Strona 1 z 4

Co zrobic zeby zima szybciej sie nagrzewal?

: sob lut 03, 2007 01:30
autor: zuberek
witam Czy ktos moze ma jakis sposob na szybsze rozgrzewanie silnika w golfie 4 1.9 tdi
W miescie przy zimnym silniku biegi zmieniam przy okolo 2 tys obrotów (zeby nie katowac turbinki) tyle ze wtedy on sie rozgrzewa po okolo 8-10 km (bardziej chyba sie grzeje przy staniu na swuiatlach) Natomiast ostatnio jechalem od starych i droga byla tak zaj....na sniegiem (pozdro dla drogowców) ze nie bylo warunkow nawet na 2tys obrotów i wtedy nawet po 18 kilometrach silnik nie osiagnaoł 90 stopni. Jak miałem fiata palio to zakladalem sobie karton przed chlodnice i po sprawie bylo W golfie natomiast nie ma na to warunkow

: sob lut 03, 2007 02:09
autor: DAREK82
Za prawidłowe rozgrzewanie silnika jest odpowiedzialny sprawny termostat a nie jakiś karton. Jest jeszcze możliwe, że masz uszkodzony czujnik temperatury, który to może wprowadzać w błąd pokazując niższą temperaturę. Jeżeli się nie znasz to najlepiej niech to sprawdzi zaufany mechanik.

: sob lut 03, 2007 02:27
autor: aw69
niestety takie uroki tdi....nic z tym nie wskurasz za bardzo....chyba ze karton za chlodnice

: sob lut 03, 2007 03:23
autor: robert24
co po kartonie jak duży obieg włącza się dopiero po 90 st. C ](*,)

: sob lut 03, 2007 09:05
autor: RALFI
U mnie też w mieście przy - 5C po okolo 8-10km i spokojnej jeździe 90C, termostat nowy, więc wnioski wyciągnij sam. Pozdr

: sob lut 03, 2007 09:21
autor: PinkFloyd
Jezeli w czasie jazdy poza miastem w minusowej temp. jest 90st to ok. Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty ( z podanej ilości paliwa wiecej mocy- dlatego mało palą ). Dlatego w niektórych TDI sa podgrzewacze ukłądu chłodzenia- tkzw. świece żarowe układu chłodzenia. W nowszych TDI już w każdym sa podgrzewacze. Sprawdz czy masz takie, jeżeli nie to wszystko ok. Mój szwagier ma takie, jak odłączyliśmy to nagrzewał sie do temp. 90st po ok. 6km, a jak podączyliśmy to juz po 2 km było ciepło. Zwykłe D i TD troszkę szybciej się nagrzewają- mają mniejszą sprawność, a benzyny o wiele szybciej powinny poniewaz mają jeszcze mniejszą sprawność- wiecej paliwa pochłaniają. :hmm:

: sob lut 03, 2007 09:41
autor: inek01
PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty
Racja, w TDI cieplo idzie w moc, a nie w powietrze ;)
PinkFloyd pisze:W nowszych TDI już w każdym sa podgrzewacze. Sprawdz czy masz takie
Warto dodac, ze jesli masz to sprawdz czy bezpiecznik nie jest spalony.

: sob lut 03, 2007 18:00
autor: niebieski91
a gdzie znaleźć te podgrzewacze i jak one wyglądają?
Czy da się sprawdzić czy sa dobre "na oko" czy trzeba na kompa?
Czy mój silniczek ma takie podgrzewacze ?, bo tez chyba troche slabo sie nagrzewa.

: sob lut 03, 2007 18:35
autor: 75max
Też bym się chętnie przyłączył do pytania o te świece do podgrzewania płynu ja mam Bore 1.9 TDI silniczek AJM i też nie wiem czy takowe posiadam, bo też powoli łapie mi temperaturę

: sob lut 03, 2007 19:55
autor: inek01
niebieski91 pisze:a gdzie znaleźć te podgrzewacze i jak one wyglądają?
To z 1Z, ale na pewno mocno sie nie roznia.
Obrazek

: sob lut 03, 2007 21:24
autor: zuberek
a moze podgrzewacze te sa zamontowane w zaleznosci od wersji wyposazenia?????
Ja mam prawie ze golasa z polskiego salonu Silnik atd i w instrukcji nie ma słowem o podgrzewaczach a przydalyby sie na zime Zwlaszcza do miasta

: ndz lut 04, 2007 00:52
autor: golftdi
Też mam problem z temperaturą. Jak jest 10C to osiąga normalną temperaturę, ale poniżej zera to wskazówka zatrzymuje się na 70-80 stopniach. Tą temeprature osiąga po 8 km.

: ndz lut 04, 2007 01:05
autor: jacekd
inek01 pisze:
PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty
Racja, w TDI cieplo idzie w moc, a nie w powietrze ;)
Rany boskie Panowie.
Tu nie chodzi o sprawnosc, ktora jest duza ale o temperature spalania paliwa, ktora dla benzyny jest znacznie wieksza, wiec auto sie szybciej nagrzwa.
Na marginesie to wyzsza jest tez temperatura spalin i z tego prostego powodu w silnikach benzynowych nie stosuje sie turbin o zmiennej geometrii bo kierownice w takiej turbinie musialy by byc wykonane z jakiegos kosmicznego materialu. Podobno Porsche z czyms takim eksperymentuje albo nawet juz ma to w swoich autach.

Re: CO ZROBIC ZEBY zimą SZYBCIEJ SIE NAGRZEWAŁ 1,9 TDI PD

: ndz lut 04, 2007 06:32
autor: erwin
ja mam jedyny sposob. zaloz webasto i bedziesz szczesliwy i nigdy nie zmarzniesz! pozdro{z sharana 5 kw najlepszy od biedy t4 3kw)