Strona 1 z 1

problem z odpaleniem golfika IV!!!!!

: pn lut 19, 2007 22:24
autor: marcinliput
Witam.
posiadam golfika IV 1,9 TDI 90 KM
moim problem jest rozruch zimnego silnika,a zeby go zapalic musze przytrzymac dłużej kluczykiem zeby zaskoczył!!!!przez co meczy sie rozrusznik!!!!
A przy nastepnym uruchomieniu odpala z mniejszym trudem,mysle ze to albo czujnik temperatury albo przekaznik do swiec zarowych??
Prosze o pomoc

mk4

: pn lut 19, 2007 22:33
autor: daro31ie
kolego swiece dzialaja dopiero jak tem spadnie ponizej 4 stopni, nja radze ci sprawdzic kat zaplonu i a moze podpiac do vaga zczytac bledy

: pn lut 19, 2007 22:34
autor: Grzesiekk1982
Witam.
TDI powinien odpalać od strzała bez świec.
Wymienaiłeś filtr paliwa?
Czy w przezroczystej rurce jak masz wyłączony silnik nie ma pęcherzyka powietrza? Czy podczas pracy silnika nie idą tamtędy bąbelki?
Sprawdź to jeśli nbędzie OK, to będziemy dalej myśleć.
Zapchany filterek też może (szczególnie w zimie) utrudniać odpalenie diesla.
Pozdrawiam.

palenie

: pn lut 19, 2007 22:51
autor: daro31ie
sluchaj kolego kup sobie taki zawor zwrotny kosztuje 3 zl zamontuj go sobie przed filtrem paliwa mozliwe ze schodzi ci paliwko nie zaszkodzi a napewno pomoze

: pn lut 19, 2007 23:02
autor: Grzesiekk1982
daro31ie pisze:sluchaj kolego kup sobie taki zawor zwrotny kosztuje 3 zl zamontuj go sobie przed filtrem
to niezawsze pomaga, bo problem nie musi siedzieć w zaworze pompy. U mnie np źle była nieszczelna ta właśnie przezroczysta rurka na króćcu.
Inny przypadek to kiepskie opaski na filtrze paliwa (przeważnie). Niezależnie od kombinowania z zawotem, układ będzie się przed pompą zapowietrzać, co niestety powoduje trudności z opaleniem, szczególnie na zimnym...
Pozdrawiam.

: ndz lut 25, 2007 00:10
autor: rasiak
mam ten sam problem, mechanik stwierdził, że problem tkwi w zanieczyszczonym sterowniku pompy który powoduje że podawana jest za duża dawka paliwa przy odpalaniu. Naprawa ta polega wg niego na wyczyszczeniu owego sterownika. Chce za to 200 zł. Troche jest to uciążliwe ale na razie dam sobie spokój. U mnie jak nie odpali za pierwszym razem to po następnej próbie zapali zawsze, ale wtedy załącza się sprężynka świec żarowych i mruga. Sam jestem ciekaw co to może być. Podpinali go do Vaga też inni i wyskakuje im błąd którego nikt nie może zlokalizować.

: ndz lut 25, 2007 17:14
autor: SaintCKM
Nie był to błąd 18034? a w opisie cos z "power..."

ja tylko raz mialem podpinany i taki blad wyskoczyl ale nikt nie wiedzial co to jest. Problem mam ten sam

: ndz lut 25, 2007 18:11
autor: daro31ie
napisz po ang dikl ten plad -Power................ :okej:

: ndz lut 25, 2007 20:35
autor: SaintCKM
Ja angielski tez znam wiec gdyby tylko o to chodzilo to bym przetlumaczyl;]
nie pamietam dokladnie tego bledu i niestety nie zapisalem go. musialbym jechac znowu podpiac do vaga a to kolejny wydatek. silnik u mnie chodzi dobrze ale wlasnie na zimnym przy odpalaniu jest problem.