Strona 1 z 2

Czy czesto pada dwumasowe kolo zamachowe w MK4?

: pt lut 02, 2007 09:31
autor: bonzaj
zamierzam kupic GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy. :kufel:

Re: GOLF MK IV PYTANIE-BARDZO PILNE !!!

: pt lut 02, 2007 09:45
autor: RobertP
bonzaj pisze:nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy
są to typy/modele/rodzaje silników (jest to oznaczenie 3 literowe wybite na nich na bloku)
jest też ono na naklejce w bagażniku, na naklece od pokrywy rozrządu, po oznaczeniach
tych możesz dokładnie wiedzieć ile własnie KM ma Twój silnik z oznaczeń fabrycznych
wg pomiarów na hamowni jest inaczej albo mniej albo deczko więcej ;-) ale to inna sprawa

: pt lut 02, 2007 10:03
autor: cowboy
bonzaj pisze:GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy
ASV - silnik na pompie - 110km (po wirusie 140)

ASZ - pompowtryski - 130km (po wirusie 170)

naprawa dwumasa 1500 minmium, lub wymiana na jednomasowe...

nie zdarza się często, można przelatać 300kkm i nic a można w 90 kkmm rozwalić sprzęgło...

: pt lut 02, 2007 10:58
autor: Grzesiekk1982
Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120 :D Kilka lat temu gdzieś to wyczytałem. Prawdopodobnie VW daje bonusa ;)
Możliwe, że dlatego, by po 10 latach silnik miał jeszcze deklarowaną przez producenta moc? Może też dlatego, że w Niemczech opłąty od samochodu są uzależnione od mocy (inaczej jak u nas). Przyjemność z jazdy jest jak samochodem 147 konnym, w porównaniach w prasie, TV wygrywa dynamiką z 135 konnymi samochodami (pochlebstwa prasowe pewnie też poprawiają sprzedaż).

Pozdrawiam.

[ Dodano: 02 Lut 2007 10:01 ]
A ktoś kiedyś napisal na forum, że jego ARL przed programem mial o chyba z 10 KM więcej?

: pt lut 02, 2007 19:58
autor: jacekd
Grzesiekk1982 pisze:Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120 :D ..
To ze TDI maja bonusy to wiadomo od dawna i powie Ci o tym kazdy kto robi wirusy i umie ustawic dobrze hamownie.
Auto Motor und Sport chyba mialo posmarowane ze im takie wyniki wyszly albo mieli cos nie tak z hamownia.
W kazdym razie, bonusy od 2-3KM do 8-8KM zdarzaja sie, moj np. mial 136KM / 313Nm wobec katalogowych 130KM / 310Nm.

: sob lut 03, 2007 00:53
autor: rutramk4
dodam moze troszke nie na temat chociarz moze z waszych odpowiedzi terz sie cos przyda bonzaj'owi przy kupnie golfika. axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?i jak ktos moze napisac cos wiecej na temat tego motoru (co da wirus czy warto,ile ma mocy i momentu fabrycznie)z gory dzieki.
pozdrawiam

: sob lut 03, 2007 01:13
autor: robert24
witam i dodam jeszcze :
130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...

: sob lut 03, 2007 12:40
autor: Grzesiekk1982
rutramk4 pisze:axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?
Pompowtryskiwacze.
Pojemność 1896
Bieg jałowy 860 - 940 (obr. na minutę)

Ciśnienie sprężania
Stan normalny 25 - 31(bar)
Minimum 19 bar)
Ciśnienie oleju 2.0/2000 (bar / obr. na minutę)
Ukłąd zasilania (marka i typ) Bosch TDi / PDE
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (dynamiczne) 1° ± 3° / 750-1000 (° prz. zwr. odk./obr. na min)

Układ chłodzenia
Ciśnienie 1.4 - 1.6 (bar)
Termostat otwiera się przy 85 - 105(°C)
Wentylator działa przy:
Etap 1 / wentylator 1 - 92 - 97(°C)
Etap 2 / wentylator 2 - 99 - 105(°C)

Miska olejowa silnika, razem z filtrem 4.3(l)
Wkład zapasowy do skrzyni biegów 2.5(l)
Układ chłodzenia 6.0(l)

Pozdrawiam.

: ndz lut 04, 2007 09:24
autor: inspire
robert24 pisze:130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
Jesteś pewien ?? przeglądałeś etkę?? Ja twioerdze że bloki są te same, inne mają korbki, tłoki itd.
robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
co masz na myśli ??

: ndz lut 04, 2007 16:48
autor: jacekd
inspire pisze:
robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
co masz na myśli ??
Podejrzewam ze wytrzymalosc korb, ktore w wersji 115KM sa po prostu za slabe, by wytrzymywac wiekszy moment obrotowy :/

: pt mar 02, 2007 08:53
autor: BZYCZEK2
jacekd pisze:Podejrzewam ze wytrzymalosc korb, ktore w wersji 115KM sa po prostu za slabe, by wytrzymywac wiekszy moment obrotowy :/
hmm wracajac do tematu to czy te korby mozna np. teraz sobie wymienic?
zeby miec pewnosc ze jednak sa odswiezone i wogole....

: pt mar 02, 2007 09:57
autor: RobertP
BZYCZEK2 pisze:hmm wracajac do tematu to czy te korby mozna np. teraz sobie wymienic?
zeby miec pewnosc ze jednak sa odswiezone i wogole....
a czemu chcesz wymianiać z tych co masz na takie same czy jakieś mocniejsze do killowania auta? i pytanie do tego jeszcze na jakie ? :chytry:
czy tylko po to żeby mieć pewność że masz nowe ? :bajer:

: pt mar 02, 2007 10:20
autor: souler
a tam marudzicie, ze 115 slaba do krecenia. pakarod w wroclawia ma juz teraz 190KM w AJM. wszystko robione przez Aligatora oprocz fmica.

: pt mar 02, 2007 12:05
autor: BZYCZEK2
RobertP, jak by sie dalo wymienic na lepsze to bym wymienil... ale totalnie nie wiem jaki to koszt...
bo mam w planach podkecenie silniczka..