Wyciek oleju z silnika do strony sprzęgła i strony rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Wyciek oleju z silnika do strony sprzęgła i strony rozrządu

Post autor: Giugiaro1 » ndz lut 04, 2007 19:33

Witam.
Z jakimi niespodziankami musze się liczyć przy wymianie uszczelniacza na wale korbowym od strony sprzęgła i od strony rozrządu? Ile czasu może to zająć? Miesiąc temu mechanik wymieniał sprzęgło, więc skrzynia była już ruszana i nie będzie szarpania się ze śrubami nie odkręcanymi od 20 lat. Tym razem naprawę chcę wykonać sam i zależy mi na tym żeby wszystko poszło szybko i sprawnie. Co trzeba kupić, i na co zwrócić uwagę przy kupnie? Jakie koszta?

Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz lut 04, 2007 19:47

Koszta niewielkie ale roboty bedziesz mial duzo. A skoro mechanik wymienial ci sprzeglo to dlaczego niewymienil lejacego simera .pewnie jest pazerny na kase i chcial skasowac dwa razy za robote



Awatar użytkownika
norman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

Post autor: norman » ndz lut 04, 2007 19:50

witam przy wymianie symeringu od strony sprzegla nie bedzie zadnego problemu. Jak wyciagniesz silnik zdejmiesz sprzeglo i kolo zamachowe to bedzie symering poprostu odkrec obudowe co jest w niej symering i go wybij i wbij nowy ( zwruc uwage czy wal nie jest mocno porysowany bo jak bedzie mial duzy prug to nowy symering tez moze puszczac ale to zadkosc) i po klopocie a koszt takiego symeringu to od 15- 40 zl proponuje kupic drozszy bo jest lepszy. zycze powodzenia :okej:



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz lut 04, 2007 19:53

Kolego NORMAN nie lepiej wyjac skrzynie ,owiele mniej roboty i szybsze w demontazu



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » ndz lut 04, 2007 19:58

S1BART1 Nie mam pojęcia dlaczego mechanik nie wymienił simera. Prawdopodobnie liczył na to że znów przyprowadze mu auto. Pierwszy i ostatni raz oddałem auto do warsztatu. A oddałem tylko z powodu braku czasu. Tym razem bede kręcił po nocach a zrobie padło. Jak już sprzegło wypija 1l 0leju na 2000km to troche przesada.



Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » ndz lut 04, 2007 20:02

a od strony rozrzadu to postepuj tak samo jak przy wymianie paska rozrzadu tyle tylko ze bedziesz musial odkrecic srube mocujaca kolo zebate na wale korbowym Pamitaj o ustawieniu rozrzadu (zablokuj walek rozrzadu,zablokuj kolo zebate pompy wtryskowej i ustaw kolo zamachowe w pozycji "0" jak zlozysz wszystko spowrotem do kupy przed odpaleniem przekrec na sucho walem korbowym 1 lu 2 pelne obroty i sprawdz czy wszystkie punkty od razrzadu pokrywaja sie tak samo jak przed demontazem,jak wszystko bedzie pasowalo zapali napewno na dotyk

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 19:10 ]
Badz ostrozny przy montazu simerow Patrz zeby rowno siadal i delikatnie noasowaj go na powieszchnie walu nie uzywaj w tym celu srubokretow lub innych ostrych nazedzi I na simerze jest tez sprezynka uwazaj zeby nie spadla przy montazu jak spadnie bedzie bardziej lalo niz przed wymiana.Ja osobiscie do montazu uzywam kawalka ucietej plastykowej butelki docinam tak zeby miala mniejwiecej walu wsowam do srodka simera i pozniej simera z tym kawalkiem butelki nakladam na wal i delikatnie przesowam do przodu samego simera gdy simer jest juz na wale wysuwam kawalek butelki i delikatnie nabijam go do obudowy.Powieszchnie styku simera z obudowa smaruje uszczelniaczem (tak dla pewnosci)Moze inni maja inne metody ale moja jeszcze nigdy mnie nie zawiodla

[ Dodano: Nie Lut 04, 2007 19:12 ]
Podstawa to zeby nie spadla sprezynka z simera i zeby rowno siedzial w obudowie a wtedy sukces murowany



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości