Strona 1 z 1

golf MK3 TDI cięzko pali jak jest rozgrzany powyżej 80'C

: pn lut 12, 2007 22:05
autor: rojbert
Zwrcam sie z pytankiem może któś juz miał taki przypadek
Golf MK3 TDI 110KM przebieg 165kkm
jak jest zimny pali na dotyk, natomiast jeśli jest rozgrzany powyżej 80'C ciężko pali trzeba trzymać na rozruszniku jakieś 4-5sec
wszystkie błędzy z kompa są wykasowane i nadal sie tak dzieje
co moze być przyczyną ???
czy po odłączeniu czujnika temperatury nie pojawią sie jakieś błędy w komputerze
a tak przy okazji znalazłem na allegro takie oto urządzenie - KLIK
czy coś to pomoże czy jest to tylko ściema
chcę jak najszybciej ten problem rozwiązac ale nie wiem od czego zacząć

hej

: pn lut 12, 2007 23:34
autor: maz55
Też posiadam AFN-a i mam podobny problem. Byłem w warsztacie i powiedzieli ze vw TDI musi mieć duze udeżenie na rozrusznik musi być mocny akumlator lub rozrusznik szwankuje. u mnie byl akumlator. Pozdro

: pn lut 12, 2007 23:36
autor: rob555
Swiece zarowe i ich nie wlaczanie nie maja wplywu na odpalanie na cieplym !! tak ja to ten typ sugeruje na aukcji.
Problemem jest zbyt mala dawka rozruchowa i ekologiczne podejscie projektantow programu sterujacego silnikiem. W skutek czego jak zaczyna ciezko zapalac nalezy:
- oszukac czujnik temp (ale wtedy w lecie bedzie ci grzal swiece co je szybko wykonczy)
- zmienic mapy rozruchowe w kompie
- przyzwyczaic sie

Czasem pomaga wymiana akumulatora na sprawniejszy (szybsze obroty wału przy zapalaniu pozwalaja na wieksza dawke) ale to raczej dorazna pomoc i tylko pkt 1 albo 2 na stale zalatwi ten probl.

: pn lut 12, 2007 23:52
autor: marcin999
dokładnie jak masz dobry akumulator to wychodzi na to ze rozrusznik do remontu.
tez tak mialem niektorzy twierdzili ze to norma ale wyremontowałem rozrusznik i pali na dotyk zawsze.

: wt lut 13, 2007 09:19
autor: rojbert
rob555 pisze:Swiece zarowe i ich nie wlaczanie nie maja wplywu na odpalanie na cieplym !! tak ja to ten typ sugeruje na aukcji.
Problemem jest zbyt mala dawka rozruchowa i ekologiczne podejscie projektantow programu sterujacego silnikiem. W skutek czego jak zaczyna ciezko zapalac nalezy:
- oszukac czujnik temp (ale wtedy w lecie bedzie ci grzal swiece co je szybko wykonczy)
- zmienic mapy rozruchowe w kompie
- przyzwyczaic sie

Czasem pomaga wymiana akumulatora na sprawniejszy (szybsze obroty wału przy zapalaniu pozwalaja na wieksza dawke) ale to raczej dorazna pomoc i tylko pkt 1 albo 2 na stale zalatwi ten probl.
rob555 powiedz mi dokłądnie co masz na myśli "zmienic mapy rozruchowe w kompie" bo zamierzam pojechać do magika z VAG'iem ale chciałbym mu dokłądnie wytłumaczyc o co mi chodzi

: wt lut 13, 2007 10:53
autor: rob555
rojbert pisze: rob555 powiedz mi dokłądnie co masz na myśli "zmienic mapy rozruchowe w kompie" bo zamierzam pojechać do magika z VAG'iem ale chciałbym mu dokłądnie wytłumaczyc o co mi chodzi
Magik z kompem i Vag nic Ci nie pomoze. Tutaj trzeba kogos kto zassie Twojego softa. Odpowiednio go zmodyfikuje (zasada podobna jak w chiptuningu) i go z powrotem wgra.
Musisz podjechac do jakiegos kumatego tunera i tyle..bedzie wiedzial co i jak.
Na upartego mozna to zrobic korespondencyjne bo tam sie nie rusza zadnych istotnych parametrow i po prostu mozesz wyslac kompa kurierem i odebrac zmodowanego. W tym przypadku to proste jak diabli.

: wt lut 13, 2007 11:39
autor: rojbert
rob555 pisze:
rojbert pisze: rob555 powiedz mi dokłądnie co masz na myśli "zmienic mapy rozruchowe w kompie" bo zamierzam pojechać do magika z VAG'iem ale chciałbym mu dokłądnie wytłumaczyc o co mi chodzi
Magik z kompem i Vag nic Ci nie pomoze. Tutaj trzeba kogos kto zassie Twojego softa. Odpowiednio go zmodyfikuje (zasada podobna jak w chiptuningu) i go z powrotem wgra.
Musisz podjechac do jakiegos kumatego tunera i tyle..bedzie wiedzial co i jak.
Na upartego mozna to zrobic korespondencyjne bo tam sie nie rusza zadnych istotnych parametrow i po prostu mozesz wyslac kompa kurierem i odebrac zmodowanego. W tym przypadku to proste jak diabli.

jaki jest szacunkowy koszt takiej operacji?

: wt lut 13, 2007 11:42
autor: rob555
rojbert pisze:jaki jest szacunkowy koszt takiej operacji?
Ja biore 400zl jak do mnie klient przyjedzie i musze kompa otwierac.

: wt lut 13, 2007 12:39
autor: cowboy
rob555 pisze:jak do mnie klient przyjedzie i musze kompa otwierac.
a jak komp już otwarty to grzech nie liznąć więcej softu :) :bigok:

: wt lut 13, 2007 13:38
autor: rob555
cowboy pisze:
rob555 pisze:jak do mnie klient przyjedzie i musze kompa otwierac.
a jak komp już otwarty to grzech nie liznąć więcej softu :) :bigok:
Wczoraj robilem takiej babeczce i zapytalem czy od razu nie dlubnac...myslalem ze mnie zje bo przeciez to niszczy silnik i wogule...wiec wiesz:)

: wt lut 13, 2007 14:06
autor: cowboy
rob555 pisze:Wczoraj robilem takiej babeczce i zapytalem czy od razu nie dlubnac.
skoro babeczce to trzeba było się spytać (tak jak napisałem) czy jej delikatnie nie liznąć :P :bigok:

a facetom to się (sorki za wyrażenie) dłubie w softach :P

sorki za OT ale nie mogłem sie powstrzymać :)

: wt lut 13, 2007 15:59
autor: rob555
cowboy pisze: skoro babeczce to trzeba było się spytać (tak jak napisałem) czy jej delikatnie nie liznąć :P :bigok:
:okej: :okej: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Masz 100% racje :jezor: :jezor: :jezor:

: wt lut 13, 2007 20:44
autor: erwin
marcin999 pisze:dokładnie jak masz dobry akumulator to wychodzi na to ze rozrusznik do remontu.
tez tak mialem niektorzy twierdzili ze to norma ale wyremontowałem rozrusznik i pali na dotyk zawsze.
DOKLADNIE VW wprowadzil ochrone kola dwumasowego i sterownik pilnuje zeby nie wystartowal przy zbyt niskich obrotach kiedy jest ponad 80 stopni .trzeba popracowac nad obrotami podczas startu(aku rozr przewody -oczysc masy i plusy grube) i bedzie ok i nie trzeba zmieniac softu POZDRO( A TAK NAWIASEM MOZNA TO VAG I MLOTKIEM W POMPE TROCHE OSZUKAC I JEST DUZO LEPIEJ )