Strona 1 z 1

1,9 TDI 1Z dwa powazne problemy

: śr lut 14, 2007 22:36
autor: dev13
Witam
Wiec mam maly problem a wlasciewie mialem, z praca owego silnika powyzej 4000 rpm, gdy go przygazuje to takich obrotow, to chodzi moze zaledwie na 2 cylindrach i kopci strasznie na bialo.
Doszlismy do tego ze jest za duze cisnienei oleju przezco wypycha regulatory i nei domykazaworow.
Pomiar cisnieneia wykazal 4 bar przy 2000 rpm i okolo 6 bar przy okolo 4000 rpm.
to stanowczo za duzo, bo przy 2000 rpm ma ono wynosic 2 bar.
po wyjeciu i rozebraniu pompy gdzie oczywiscienic nie znalezlismy, zmontowaniu i wlozeniu jej spowrotem problem znikna, a rzecz stala sie po malym remonciku silnika glowica panewki pierscionki itp.
Czy moze ktos to wyjasnic naukowo??

Drugim problemem jets pasek rozrzadu, ktory troszecze sie przyciiera przy zewnetrznej krawedzi, rolka i napinacz zmienione na orginal INA.

Any ideas ???

Pozdrawiam

: śr lut 14, 2007 23:00
autor: woojas25
masz *#cenzura#* pompe wstryskową tzn luz na wałku i pasek idzie po skosie i obxiera o obudowe lub obudowe za mocno przykreconą

: śr lut 14, 2007 23:06
autor: dev13
hmm, na pewno nie szoruje o obudowe ale jest prawie przy samej krawedzi kol zebatych, przy nastepnej wizycie pomacam pompe, thx za info

: czw lut 15, 2007 20:26
autor: gienekp007
Też miałem to że mi się przycierał a nie szorował o obudowę. Mechanik powiedział że to wina pompy chyba jakiś luz czy krzywy wałek nie pamiętam dokładnie bo to było dawno temu podłożył jakąś podkładke pod pompe ale dokładnie nie wiem i jest dobrze jak na razie czyli jakieś 40 000

: czw lut 15, 2007 20:30
autor: dev13
spoko, to z paskiem bede wiedzial co zrobic, ale problem z tym ze gubi mi kompresje powyzej 4000 rpm dalej jest, zastanawiam sie czy trzonki zaworow moze nie sa za wysoko po frezowaniu gniazd i szlifowaniu zaworow, sprobuje jeszzce to zmierzyc, ale gdyby ktos mial jeszce jakis pomysl byl bym wdzieczny