Co zrobic zeby zima szybciej sie nagrzewal?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Co zrobic zeby zima szybciej sie nagrzewal?

Post autor: zuberek » sob lut 03, 2007 01:30

witam Czy ktos moze ma jakis sposob na szybsze rozgrzewanie silnika w golfie 4 1.9 tdi
W miescie przy zimnym silniku biegi zmieniam przy okolo 2 tys obrotów (zeby nie katowac turbinki) tyle ze wtedy on sie rozgrzewa po okolo 8-10 km (bardziej chyba sie grzeje przy staniu na swuiatlach) Natomiast ostatnio jechalem od starych i droga byla tak zaj....na sniegiem (pozdro dla drogowców) ze nie bylo warunkow nawet na 2tys obrotów i wtedy nawet po 18 kilometrach silnik nie osiagnaoł 90 stopni. Jak miałem fiata palio to zakladalem sobie karton przed chlodnice i po sprawie bylo W golfie natomiast nie ma na to warunkow
Ostatnio zmieniony sob lis 24, 2007 18:35 przez zuberek, łącznie zmieniany 1 raz.



DAREK82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn mar 20, 2006 19:34
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: DAREK82 » sob lut 03, 2007 02:09

Za prawidłowe rozgrzewanie silnika jest odpowiedzialny sprawny termostat a nie jakiś karton. Jest jeszcze możliwe, że masz uszkodzony czujnik temperatury, który to może wprowadzać w błąd pokazując niższą temperaturę. Jeżeli się nie znasz to najlepiej niech to sprawdzi zaufany mechanik.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob lut 03, 2007 02:27

niestety takie uroki tdi....nic z tym nie wskurasz za bardzo....chyba ze karton za chlodnice


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

robert24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 105
Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
Lokalizacja: głuchołazy
Kontakt:

Post autor: robert24 » sob lut 03, 2007 03:23

co po kartonie jak duży obieg włącza się dopiero po 90 st. C ](*,)


MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]

Awatar użytkownika
RALFI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: śr sty 19, 2005 14:08
Lokalizacja: W-WA

Post autor: RALFI » sob lut 03, 2007 09:05

U mnie też w mieście przy - 5C po okolo 8-10km i spokojnej jeździe 90C, termostat nowy, więc wnioski wyciągnij sam. Pozdr



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob lut 03, 2007 09:21

Jezeli w czasie jazdy poza miastem w minusowej temp. jest 90st to ok. Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty ( z podanej ilości paliwa wiecej mocy- dlatego mało palą ). Dlatego w niektórych TDI sa podgrzewacze ukłądu chłodzenia- tkzw. świece żarowe układu chłodzenia. W nowszych TDI już w każdym sa podgrzewacze. Sprawdz czy masz takie, jeżeli nie to wszystko ok. Mój szwagier ma takie, jak odłączyliśmy to nagrzewał sie do temp. 90st po ok. 6km, a jak podączyliśmy to juz po 2 km było ciepło. Zwykłe D i TD troszkę szybciej się nagrzewają- mają mniejszą sprawność, a benzyny o wiele szybciej powinny poniewaz mają jeszcze mniejszą sprawność- wiecej paliwa pochłaniają. :hmm:



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lut 03, 2007 09:41

PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty
Racja, w TDI cieplo idzie w moc, a nie w powietrze ;)
PinkFloyd pisze:W nowszych TDI już w każdym sa podgrzewacze. Sprawdz czy masz takie
Warto dodac, ze jesli masz to sprawdz czy bezpiecznik nie jest spalony.



Awatar użytkownika
niebieski91
SHARIKOWIEC
Posty: 951
Rejestracja: ndz lis 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: niebieski91 » sob lut 03, 2007 18:00

a gdzie znaleźć te podgrzewacze i jak one wyglądają?
Czy da się sprawdzić czy sa dobre "na oko" czy trzeba na kompa?
Czy mój silniczek ma takie podgrzewacze ?, bo tez chyba troche slabo sie nagrzewa.


Obrazek

Awatar użytkownika
75max
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr gru 20, 2006 08:25
Lokalizacja: Wloszczowa
Kontakt:

Post autor: 75max » sob lut 03, 2007 18:35

Też bym się chętnie przyłączył do pytania o te świece do podgrzewania płynu ja mam Bore 1.9 TDI silniczek AJM i też nie wiem czy takowe posiadam, bo też powoli łapie mi temperaturę



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob lut 03, 2007 19:55

niebieski91 pisze:a gdzie znaleźć te podgrzewacze i jak one wyglądają?
To z 1Z, ale na pewno mocno sie nie roznia.
Obrazek



Awatar użytkownika
zuberek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt sty 02, 2007 19:55
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zuberek » sob lut 03, 2007 21:24

a moze podgrzewacze te sa zamontowane w zaleznosci od wersji wyposazenia?????
Ja mam prawie ze golasa z polskiego salonu Silnik atd i w instrukcji nie ma słowem o podgrzewaczach a przydalyby sie na zime Zwlaszcza do miasta


TDI rules

golftdi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn maja 15, 2006 20:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: golftdi » ndz lut 04, 2007 00:52

Też mam problem z temperaturą. Jak jest 10C to osiąga normalną temperaturę, ale poniżej zera to wskazówka zatrzymuje się na 70-80 stopniach. Tą temeprature osiąga po 8 km.



Awatar użytkownika
jacekd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
Lokalizacja: Poznan
Auto: MK6 TSI160
Silnik: CAVD

Post autor: jacekd » ndz lut 04, 2007 01:05

inek01 pisze:
PinkFloyd pisze:Ponoć TDI jest tak sprawnym silnikiem, że wydziela mniej ciepła- mniejsze straty
Racja, w TDI cieplo idzie w moc, a nie w powietrze ;)
Rany boskie Panowie.
Tu nie chodzi o sprawnosc, ktora jest duza ale o temperature spalania paliwa, ktora dla benzyny jest znacznie wieksza, wiec auto sie szybciej nagrzwa.
Na marginesie to wyzsza jest tez temperatura spalin i z tego prostego powodu w silnikach benzynowych nie stosuje sie turbin o zmiennej geometrii bo kierownice w takiej turbinie musialy by byc wykonane z jakiegos kosmicznego materialu. Podobno Porsche z czyms takim eksperymentuje albo nawet juz ma to w swoich autach.


MK6 HL - TSI160

erwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt sty 23, 2007 21:17
Lokalizacja: walbrzych

Re: CO ZROBIC ZEBY zimą SZYBCIEJ SIE NAGRZEWAŁ 1,9 TDI PD

Post autor: erwin » ndz lut 04, 2007 06:32

ja mam jedyny sposob. zaloz webasto i bedziesz szczesliwy i nigdy nie zmarzniesz! pozdro{z sharana 5 kw najlepszy od biedy t4 3kw)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 177 gości