Jak poluzować pompe wtryskową w TDI golfa IV ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Jak poluzować pompe wtryskową w TDI golfa IV ?

Post autor: jarorlit » czw lut 15, 2007 14:07

Czy ktos spotkal sie z problemem jak w temacie?
W mk3 do srub luzujacych pompe dochodzi sie przez otwór w kole zebatym tejze pompy.
W mk4 takiej mozliwosci nie ma.
Silnik to model ASV (110 KM)
Odkrecenie zebatki odpada bo chce tylko ustawic kat wtrysku.
Mam problem z poluzowaniem trzech srub (nr 26 na zalaczonym rysunku)

Bede wdzieczny za pomoc
Obrazek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw lut 15, 2007 20:39

niestety czeka Cie odkrecanie kola pasowego bo jesli nie masz otworow w kole to nie odkrecisz pompy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw lut 15, 2007 20:44

Kąt wtrysku ustawia się właśnie przez poluzowanie trzech śrubek oznaczonych na rysunku numerem 1. Pompa wtryskowa przykręcona jest na "sztywno"...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lut 15, 2007 20:45

Ale kąt w tym silnku czyli TDI ustawia się na vagu, czy ty chcesz ustawić kat wtrsyku ruszajac pompą jak w D i TD :chytry: ???? Chyba ze ją ruszałes to trzeba początkowo ją ustawić a resztę na vagu.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 21:13

PinkFloyd pisze:Ale kąt w tym silnku czyli TDI ustawia się na vagu
Możesz jaśniej??



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lut 15, 2007 21:26

Chodzi o to, że w D i TD kat sprawdza się wkręcając czujnik zegarowy w pompe między przewody i ruszając pompą az zegar poda żądaną wartośc, po 95r w D i TD robi się kręcąc kołem od pompy, która ma możliwości regulacji. W TDI ustawia się pasek rozrzadu wg znaków, a kąt wtrysku sprawdza się na oprogramowaniu VAG, gdzie jeżeli się nie zgadzają wartości mimo prawidłowego założenia paska to koryguje się zmianą ustawień parametrów w tym programie.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 21:30

PinkFloyd pisze:gdzie jeżeli się nie zgadzają wartości mimo prawidłowego założenia paska to koryguje się zmianą ustawień parametrów w tym programie.
No nie całkiem...
Ustawia się mechanicznie (kręcąc pompą w starszych 1.9TDI a kręcąc kołem pompy w nowszych)
VAG'iem się tylko sprawdza :)
:bigok:



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw lut 15, 2007 21:34

Chodziło o to ze sprawdza się na vagu bez opragromowania nie dasz rady, a powiedz mi jak ustawisz kąt wtrysku w TDI na pompowtryskach???? W D i TD można pogrzebać ale w TDI bez doświadzenia nie ma co podchodzić.

[ Dodano: 15 Lut 2007 20:45 ]
W tłumaczeniu programu w wersji serwisowej dla najnowszego VAG dla obsługujących to oprogramowanie napisane jest :

Oprogramowanie to polega na zmianach dokonywanych w programie pracy silnika.

Program pracy silnika zapisany jest w postaci map bitowych w pamięci głównej urządzenia sterującego (ECU). Zmiany dokonane w bitmapach dotyczą takich parametrów jak:
-dawka paliwa
-kąt wtrysku ( wyprzedzenie, opóźnienie )
-ciśnienie turbodoładowania
-limiter obrotów
-ciśnienie paliwa w railu ( PD )
i itd

Modyfikację sterownika możemy także przeprowadzić za pomocą symulatora.Symulator to mikroprocesorowe urządzenie pozwalające na dokonywanie zmian w programie "in real time" czyli podczas pracy silnika. W tym celu, wstępnie zmodyfikowany program ładujemy do bufora i uruchamiamy silnik. Dokonywanie zmian "na żywym organiźmie" umożliwia bardzo precyzyjne dostrojenie programu indywidualnie do danego silnika gdzie wartosci fabryczne nie daja rezultatu. Istnieje także możliwość eliminacji niepożądanych zjawisk które towarzyszą w czasie dostrajania wartości fabrycznych dla danego silnika- jak szarpanie, dymienie itp.
Ostatnio zmieniony czw lut 15, 2007 21:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 21:46

