Strona 1 z 1

N 75

: sob lut 17, 2007 23:15
autor: TomekKolba
Mam zepsuty n75 bez niego auto jezdzi czy jest potrzebny czy idzie go naprawic

: sob lut 17, 2007 23:41
autor: Scotto
TomekKolba, n75 jest potrzebny on steruje turbina, auto jezdzi ale jest przymulone, co do naprawy to na 100% pewien nie jestem czytalem na forum ze mozna przedluzyc zywotnosc pryskajac do niego w-40 (mi nie pomoglo)
jestes pewien ze to n75 moze ktoys z wezykow jest przetarty radze sprawdzic najpierw wezyki potem zmieniac lub jezdzic z uszkodzonym, co do sprawdzenia n75 zmostkuj wezyki niebieski i czerwony i sprawdz jak auto bedziie sie zachowywac przy predkosciach 120-140km/h dotyczy silnikow o oznaczeniu 1Z, jesl bedie dobrze to znaczy ze n75 do wymiany,
ps przydalo by sie wiedziec jakie masz oznaczenie silnika

: sob lut 17, 2007 23:47
autor: domek
Skoro masz taka bryczke to turbawka jest elementem niezastapionym a za jej niezawodne dzialanie odpowiada miedzy innymi N75. Tu odpowiedz na to czy potrzebne. Co do jazdy.. jedzie i tyle. Ale skoro masz tdi-ka .To odpowiedz na kolejne pytanie. Naprawic sie nie da. Tylko kupno, nowka-uzywka = wybor Twojej kieszeni :bigok: Pozdro

Re: N 75

: ndz lut 18, 2007 01:21
autor: Adamm
TomekKolba pisze:Mam zepsuty n75 bez niego auto jezdzi czy jest potrzebny czy idzie go naprawic
po czym stwierdziles ze masz padniety n-75??

: ndz lut 18, 2007 02:01
autor: twardy
N75 :panna: mam wrażenie że większa połowa TDI-ków ma z tym zaworkiem problem. TomekKolba, jak masz od kogo to podmień na prube zaworek.

: ndz lut 18, 2007 10:46
autor: TomekKolba
Napewno jest zepsuty N75 bo gdy podłącze wszystkie przewody to auto ciąnie tylko do 120km a gdy odłacze przewód niebieski i czerwony i je połącze jest OK------Mam ten samochód dopiero 2 miesiące i chyba trzeba będzie kupic ten N75 dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam

: ndz lut 18, 2007 12:06
autor: Adamm
TomekKolba pisze:dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam
nie zastanawiaj sie i kupuj w ASO (tak jak z przeplywka lepiej kupic oryginal) a jak dobrze pogadasz z gosciem to da Ci 5 - 10 % znizki :)

: ndz lut 18, 2007 12:07
autor: inek01
TomekKolba pisze:Napewno jest zepsuty N75 bo gdy podłącze wszystkie przewody to auto ciąnie tylko do 120km a gdy odłacze przewód niebieski i czerwony i je połącze jest OK------Mam ten samochód dopiero 2 miesiące i chyba trzeba będzie kupic ten N75 dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam
Czyli przeladowanie. Mozesz sprobowac przeczyscic go WD-40 i przedmuchac. Powinno pomoc, ale raczej nie na dlugo. Wymianai tak Cie pewnie czeka.

[ Dodano: Nie Lut 18, 2007 11:12 ]
Adamm pisze:nie zastanawiaj sie i kupuj w ASO
Mozna ponoc kupic taniej tez oryginal Pieburg, tylko bez znaczka VW.

: ndz lut 18, 2007 12:33
autor: Scotto
w Uk jest podobna cena za orginal w vw,ja zaplacilem 29 funtow

: ndz lut 18, 2007 19:43
autor: twardy
Zasada działania zaworka jest chyba taka że jak podamy 12v w tym przypadku napięcie podaje komp to zaworek się przesterowuje. Jeśli cewka jest ok to co tam sie psuje? , bardzo mnie to interesuje. Podejrzewam że mój N75 jest zje...y ale po podłączeniu 12v zawór sie przesterowuje , o co chodzi ? Dlaczego te zawory tak siadaję . Może jest ktoś na forum kto zna lepiej pneumatyce.
( przecież to zwykły elektrozawór , rozumiem gdyby to był zawór proporcionalny lub regulator ciśnienia)

: ndz lut 18, 2007 19:58
autor: inek01
twardy pisze:Dlaczego te zawory tak siadaję
Moze po jakims czasie, jak sie troche syfu w nich nagromadzi to i dzialaja jak chca :-k U mnie czyszczenie i przedmuchanie pomoglo, ale tylko na jakis czas.