Strona 1 z 2
Problem z golfem 1.6D
: śr lut 07, 2007 15:35
autor: Radzik763
Po dzisiejszym normalnym odpaleniu samochodu i przejechaniu nim około 5/8 kilometrów załwarzyłem ze szybko zaczeła mi wzrastac temperatura płynu w zbiorniczku wyrównawczym.Po zatrzymaniu sie sprawdziłem pasek ale nie pek. załwarzyłem ze w zbioriczku podniósł sie stan płynu az do korka i zaczeło troszke wyciekacz spod niego. Waz górny od chłodnicy był goracy a dolny zimny i weże do nagrzewnicy so zimne>wchodzacy i wychodzacy< Mysle ze moze zaczioł sie termostat... Juz nie wiem co to moze byc . Prosze o wasza pomoc , moze ktos miał podobny problem.
: śr lut 07, 2007 15:50
autor: Szosownik
a może tak pompa wody?
termostat też mógł się zaciąć
: śr lut 07, 2007 16:17
autor: piter13
termostat sie nie otworzył ,kup wahlera za ok 30 zl i bedzie wszystko dobrze! pzdr
: śr lut 07, 2007 16:22
autor: vw_vandal
Radzik763, jak dolny wąż jest zimny a woda rośnie to na 99 % termostat się zaciął na zamkniętym i nie otwiera na obiegu na chłodnicę.
: śr lut 07, 2007 17:30
autor: Radzik763
vw_vandal pisze:Radzik763, jak dolny wąż jest zimny a woda rośnie to na 99 % t
ermostat się zaciął na zamkniętym i nie otwiera na obiegu na chłodnicę.
Tez tak mysle i mysle ze mnie to bedzie mniej bolało finansowo. A i jeszcze jedno załwarzyłem ze wogóle nie leci ciepłe powietrze do srodka samochodu, jutro sprawdze i napisze cos na ten temat... Napiscie mi w jaki sposób moge przyznac wam punkt za to ze mi pomogliscie, i czy moge go przyznac tylko jednemu czy wszystkim . Z góry dzieki bardzo.
: śr lut 07, 2007 17:35
autor: Szosownik
no i nie będzie ciepło dopóki termostat nie puści
a punkciki wedle uznania
możesz dać jednemu lub wszystkim
: śr lut 07, 2007 18:03
autor: RobertP
Radzik763 pisze:A i jeszcze jedno załwarzyłem ze wogóle nie leci ciepłe powietrze do srodka samochodu, jutro sprawdze i napisze cos na ten temat... :
jak masz zimne to
albo masz za mały stan płynu w zbiorniczku
albo masz do wywalenie termostacik na obiegu do nagrzewnicy (na weżu) i zastąpienie go rurką
albo masz przychaną kamieniem lub jakimś mułem nagrzewnicę
albo masz pozacinane cięgna i linki nie otwierają do końca "ciepłego powietrza" (jak wczęsniej było OK to raczej nie to)
albo masz do kitu pompę wodą która przestała tłoczyć wodę w obiegu (ale nie sądzę)
a co masz faktycznie to musisz sprawdzić sam jedną z tych rzeczy albo nawet wszystkie
[ Dodano: Sro Lut 07, 2007 17:05 ]
Szosownik pisze:no i nie będzie ciepło dopóki termostat nie puści
jak go wymieni na początek to później zobaczy pkt o których pisałem
: śr lut 07, 2007 18:12
autor: vw_vandal
Radzik763, termostat Gates kosztuje 30 zł, Behr tesz kosztuje coś koło tego. Z wahlerem i Vernetem miałem kiedyś problem.
Radzik763 pisze:Napiscie mi w jaki sposób moge przyznac wam punkt za to ze mi pomogliscie, i czy moge go przyznac tylko jednemu czy wszystkim
Na dole każdego postu jest ikonka pomógł
: śr lut 07, 2007 18:33
autor: euglen
Radzik763, napisał
"Waz górny od chłodnicy był goracy a dolny zimny i weże do nagrzewnicy so zimne>wchodzacy i wychodzacy<"
Gdyby był to walnięty termostat to wtedy dolny do chłodnicy zimny a górny ciepły, węże do nagrzewnicy powinny być ciepłe. Moim zdaniem to pompa wody.
: śr lut 07, 2007 18:54
autor: RobertP
euglen pisze:Moim zdaniem to pompa wody.
przy uszkodzonej pompie (na tyle uszkodzonej że w środku by się nie obracała)
to szybciej by zaczęła rosnąć i wywaliło by płyn przez zbiorniczek wyrównawczy
niż przy około 5/8 kilometrów jak napisał
Radzik763
: śr lut 07, 2007 19:23
autor: Darass
nie wydaje mi sie ze pompa by walnela na tyle zeby nagle sie wogole nie krecic. moze cieknąc, chałasować ale nie nagle w ogóle nie tłoczyć wody.
mi sie wydaje ze termostat
: śr lut 07, 2007 19:42
autor: piter13
termostat na pewno sie zawiesił i nie puszcza na duzy obieg , zanim cos zrobisz to najpierw ja bym termostat wymienił niz odrazu ruszac pompe wody
: czw lut 08, 2007 13:40
autor: MaSa_Golf
Modl sie zeby to byl termostat, chociaz objawy wskazuja raczej na pompe
Gdy termostat sie zatnie, i nie otworzy duzego obiegu to weze od nagrzewnicy powinny byc cieple i powinno dzialac ogrzewanie. odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego i zobacz czy przez wezy kod powrotu leci plyn - jesli nie to znaczy ze nie ma obiegu i pompa padla
A pompe w 1.6D sie okropnie ciezko wymienia, bardzo kiepski dostep do srub (chyba ze zdejmiesz rozrzad i pompe wtryskowa ale to tez duzo roboty
)
Moja rada - najpierw zmien termostat i zobacz czy pomoze, jesli nie, to czeka Cie meczarnia z pompa owdy (wiem bo sam wymienialem
)
: czw lut 08, 2007 15:17
autor: vw_vandal
MaSa_Golf, mi zaciął się termostat na małym obiegu i też nie leciało gorące powietrze !!