Hamulce.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

GregTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 14:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Hamulce.

Post autor: GregTDI » sob lut 17, 2007 21:15

WItam!
Mam zamiar zrobic w najbliższym czasie remont hamulcy. Jeżdze mk3 1Z tył bębny.
Tarcze mam roczne,aż żal wymieniać, klocki już wyjechane, bębny pordzewiałe i do tego czasami wydają z siebie dziwne dzwięki(szuranie). Mam 3 opcje:
-wymiana bębnów + szczęki, klocki przód,
-bębny na szlifierke + szczęki , klocki przód,
-pokombinować z belką od mk3 z tarczami z tyłu???????????
Jaki będzie koszt każdej z operacji, czy warto regenerowac bębny, jakich firm sie trzymać?
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob lut 17, 2007 22:18

jesli masz jeszcze bebny w dobrym stanie to daj do przetoczenia i zaloz nowe szczeki i bedzie git
koszt przetoczenia sztuki to ok 20 - 30 zl sztuka.

jesli sa bardzo padniete (watpie w to) to wymien ale raczej opcja nr 1


co do hamulcy z tarczami to cala belka z tarczami to ok 250 -300 zl do tego nowe tarcze i zmiana


moja rada, przetocz bebny zaloz dobre szczeki, zmien plyn i bedzie ok


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

GregTDI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz lis 05, 2006 14:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: GregTDI » sob lut 17, 2007 22:27

No pieknie,ale gdzie mam isc przetoczyc?
Sa jakies spechajlne zaklady czy wystarczy do majstra z tokarką?



daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

hamulce

Post autor: daro31ie » sob lut 17, 2007 23:03

no wlasnie iz tym przetoczeniem masz problem bo nie jest to takie latwe. Zrobia to prawie wszyscy tokarze ale z jakim efektem przekonasz sie po zalozeniu. ja w swojej histori toczylem tylko raz i z winikiem negatywnym, nie mniej jednak robia to wszyscy wiec i ty mozesz- tylko znajdz tokarza a nie spawacza do tej roboty
pozdrawiam :okej:



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » sob lut 17, 2007 23:07

Nawet jak wymienisz tyl na tarczowe to z przodu zostana stare a z przodu hamulce lepiej biora.Ja bym wolal miec przod wentylowany.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 18, 2007 01:25

GregTDI pisze:No pieknie,ale gdzie mam isc przetoczyc?
Sa jakies spechajlne zaklady czy wystarczy do majstra z tokarką?
w warszawie bym Ci powiedzial gdzie :)

ja znalazlem taka firme jak Autoszlif czy jakos tak, generalnie zajmuja sie obrobka glowic i innych czesci do aut, w tym takze bebnow. poszukaj kolo siebie czegos takiego i tam sie udaj


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » ndz lut 18, 2007 02:32

daro31ie pisze:spawacza
co Ty chcesz od spawaczy :hmm: :wink:
Jeśli już przetaczać to dokładnie dać to do dobrego tokarza żeby potem przy hamowaniu nie biło.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

hayabusarider
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 16:58
Lokalizacja: LBN

Post autor: hayabusarider » ndz lut 18, 2007 09:53

kolego nie dawaj tarcz do przetoczenia, mam ten sam problem.
Mam zjechane z tyłu bębny, przód nówka wetylowane i nacinane ATE +przewody w stalowym oplocie -- polecam.
I co mam teraz zrobić?? jak zechcę wymienić tył aby dobrze hamował na bębnach a i tak będzie gorzej niz na tarczach to :
Bębny nówka 130zł
łożyska do bębnów 100zł -- dobre a nie badziew
okładziny ferodo premier 90zł-100zł
+ ew. oplot stalowy

Druga opcja -- kupno używanej kompletnej belki z hamulcami tarczowymi i swap
koszt w sumie będzie podobny, a heble lepsze, bezproblemowe, i wizualnie lepsiejsze


Z autopsji wiem że z tyłu aktulanie nie mam hamulców w cale -- zjechane bębny, okładziny nowe i brakuje samoregulacji.A przód na oplocie stalowym dęba staje.
Ogólnie strach jeździć!!!



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz lut 18, 2007 10:24

hayabusarider pisze:kolego nie dawaj tarcz do przetoczenia, mam ten sam problem.
Mam zjechane z tyłu bębny, przód nówka wetylowane i nacinane ATE +przewody w stalowym oplocie -- polecam.
I co mam teraz zrobić?? jak zechcę wymienić tył aby dobrze hamował na bębnach a i tak będzie gorzej niz na tarczach to :
Bębny nówka 130zł
łożyska do bębnów 100zł -- dobre a nie badziew
okładziny ferodo premier 90zł-100zł
+ ew. oplot stalowy

Druga opcja -- kupno używanej kompletnej belki z hamulcami tarczowymi i swap
koszt w sumie będzie podobny, a heble lepsze, bezproblemowe, i wizualnie lepsiejsze


Z autopsji wiem że z tyłu aktulanie nie mam hamulców w cale -- zjechane bębny, okładziny nowe i brakuje samoregulacji.A przód na oplocie stalowym dęba staje.
Ogólnie strach jeździć!!!
nie bardzo kumam Twojego posta


kolega chce dac do przetoczenia bebny a nie tarcze i nie wiem czemu mu to odradzasz. ja przetoczylem zalozylem nowe szczeki hamuje dobrze mimo ze z przodu mam normalne niewentylowane tarcze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 133 gości