Strona 1 z 1

Hamulce.

: sob lut 17, 2007 21:15
autor: GregTDI
WItam!
Mam zamiar zrobic w najbliższym czasie remont hamulcy. Jeżdze mk3 1Z tył bębny.
Tarcze mam roczne,aż żal wymieniać, klocki już wyjechane, bębny pordzewiałe i do tego czasami wydają z siebie dziwne dzwięki(szuranie). Mam 3 opcje:
-wymiana bębnów + szczęki, klocki przód,
-bębny na szlifierke + szczęki , klocki przód,
-pokombinować z belką od mk3 z tarczami z tyłu???????????
Jaki będzie koszt każdej z operacji, czy warto regenerowac bębny, jakich firm sie trzymać?
Pozdrawiam.

: sob lut 17, 2007 22:18
autor: Adamm
jesli masz jeszcze bebny w dobrym stanie to daj do przetoczenia i zaloz nowe szczeki i bedzie git
koszt przetoczenia sztuki to ok 20 - 30 zl sztuka.

jesli sa bardzo padniete (watpie w to) to wymien ale raczej opcja nr 1


co do hamulcy z tarczami to cala belka z tarczami to ok 250 -300 zl do tego nowe tarcze i zmiana


moja rada, przetocz bebny zaloz dobre szczeki, zmien plyn i bedzie ok

: sob lut 17, 2007 22:27
autor: GregTDI
No pieknie,ale gdzie mam isc przetoczyc?
Sa jakies spechajlne zaklady czy wystarczy do majstra z tokarką?

hamulce

: sob lut 17, 2007 23:03
autor: daro31ie
no wlasnie iz tym przetoczeniem masz problem bo nie jest to takie latwe. Zrobia to prawie wszyscy tokarze ale z jakim efektem przekonasz sie po zalozeniu. ja w swojej histori toczylem tylko raz i z winikiem negatywnym, nie mniej jednak robia to wszyscy wiec i ty mozesz- tylko znajdz tokarza a nie spawacza do tej roboty
pozdrawiam :okej:

: sob lut 17, 2007 23:07
autor: mular
Nawet jak wymienisz tyl na tarczowe to z przodu zostana stare a z przodu hamulce lepiej biora.Ja bym wolal miec przod wentylowany.

: ndz lut 18, 2007 01:25
autor: Adamm
GregTDI pisze:No pieknie,ale gdzie mam isc przetoczyc?
Sa jakies spechajlne zaklady czy wystarczy do majstra z tokarką?
w warszawie bym Ci powiedzial gdzie :)

ja znalazlem taka firme jak Autoszlif czy jakos tak, generalnie zajmuja sie obrobka glowic i innych czesci do aut, w tym takze bebnow. poszukaj kolo siebie czegos takiego i tam sie udaj

: ndz lut 18, 2007 02:32
autor: twardy
daro31ie pisze:spawacza
co Ty chcesz od spawaczy :hmm: :wink:
Jeśli już przetaczać to dokładnie dać to do dobrego tokarza żeby potem przy hamowaniu nie biło.

: ndz lut 18, 2007 09:53
autor: hayabusarider
kolego nie dawaj tarcz do przetoczenia, mam ten sam problem.
Mam zjechane z tyłu bębny, przód nówka wetylowane i nacinane ATE +przewody w stalowym oplocie -- polecam.
I co mam teraz zrobić?? jak zechcę wymienić tył aby dobrze hamował na bębnach a i tak będzie gorzej niz na tarczach to :
Bębny nówka 130zł
łożyska do bębnów 100zł -- dobre a nie badziew
okładziny ferodo premier 90zł-100zł
+ ew. oplot stalowy

Druga opcja -- kupno używanej kompletnej belki z hamulcami tarczowymi i swap
koszt w sumie będzie podobny, a heble lepsze, bezproblemowe, i wizualnie lepsiejsze


Z autopsji wiem że z tyłu aktulanie nie mam hamulców w cale -- zjechane bębny, okładziny nowe i brakuje samoregulacji.A przód na oplocie stalowym dęba staje.
Ogólnie strach jeździć!!!

: ndz lut 18, 2007 10:24
autor: Adamm
hayabusarider pisze:kolego nie dawaj tarcz do przetoczenia, mam ten sam problem.
Mam zjechane z tyłu bębny, przód nówka wetylowane i nacinane ATE +przewody w stalowym oplocie -- polecam.
I co mam teraz zrobić?? jak zechcę wymienić tył aby dobrze hamował na bębnach a i tak będzie gorzej niz na tarczach to :
Bębny nówka 130zł
łożyska do bębnów 100zł -- dobre a nie badziew
okładziny ferodo premier 90zł-100zł
+ ew. oplot stalowy

Druga opcja -- kupno używanej kompletnej belki z hamulcami tarczowymi i swap
koszt w sumie będzie podobny, a heble lepsze, bezproblemowe, i wizualnie lepsiejsze


Z autopsji wiem że z tyłu aktulanie nie mam hamulców w cale -- zjechane bębny, okładziny nowe i brakuje samoregulacji.A przód na oplocie stalowym dęba staje.
Ogólnie strach jeździć!!!
nie bardzo kumam Twojego posta


kolega chce dac do przetoczenia bebny a nie tarcze i nie wiem czemu mu to odradzasz. ja przetoczylem zalozylem nowe szczeki hamuje dobrze mimo ze z przodu mam normalne niewentylowane tarcze