Strona 1 z 2
Czy to oryginalny n75?
: śr lut 07, 2007 16:58
autor: Szyszon
Witam, chcialbym zapytac o fotki("obrazki z telefonu") nizej, jedna to slynny EGR, jak sie za niego zabrac? Co zaslepic? Moze bylby ktos tak mily i wrzuci do Paint'a uzupelniajac obrazek o jakies strzalki
Reszta fotek - moj n75... tylko ze on bezwladnie wisi

nigdzie nie jest przykrecony, czy to jest oryginalny zawor? Czy moze z innego TDI?
EGR:
N75:

: śr lut 07, 2007 20:28
autor: Scotto
witaj na pierwszej fotce to niejest EGR a zawor sterujoncy nim, a co do n-75 to jest napewno od 1z numery sie zgadzaja, wyglada nawet jakby od nowosci nie zmieniany:D:D
: śr lut 07, 2007 23:40
autor: cowboy
zaślepic musisz rure która wraca do dolotu !
ma średnice około 25 mm i wkładasz blaszkę przy dolocie - jest to przykręcone na 2 imusowe śruby - tak jest w AFN - mam nadzieje że w 1Z jest tak samo
: śr lut 07, 2007 23:59
autor: Szyszon
Jutro to obadam, jak dobrze pojdzie to i jakas fotoporada sie urodzi!
: czw lut 08, 2007 00:02
autor: twardy
zaślepic musisz rure która wraca do dolotu !
ma średnice około 25 mm i wkładasz blaszkę przy dolocie - jest to przykręcone na 2 imusowe śruby - tak jest w AFN - mam nadzieje że w 1Z jest tak samo
Tak samo
Szyszon, fotoporada się przyda trzymamy Cie za słowo że ją zrobisz.

N75 mam taki sam ,właśnie prubuję go rozebrać

: czw lut 08, 2007 11:11
autor: Pruszkowiak
twardy pisze:N75 mam taki sam ,właśnie prubuję go rozebrać

U mnie zawierucha za oknem.Też się wezme za rozebranie N75 bo teraz jeżdże na zmostkowanych przewodach to może jeszcze uratuje to

: czw lut 08, 2007 11:32
autor: damcio151
twardy,
Pruszkowiak, jak będziecie rozbierać n75 to uważajcie na cewkę w środku , są tam jej metry/kilometry

i łatwo ją uszkodzić , a tak poza tym jak ja rozbierałem swój zepsuty n75 , aby go zobaczyć od środka to musiałem go rozciąć brzeszczotem, bo jakoś się nie dało inaczej.
pozdrawiam
damcio151
: czw lut 08, 2007 14:02
autor: zyggy
Wtam, dołączę się do tematu N75. Mam taki (przynajmniej z wyglądu) jak na foto. Sądząc po zaciskach na króćcach to nigdy nie był ruszany. Zastanawia mnie tak rzecz. Gdy jest ciepło na dworze N75 jest cicho, gdy temperatura spadnie około 0 lub 5*C podczas pracy silnika ten zaworek sobie tyka. Czy tak ma być, czy powinien zawsze być cicho? Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny, tykanie zależy tylko od temperatury zewnętrznej. Kiedyś gdzieś czytałem o czyszczeniu zaworka bez rozbierania. Dmuchany, myty alkocholem, suszony itd. Czy tego typu metody są skuteczne? Jeśli możecie koledzy to podzielcie się wiedzą na temat tego N75. Dodam jeszcze, że auto jest z '96 roku, modelowo '97, silnik o symbolu AHU (jako ciekawostka 7 świec żarowych

)
pzdr
zygyy
: czw lut 08, 2007 19:34
autor: twardy
zyggy, U mnie N75 raz tyka a raz nie , nie wiem czym to jest spowodowane
Prubowałem rozebrać N75 ten z fotki 2 od góry i nie udało się bałem się go uszkodzić i zostawiłem w spokoju. Ten z 1 fotki już czyściłem koledze z AFN i teraz jest OKI.
: czw lut 08, 2007 19:50
autor: zyggy
twardy a masz doświadczenie w czyszczeniu tego bez rozbierania (wiesz jakiś alkohol lu rozpuszczalnik, sprężone powietrze itd...)???
pzdr
zyggy
: czw lut 08, 2007 20:13
autor: twardy
Czyściłe tymi spreyami , jeden to zmywacz a drugi to taki silikon do gumy i plastiku , potem sprężone powietrze. Podałem równiez 12v i sprawdziłem czy elektrozaworek sie przesterowuje , no i niby jest dobry a dlaczego niekiedy nie zadzała.

: czw lut 08, 2007 21:47
autor: inek01
zyggy pisze:jako ciekawostka 7 świec żarowych
Tylko ze 4 grzeja komory spalania, a pozostale 3 plyn chlodzacy przy wyjsciu z glowicy, po to zebys mial szybciej ciepelo

: czw lut 08, 2007 23:15
autor: zyggy
dokładnie jak piszesz, ale mój mechanik by zaskoczony

(a niby "fachowiec"), że 7, co i jak grzeją to wiem, ale czy wszystkie tdi tak miały? nawet nie wiem czy te trzy dodakowe są sprawne, ale może kiedyś sprawdzę przynajmniej ich rezystancję (opór)
pzdr
zyggy
: czw lut 08, 2007 23:19
autor: inek01
zyggy pisze:mój mechanik by zaskoczony (a niby "fachowiec"),
No comments
zyggy pisze:ale czy wszystkie tdi tak miały?
Nie wszystkie. Jedne mialy drugie nie. Ciezko znalezc regule. Moj np nie ma.
zyggy pisze:może kiedyś sprawdzę przynajmniej ich rezystancję (opór)
Najlepiej wykrec i podlacz pod aku.