
Czy czesto pada dwumasowe kolo zamachowe w MK4?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy czesto pada dwumasowe kolo zamachowe w MK4?
zamierzam kupic GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy. 

Ostatnio zmieniony pt mar 02, 2007 10:58 przez bonzaj, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: GOLF MK IV PYTANIE-BARDZO PILNE !!!
są to typy/modele/rodzaje silników (jest to oznaczenie 3 literowe wybite na nich na bloku)bonzaj pisze:nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy
jest też ono na naklejce w bagażniku, na naklece od pokrywy rozrządu, po oznaczeniach
tych możesz dokładnie wiedzieć ile własnie KM ma Twój silnik z oznaczeń fabrycznych
wg pomiarów na hamowni jest inaczej albo mniej albo deczko więcej

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
ASV - silnik na pompie - 110km (po wirusie 140)bonzaj pisze:GOLFA IV 1.9 TDI110 lub 130KM (nie orientuje sie w oznaczeniach 110 ASV 130 ASZ - co to znaczy). CZy czesto pojawia sie awaria w tym modelu dwumasowego kola zamachowego -jaki koszt naprawy
ASZ - pompowtryski - 130km (po wirusie 170)
naprawa dwumasa 1500 minmium, lub wymiana na jednomasowe...
nie zdarza się często, można przelatać 300kkm i nic a można w 90 kkmm rozwalić sprzęgło...
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120
Kilka lat temu gdzieś to wyczytałem. Prawdopodobnie VW daje bonusa
Możliwe, że dlatego, by po 10 latach silnik miał jeszcze deklarowaną przez producenta moc? Może też dlatego, że w Niemczech opłąty od samochodu są uzależnione od mocy (inaczej jak u nas). Przyjemność z jazdy jest jak samochodem 147 konnym, w porównaniach w prasie, TV wygrywa dynamiką z 135 konnymi samochodami (pochlebstwa prasowe pewnie też poprawiają sprzedaż).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 02 Lut 2007 10:01 ]
A ktoś kiedyś napisal na forum, że jego ARL przed programem mial o chyba z 10 KM więcej?
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120


Możliwe, że dlatego, by po 10 latach silnik miał jeszcze deklarowaną przez producenta moc? Może też dlatego, że w Niemczech opłąty od samochodu są uzależnione od mocy (inaczej jak u nas). Przyjemność z jazdy jest jak samochodem 147 konnym, w porównaniach w prasie, TV wygrywa dynamiką z 135 konnymi samochodami (pochlebstwa prasowe pewnie też poprawiają sprzedaż).
Pozdrawiam.
[ Dodano: 02 Lut 2007 10:01 ]
A ktoś kiedyś napisal na forum, że jego ARL przed programem mial o chyba z 10 KM więcej?
- jacekd
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: MK6 TSI160
- Silnik: CAVD
To ze TDI maja bonusy to wiadomo od dawna i powie Ci o tym kazdy kto robi wirusy i umie ustawic dobrze hamownie.Grzesiekk1982 pisze:Witam.
Słyszeliście może o tym, że kiedyś Auto Motor und Sport zrobili powównanie na hamowni tych silników. Wyszło, że zamiast 130 ma 147 KM, zamiast 101, jest 113 zamiast 110 chyba ok 120..
Auto Motor und Sport chyba mialo posmarowane ze im takie wyniki wyszly albo mieli cos nie tak z hamownia.
W kazdym razie, bonusy od 2-3KM do 8-8KM zdarzaja sie, moj np. mial 136KM / 313Nm wobec katalogowych 130KM / 310Nm.
MK6 HL - TSI160
dodam moze troszke nie na temat chociarz moze z waszych odpowiedzi terz sie cos przyda bonzaj'owi przy kupnie golfika. axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?i jak ktos moze napisac cos wiecej na temat tego motoru (co da wirus czy warto,ile ma mocy i momentu fabrycznie)z gory dzieki.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 105
- Rejestracja: śr sty 12, 2005 23:05
- Lokalizacja: głuchołazy
- Kontakt:
witam i dodam jeszcze :
130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
MOC jest bogiem PREDKOSC nalogiem NITRO zabawa TURBO podstawa
[200PS; 420NM]
[200PS; 420NM]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Pompowtryskiwacze.rutramk4 pisze:axr 2002r co to za motor na pompie czy pompowtryskach?
Pojemność 1896
Bieg jałowy 860 - 940 (obr. na minutę)
Ciśnienie sprężania
Stan normalny 25 - 31(bar)
Minimum 19 bar)
Ciśnienie oleju 2.0/2000 (bar / obr. na minutę)
Ukłąd zasilania (marka i typ) Bosch TDi / PDE
Ustawienia rozrządu na pompie wtryskowej (dynamiczne) 1° ± 3° / 750-1000 (° prz. zwr. odk./obr. na min)
Układ chłodzenia
Ciśnienie 1.4 - 1.6 (bar)
Termostat otwiera się przy 85 - 105(°C)
Wentylator działa przy:
Etap 1 / wentylator 1 - 92 - 97(°C)
Etap 2 / wentylator 2 - 99 - 105(°C)
Miska olejowa silnika, razem z filtrem 4.3(l)
Wkład zapasowy do skrzyni biegów 2.5(l)
Układ chłodzenia 6.0(l)
Pozdrawiam.
Jesteś pewien ?? przeglądałeś etkę?? Ja twioerdze że bloki są te same, inne mają korbki, tłoki itd.robert24 pisze:130 km i 150 km w porównaniu do całej reszty gamy silników łącznie z 105 PD i 115 PD itp. TDI... mają kadłub wykonany z trwalszego (lepszego) stopu, olejowe tłoki, półosie rodem z ciężarówki itd. ... przedewszystkim są trwalsze (oczywiście zależy jak kto wykorzystuje te moce...)
co masz na myśli ??robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
- jacekd
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: sob paź 29, 2005 19:15
- Lokalizacja: Poznan
- Auto: MK6 TSI160
- Silnik: CAVD
Podejrzewam ze wytrzymalosc korb, ktore w wersji 115KM sa po prostu za slabe, by wytrzymywac wiekszy moment obrotowy :/inspire pisze:co masz na myśli ??robert24 pisze:wracając jeszcze do chipa, np. 115 km PD podkręcona do prawie 150 km - blado wypada jej żywotność w porównaniu np. 130 km PD podkręcona na prawie 160 km...
MK6 HL - TSI160
a czemu chcesz wymianiać z tych co masz na takie same czy jakieś mocniejsze do killowania auta? i pytanie do tego jeszcze na jakie ?BZYCZEK2 pisze:hmm wracajac do tematu to czy te korby mozna np. teraz sobie wymienic?
zeby miec pewnosc ze jednak sa odswiezone i wogole....

czy tylko po to żeby mieć pewność że masz nowe ?

remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości