[mk4] wymiana wtryskiwaczy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] wymiana wtryskiwaczy?
Witam kolegów
Temat byl wprawdzie juz niejednokrotnie poruszany, ale chcialem sie upewnic, zasiegnac porady...
Otoz: Silnik (ASV 1.9TDI), jak jest zimny to puszcza "czarny dymek" przez pierwsze 10 sekund. Pozniej juz nie.
Jak sie nagrzeje to robi to samo tylko podczas gwaltownego wcisniecia pedalu przyspieszenia (sprawdzalem na luzie na postoju).
Czy to znaczy ze wtryskiwacze juz sie zuzyly i sa do wymiany?
Czy tez mozna cos ustawic?
Dodam, ze Vag nic nie wykazuje.
Pozdrawiam i z gory dziekjuje za odpowiedzi
Jarek
Temat byl wprawdzie juz niejednokrotnie poruszany, ale chcialem sie upewnic, zasiegnac porady...
Otoz: Silnik (ASV 1.9TDI), jak jest zimny to puszcza "czarny dymek" przez pierwsze 10 sekund. Pozniej juz nie.
Jak sie nagrzeje to robi to samo tylko podczas gwaltownego wcisniecia pedalu przyspieszenia (sprawdzalem na luzie na postoju).
Czy to znaczy ze wtryskiwacze juz sie zuzyly i sa do wymiany?
Czy tez mozna cos ustawic?
Dodam, ze Vag nic nie wykazuje.
Pozdrawiam i z gory dziekjuje za odpowiedzi
Jarek
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
sprawdź VAG'iem 01->013 obroty biegu jałowego - gorący silnik (koło 90'C) - to są korekcje na wtryskiwaczach - bedziesz miał podane 3 wartości - jeśli nie przekraczają dopuszczalnych norm (-2 do 2 ) wtryski są OK ...
możesz przy okazji TDIGraphem sprawdźić kąt wtrysku - i tu raczej szukaj przyczyny ...
możesz przy okazji TDIGraphem sprawdźić kąt wtrysku - i tu raczej szukaj przyczyny ...
leo... miales racje. Wtryski chyba sa ok, bo wobec granicy tolerancji -2 do +2 VAG pokazuje mi w granicach -0.2 do + 0.2 dla kazdego wtrysku.
Co do kata wtrysku to TDIGraph pokazuje mi 63. z tego co sie doczytalem to powinien byc 51.
Czy to by byla przyczyna kopcenioa jak silnik zimny i podczas przyspieszania?
Czy mozna ten kat wyregulowac samemu? Nie wiem jak jest w moim silnku (ASV), ale w innych czytalem na forum, ze mozna to zrobic luzujac odpowiednie sruby na pompie i regulowac obserwujac VAGa....Czy dobrze mysle?
Dzieki !!
Co do kata wtrysku to TDIGraph pokazuje mi 63. z tego co sie doczytalem to powinien byc 51.
Czy to by byla przyczyna kopcenioa jak silnik zimny i podczas przyspieszania?
Czy mozna ten kat wyregulowac samemu? Nie wiem jak jest w moim silnku (ASV), ale w innych czytalem na forum, ze mozna to zrobic luzujac odpowiednie sruby na pompie i regulowac obserwujac VAGa....Czy dobrze mysle?
Dzieki !!
Dzieki za rady!!
Sprobuje to zrobic i dam znac jak mi poszlo
Jeszcze apropo wykresu na TDIGraph i kata wtrysku... Wykazuje wiecej o 12 (63 zamiast 51). Czesc osob na forum pisze, ze jak sie miesci miedzy gorna, a dolna linia to komputer zrobi reszte...U mnie tak jest- zbliza sie do gornej lini, ale jej nie przekracza...
Wiec jesli ustawie dokladnie po srodku to czy bedzie roznica w zapalaniu silnika?
Sprobuje to zrobic i dam znac jak mi poszlo

Jeszcze apropo wykresu na TDIGraph i kata wtrysku... Wykazuje wiecej o 12 (63 zamiast 51). Czesc osob na forum pisze, ze jak sie miesci miedzy gorna, a dolna linia to komputer zrobi reszte...U mnie tak jest- zbliza sie do gornej lini, ale jej nie przekracza...
Wiec jesli ustawie dokladnie po srodku to czy bedzie roznica w zapalaniu silnika?
Ok, zgadza sie.
Ale z tego co zauwazylem to wiekszosc osob ktore opisuja na tym forum swoje wyniki badania TDIGraphem ma na rozgrzanym silniku wartosc ponizej sredniej wynoszacej w przypadku mojego silnika 51. Ja mam 12 powyzej (63). I tak sie tylko zastanawiam czy zmniejszenie tej wartosci do ideału, czyli przyspieszenie wtrysku wplynie na zlikwidowanie dymienia. Teoretycznie powinno, bo wiadomo jak wczesniej nastapi wtrysk to spalenie paliwa lepsze. Tylko czy obnizenie wartosci o 12 na to wplynie?
Czy moze przyczyny dymienia szukac gdzie indziej.
Z wyniki bloku 013 wnioskuje ze wtryski ok. Dzis sprawdzalem i mialem takie wasrtosci:
-0.23, +0.15, -0.25, +0.15
Pozdrawiam
Jarek
Ale z tego co zauwazylem to wiekszosc osob ktore opisuja na tym forum swoje wyniki badania TDIGraphem ma na rozgrzanym silniku wartosc ponizej sredniej wynoszacej w przypadku mojego silnika 51. Ja mam 12 powyzej (63). I tak sie tylko zastanawiam czy zmniejszenie tej wartosci do ideału, czyli przyspieszenie wtrysku wplynie na zlikwidowanie dymienia. Teoretycznie powinno, bo wiadomo jak wczesniej nastapi wtrysk to spalenie paliwa lepsze. Tylko czy obnizenie wartosci o 12 na to wplynie?
Czy moze przyczyny dymienia szukac gdzie indziej.
Z wyniki bloku 013 wnioskuje ze wtryski ok. Dzis sprawdzalem i mialem takie wasrtosci:
-0.23, +0.15, -0.25, +0.15
Pozdrawiam
Jarek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości