Strona 1 z 1
Obroty w VW GOLF III 1.9 GTD
: ndz lut 18, 2007 00:58
autor: WRiTTeR
witam,
mam taki problem mianowicie po odpaleniu mojego golfa III 1.9 TD ejst wszyskto ok obroty na 900. po przejechaniu kilku km i zatrzymaniu sie np na swiatłach obroty są na 1000 i nie zchodzą do 900. i tu niespodzianka jak wyłacze i włącze silnik obroty sa juz na 900. i znow jak pojade kawalek i stop to jest 1000 wył wł silnik i jest ok na 900. czmeu tak sie dzeje?! nie robilem nic w silniku, zmienilem tylo akumulator ma wsadzoną dości krowe od VW T4 jakies chyba 92 Ah i kolo 800 A rozruchowego. auto czesto stoi na mrozie i mam dość prądożerne audio dlatego wstawiłem taki akus. prosze o pomoc .
: ndz lut 18, 2007 01:06
autor: marcin999
tez tak mam oborty maja byc 1000. Jedynie na poczatku zaraz po odpaleniu ma troche mniej ale zaraz lapie wyzsze...
: ndz lut 18, 2007 01:56
autor: WRiTTeR
no ja jak kupilem autko to bylo wszystko ok. tak jakos od poltora miesiaca wchodza na 1000 a to wkurza jak silnik tak zapieprza na postoju...
: ndz lut 18, 2007 12:30
autor: souler
obroty maja byc 850-900, a 1050 jest gorna granica, ktorej nie powinno sie przekraczac nawet na przyspieszaczu.
: ndz lut 18, 2007 19:59
autor: PinkFloyd
Temacik wałkowałem juz kiedyś z 100 razy, rozpracowywałem to juz w nie jednym TD i w D. Rano jak odpalisz włączają sie świece żarowe i jest duze obciążenie alternatora i mniejsze obroty silnika. Swiece działają do os. temp. silnika 68st lub 2,5 min co bedzie szybciej. Potem sie wyłączają i podnosza obroty. te silniki mają tak ze dopuki temp. oleju nie bedzie miała 80st i pompa wtryskowa sie nie nagrzeje to maja wyzsze obroty. Zdarza sie ze zima te autka w jeździe miejskiej mają 1000 obr mimo temp. silnika 90st. Zróbcie próbe rozgzrejcie auto do 90st. przejedzcie jeszcze z 5km i potem na autostrade, z predkoscia 140km/h tak z około 1 mn i zwolnij i wrzuc na luz zobaczysz ze obroty spadną nawet do 800, potem lekko sie podniosa do 900 po pewnym czasie. latem bedzie ok ok 900- bo jak sie pompa rozgrzeje mocno zwiekrzaja objetosc niektóre elementy wewnetrzne pompy i obroty spadną.Zimą mało prawdopodobne- pompa wtryskowa zobacz prawie tylko letnia mim o temp. silnika 90st. Nie reguluj zima obrotów i ich nie zmniejszaj. potem się okarze ze latem na trasie bedziesz miał nawet 750. Zostaw tak jak jest te autka tak maja. Prawidłowe obroty przy temp silnika 90st i oleju 80st wynoszą 850-950 ( wg elektronicznego obrotomierza ) wiec sprawdz czy takie masz jak przepedzisz autko rozgrzane na autostradzie- gwarantuje ze takie bedą.