Strona 1 z 2

Problemy z turbina? zaworkiem N75? czy cos innego?

: wt lut 20, 2007 01:28
autor: nizus
Czesc,
Posiadam Golfa IV 2001 TDI 1.9 110 KM. Przebieg 170 tys.

Kupiłem go w czerwcu 2006, przesiadlem sie z forda scorpio (wieloryb) , ktory psul sie czesciej niz chinska maszynka do golenia. Golf mial byc o niebo lepszy a jednak nie do konca.

pomijam uszczelke pod glowica, ktora zmienilem bo byla uszkodzona, nowe amortyzatory- to normlane.
w miedzyczasie padl przeplywomierz, wymienilem na nowy....

auto mocno dymilo na czarno przy dodawniu gazu, potem zaczelo wylaczac sie turbo powyzje 3 - 3,5 tys obrotow. po zgaszneiu i zapaleniu problem ustawal...

na poczatek mechanik zmienil mi zaworek n75 , turbo przestalo sie wylaczac, ale auto nadal dymilo,

](*,)

juz myslalem ze to wtryskiwacze ale mechanik twierdzil ze to wina turbo,

udalo mi sie kupic od znajomego serwisanta z VW turbine z rozbitka z przebiegiem 3000 km.

wymienili mi turbo, dymienie ustalo, wszystko bylo ok

ale auto ciagle dziwnie szarpalo przy obrotach 1800 - 2000. zawsze gdy wskazowka obrotomierza przechodzila ten zakres, wycuzwalo sie charakterystyczne szarpniecie, ten efekt byl od samego poczatku jak tylko kupilem auto....

dzisja wracalem z nart z krynicy, i znowu turbina zaczela sie wylaczac powyzej 3,5 tys obrotow...

:kupa:

załamka....
zaczynam sie powoli irytowac:(
HELP!

: wt lut 20, 2007 09:03
autor: Paweł NPI
no i nie wiem czy to znowu nie przewpływomierz... Poprostu ten typ tak ma, to jego najsłabsza strona - przepływka...

: wt lut 20, 2007 10:17
autor: cowboy
nizus pisze:i znowu turbina zaczela sie wylaczac powyzej 3,5 tys obrotow...
zmień mechanika .... i styl jazdy

i zmieniaj filtr powietrza co 10 kkm !!

... i lej porządne paliwo np BP Ultimate

wtedy nie zawalisz sadzami kierownic turbiny, nie zasyfisz nastawnika i zaworka N75

: wt lut 20, 2007 11:30
autor: inek01
cowboy pisze:zmieniaj filtr powietrza co 10 kkm !!
Chyba troche przesadziles z tymi 10kkm.

: wt lut 20, 2007 11:38
autor: nizus
Tankuje tylko na shellu , albo zwyklego diesla albo powera,
co do stylu jazdy to nie zamulam i nie jezdze do 2 tys, raczej normlanie, jak rozgrzeje sie silnik to do 3, 4 tys.
olej i filtry zmieniam co 10 tys
staram sie dbac o to auto zeby nie miec z nim znowu problemow wiecej:(

czy to aby na pewno przeplywomierz?? pamietam ze jak on byl uszkodozny auto slabiej jezdzilo, ale nie bylo typowego efektu wylaczenia sie turbiny?

pozdrawiam

: wt lut 20, 2007 11:43
autor: cowboy
czy to aby na pewno przeplywomierz?? pamietam ze jak on byl uszkodozny auto slabiej jezdzilo, ale nie bylo typowego efektu wylaczenia sie turbiny?
przepływka zwykle zaniża powyżej 3000 rpm i ogranicza dawke przez co auto jest mułowate...

jeśli "wyłacza" Ci się turbina to:
1. n75
2. zapieczone kierownice

sprawdź czy sztanga (wchodząca do gruszki) chodzi spwobodnie w zakresie 1,5-2cm - do gruszki powinna wchodzić z oporem membrany, po puszczeniu wraca szybko szybko...

po zapaleni powinna zostać wciągnieta do gruszki około 1,5cm - po zgaszeniu powinna szybko opasć...

jeżeli sztanga chodzi płynnie to przedmuchaj n75 WD40, jeżeli to nie pomoże zaworek na stół i postepuj wg poniższej instrukcji:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

: wt lut 20, 2007 20:59
autor: inspire
palen pisze:no i nie wiem czy to znowu nie przewpływomierz... Poprostu ten typ tak ma, to jego najsłabsza strona - przepływka...
nie powiedziałbym :D ja tak nie mam a nakrecilem juz 120tysiecy i nic sie nie dzieje jesli chodzi o silnik i podzespoly, W tym czasie wymienilem 2 podnosniki szyb i stop.
Wymieniam eksploatacyjne co 10tys.

przepływka

: czw mar 01, 2007 20:53
autor: szatanek
Z tego co wiem w starszych golfach były montowane przepływki Pierburga i były nie do zajechania, w nowszych czyli chyba od MK4 są juz wsadzane przepływki Boscha i niestety nie są juz tak dobre i padają częściej.

: pt mar 02, 2007 08:32
autor: mg-maciek
ja też wymieniam co 10 kkm juz w drugim aucie - efekt: 0 ubytków oleum i jak sądze radość silniczka i turbiny
koszt: znikomy biorąc pod uwagę ich dobry humor :grin: :okej: - bryka śmiga jak zła

: sob mar 03, 2007 01:14
autor: janek822
mam pytanie, jak N75 powinien cykać? u mnie na wolnych obrotach prawie go nie słychać czasami cyknie, dopiero jak dam gazu tak około 1600- 2000 cyka fajnie.

: sob mar 03, 2007 07:14
autor: twardy
janek822 pisze:mam pytanie, jak N75 powinien cykać? u mnie na wolnych obrotach prawie go nie słychać czasami cyknie, dopiero jak dam gazu tak około 1600- 2000 cyka fajnie.
Nie wiem co to jest to cykanie , chyba wtedy na cewke dochodzi napięcie i w zaworku pracuje tłoczek (impulsowo)
U mnie rok temu cykał jak zegarek a od niedawna go nie słysze ,.
Mój jest do wymiany , :(

: sob mar 03, 2007 10:06
autor: inek01
twardy pisze:U mnie rok temu cykał jak zegarek a od niedawna go nie słysze ,.
Mój jest do wymiany
Moj tez jest do wymiany a cyka.

Nie ma reguly. Moze cykac, moze nie cykac... Nie znaczy przy tym, ze jak nie cyka to zly itp.

: sob mar 03, 2007 11:31
autor: twardy
inek01, Inie kupujesz zaworka? ja w tym tygodniu jade do sklepu i biore nowy. Na razie śmigam na pozyczonym , bez notlaufu całkiem inna jazda. :bigok:

: sob mar 03, 2007 19:13
autor: inek01
twardy pisze:inek01, Inie kupujesz zaworka?
Kupuje niedlugo.
U mnie notlauf jest dopiero od 150-169km/h wiec pol biedy...