PinkFloyd pisze:Chodziło o to ze sprawdza się na vagu
c'mon... Twoje wypowiedzi w tym wątku sugerują, że miałeś inne zdanie w tym temacie ;)
PinkFloyd pisze:a powiedz mi jak ustawisz kąt wtrysku w TDI na pompowtryskach?
A tu już VAG całkowicie zbędny :)
Nie czepiam się Ciebie ale widać, że masz jakiś staż na forum i widać też, że jakieś doświadczenie z dieslami - czuj się tym zobowiązany i postaraj się więc nie wprowadzać ludków w błąd :bigok:



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » czw lut 15, 2007 21:50

Dzieki za szybkie odpowiedzi :))
Kat sprawdzalem na VAGu i wyszlo mi troche powyzej zalecanej wartosci 51, dokladnie podaje mi 63.
Samochod mial wymieniany przez poprzedniego wlasciciela rozrzad i mam watpliwosci, czy dobrze mechanicy ustawili ten kat (ciezko zapala jak jest zimny i przez pewien czas kopci)3

O jakim kole mowicie ze sie przekreca by ustawic ten kat?
Zebatym po odkreceniu srub nr 1?
Ale wtedy nie moge zmierzyc go dynamicznie na pracujacym silniku tylko musze tym przyrzadem, czy tak?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 21:51

PinkFloyd pisze:Oprogramowanie to polega na zmianach dokonywanych w programie pracy silnika.
Jeez... teraz to się pogrążasz...
Nie wiem skąd to wycięte ale pasuje tu jak kwiatek do kożucha...
PinkFloyd pisze:-ciśnienie paliwa w railu ( PD )
Ciśnienie paliwa w CZYM????????

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 8:57 pm ]
PinkFloyd pisze:Modyfikację sterownika możemy także przeprowadzić za pomocą symulatora
Marek Staszewski jeszcze "wersją serwisową VAG'a" nie jest a jego specyficzną składnię rozpoznaję natychmiast :)
jarorlit pisze:Kat sprawdzalem na VAGu i wyszlo mi troche powyzej zalecanej wartosci 51, dokladnie podaje mi 63
Nie ruszać, jest OK... Napisz tylko jak sprawdzałeś.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 15, 2007 22:16

uysy pisze:Napisz tylko jak sprawdzałeś.
z tego co pamietam jak mi pisał na PW to OK czyli tdi timing w basic settings..

[ Dodano: Czw Lut 15, 2007 21:18 ]
uysy, a Ty co tak sie czepiasz dzisiaj hę :P



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » czw lut 15, 2007 22:30

uysy, a Ty co tak sie czepiasz dzisiaj hę :P
uczulenie na idiotyzmy mam zawsze, nie tylko dziś ;)
A PF zamiast się przyznać do błędu próbuje mnie tumanić nieudolnie posklejanymi cytatami z forum Mastersa których notabene sam nie rozumie ;)

Ciśnienie w railu w Pumpe Duese :)



mkris
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: pn lis 28, 2005 10:57
Lokalizacja: Ense

Post autor: mkris » czw lut 15, 2007 22:36

cowboy pisze:uysy, a Ty co tak sie czepiasz dzisiaj hę
Witam,ja jestem tego samego zdania co @uysy,kolega @PinkFloyd do konca nie ma racji z tym katem wtrysku.
założymy podczas wymiany rozrzadu ustawie wszystko na wznak sprawdzam vagiem kat i tu niespodzianka inna wartosc, przestawiony...to troche bez sesu acz kolwiek niebezpiecznie jest rozebrac rozrzad i przestawic znaki!! W tym wypadku przestawia sie mechanicznie pompe wtryskowa - pompe mozna przestawic w jedna czy druga strone o minimalnie.
Kolega @jarorlit ma taki klopot ze ma inne kolo zebate na pompie (chodzi mi o to ze bez otworow) aby popuscic sruby z pompy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości