszczelek orginal Bosch do całej pompy
zgadza się ale są to zbędne uszczelki w tym momencie, no chyba że ktoś będzie wymieniał uszczelniacze na sekcjach czy uszczelkę głowicy pompy - ale to robota chyba raczej dla pompiarza
: śr lut 21, 2007 11:20
autor: euglen
hanti, w sieci Intercars cena
"tuleji dźwigni przyśpieszenia" to dokładnie
34,33zł numer części Bosch
1 460 324 333. Numer całego zestawu uszczelek
1 467 010 059. Moim zdaniem opłaca się kupić, od razu można wymienić uszczelkę LDA oraz oringi od przyśpieszacza... A poza tym w pompach rotacyjnych nie ma kilku sekcji

: śr lut 21, 2007 11:59
autor: sGARY
RobertP, to nie moje autko

dlatego nie bede tam robil zadnych modyfikacji
To_mas, to wydaje mi sie ze to jakas wada

i duzo aut ma to samo
euglen, ja raczej zmienie sama tulejke mosiezna bo widac z gory ze jest ona z jednej strony mocno wypracowana. i ten oring

masz moze numer tego oringa??
: śr lut 21, 2007 12:12
autor: To_mas
sGARY, ja chyba sie wezme za to i kupi tak jak radzisz cały komplet tych uszczelek

:D
Przy okazji by sie zrobiło govenor mod :PP:D:D: no nie ??
: śr lut 21, 2007 12:30
autor: euglen
sGARY, numer tego oringu na 90% to 1 460 210 008. Ale tutaj nie jestem pewien...