Strona 1 z 1

zawor N75

: pt lut 02, 2007 18:53
autor: KAFEL
czesc i z gory dzieki za pomoc tnz podlaczylem sie do Wag dzisiaj i wykazal ze zawor N75 jakis blad czy to moze byc spowodowane tym ze on ogranicza moc turbiny? Bo wiecie jacy sa polscy mechanicy za granica powiedzieli ze to zawor tak jak komputer pokazal ale nie powiedziec gdzie to i czy jest do wymiany zebym tylko u nich to zrobil wiecie jak to jest no ale coz skasowali mnie 20 funtow no i jesli sie zdecyduje zrobic to zapraszamy!!!!!!!!!!!!! Pytanie moje jest nast czy to ma zwiazek z tym ze turbo i moc auta oslablaby troche??? dzieki... :pub:

: pt lut 02, 2007 20:50
autor: cowboy
maro1404 pisze:Zaworek N75 kontroluje prace turbiny jezeli jest walniety to ci bedzie turbine wyłanczał
zaworek nie wyłacza turbiny !!

zaworek steruje podciśnieniem, które reguluje położenie kierowic spalin w turbinie - czyli reguluje cisnienie doładowania

jezeli są np. zapieczone kierownice turbo lub zniszczona membrana w gruszce (w 130 PD gruszka jest na dole i rdzewieje) to zaworek nie jest w stanie ściągnąć sztangi i jest przeładowanie przy gwałtownym długotrwałym przyspieszaniu na wysokim biegu...gdy przeładowanie trwa powyzej 6 sekund komuter przechodzi w tryb awaryjny i ciśnienie jest ograbniczone do ZERA - czyli jedzie sie jak zwykłym dieslem SDI :P

po zgaszeniu i odpaleniu resyetuje się błąd i mozna jechac dalej ... do następnego notlaufu - bo kasuje się błąd ale nie PRZYCZYNA...

uff musiałem :)

: sob lut 03, 2007 13:38
autor: KAFEL
przepr ze tak pozno ale ciagle robota.... auto nie ma ogolnie objawow jako ze moc drastycznie spadla poprostu wag mi pokazal blad na ty zaworze a auto po regeneracji turbiny jakby oslabl delikatnie. na wysokich obrotach juz nie daje takiej mocy tak jakby moment byl wczesniej auto nadal idzie do przodu ale wiecie moge odczuc roznice no i na kompie blad a takrze N18 bodajrze od recylkulacji spalin tez cos wykazalo, zreszta na kompie moga cuda wyjsc przez chipsa no nie? dzieki pozdro

: sob lut 03, 2007 14:07
autor: cowboy
gdzie robiłeś chipsa ?

: sob lut 03, 2007 16:08
autor: KAFEL
juz kupilem z chipem koles mowil ze to do tego silnika ja tam sie nie znam wazne ze auto chodzi no i co z tym zaworem??

: pn lut 05, 2007 09:55
autor: cowboy
maro1404 pisze:spróbuj ten zaworek zranimować cowboy mi to polecił i tak zrobiłem zaworek działa bez zarzutu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
wpisz efekt swoich prac w tamtym topicu !!

zawory

: pn lut 19, 2007 07:54
autor: Loo82
witam wszystkich
mam podobny problem z silnikiem. wystepuja jakies bledy i tryb awaryjny podczas jazdy przy wyzszych obrotach.
mam pytanie: gdzie sa umieszczone te dwa zaworki o ktorych mowa w temacie ?
pozdrawiam

: śr maja 23, 2007 00:09
autor: KAFEL
ogladalem oststnio auto od spodu i nie znalazlem zadnej sztangi sterujacej kierownicami w turbinie pewnie bo jej tam nie ma ale czy to nie jet czasem ta w moim silniku tuz przy egrze? na gorze?? no i czym jes spowodowane falowanie obrotow na wysokim biegu nie chodzi mi o stan awaryjny i kasowanie po wylaczeniu silnika poprostu gdy trzymam na gazie jest fala mocy zmieniam bieg jest power a na wysokich to samo co to jest przyczyna? zapiekaja sie kierownice czy co?

: śr maja 23, 2007 08:56
autor: cowboy
KAFEL pisze:nie znalazlem zadnej sztangi sterujacej kierownicami w turbinie pewnie bo jej tam nie ma
:)
KAFEL pisze:zapiekaja sie kierownice czy co
no przecież ich podobno nie masz :)

1. odszukaj turbine w swoim aucie - idź od filtra powietrza - rura musi iść do turbiny :)

2. Jak znajdziesz turbine - to poszukaj takiej bańki metalowej do które wchodzi wężyk

3. do bańki wchodzi takie cięgno ze śrubą rzymską - to jest własnie ta "sztanga" :P

: śr maja 23, 2007 22:43
autor: KAFEL
nie no wiem ze ona jest tylko nie moglem tego znalezc a co z tym falowaniem obrotow co jest przyczyna??