Strona 1 z 1

Termostat czy cos innego

: śr lut 07, 2007 17:01
autor: Psinka
Witam
Na wstepie powiem tylko ze przyczyna napisania tego postu jest wysokie spalanie w miescie oscylujace w okolicach 8,5 litra w miescie. Otórz jeden z mechanikow tzw. "Pan Marian" stwierdzil ze to bedzie EGR. Ale nie mogl mi tego zdiagnozowac bo nie posiadal VAGa wiec stwierdzil ze moze rozebrac i przeczyscic :kac: . Postanowilem podlaczyc furke do kompa Boscha i wykazalo ze temperatura na biegu jałowym wynosi 79 stopni wiec termostat puszcza zbyt szybko na duzy obieg. Ale co dziwne wskaznik na desce trzyma mocno 90 i ani drgnie. Co moze byc przyczyna tego ze obie wartosci roznia sie o 11 stopni ?

dzieki

Pzdr

: śr lut 07, 2007 17:24
autor: uysy
Psinka pisze:Co moze byc przyczyna tego ze obie wartosci roznia sie o 11 stopni
Polityka VW :) Licznik potrafi pokazać 90stC nawet przy rzeczywistych >100st... Ot chyba tak, żeby kierownika nie stresować :)

: śr lut 07, 2007 17:33
autor: Psinka
uysy pisze:Polityka VW :) Licznik potrafi pokazać 90stC nawet przy rzeczywistych >100st... Ot chyba tak, żeby kierownika nie stresować :)
Wiec jedynym sposobem na ustalenie czy kierownik rzeczywiscie moze spac spokojnie jest pomiar termometrem ?

: śr lut 07, 2007 17:43
autor: uysy
VAG odczytuje normalnie, poza tym przy rzeczywistym przegrzaniu silnika wskazówka się rusza.
A 80st zimą na luzie to raczej norma.

: śr lut 07, 2007 17:50
autor: Psinka
Dzisiaj jeszcze jade wymienic ten termostat i wtedy napisze czy na Vagu jest zmiana czy nie i jak nowy termostat ma sie odnosnie konsumpcji ropki.

: śr lut 07, 2007 17:56
autor: RobertP
Psinka pisze:Dzisiaj jeszcze jade wymienic ten termostat i wtedy napisze czy na Vagu jest zmiana czy nie i jak nowy termostat ma sie odnosnie konsumpcji ropki.
a sprawdziłeś dolny wąż czy jest ciepły po nagrzaniu sinika czy też przejechaniu iluś tam km ?
może masz do tego walnięty też czujnik temperatury ...

dodam że u mnie przy całkowicie otwartym non stop termostacie
wcale aż tak dużo więcej nie spalał, ale to było dawno...

: czw lut 08, 2007 18:34
autor: Psinka
RobertP pisze:a sprawdziłeś dolny wąż czy jest ciepły po nagrzaniu sinika czy też przejechaniu iluś tam km
No dziwna sprawa bo wlasnie ten waz jest bardzo dlugo zimny. I na to mechanik mi zwrocil uwage po wymianie termostatu. Ale to w takim razie gdzie to cieplo ucieka ?

: pt lut 09, 2007 21:39
autor: RobertP
Psinka pisze:Ale to w takim razie gdzie to cieplo ucieka ?
w sam silnik, przewody, nagrzewnicę i w powietrze ...

: sob lut 10, 2007 10:42
autor: Psinka
CZyli widocznie ten typ tak ma i 8 litrow o tej porze po miescie to nic nadzwyczajnego. Mialem propozycje zeby go przykrecic na dawce paliwa no ale ja nie chce go jakos zamieniac rumaka na móła :bajer: