Renault Scenic 1,9 DCI i problem z odpalaniem
: śr sty 31, 2007 17:58
Witam
Mam problem nie związany z VW (bo mój chodzi jak pszczółeczka)
Kolega ma Renault Scenie 1,9 DCI
I ma problemu z uruchamianiem zimnego silnika to znaczy jak stoi w garażu jest ok. zapala a jak zostawi go na dworze to już kicha na dodatek narzeka na brak mocy silnika jakby nie chodziła turbina
Ostatnio stał parę dni przed domem nie odpalany i nie zapalił w -1 kręcił normalne i wcale się nie odzywał w końcu wydoił akumulator
Nie bardzo wiem co mam mu w nim sprawdzić bo jest tam trochę elektroniki a ja znam się na poczciwych klekotach
Sprawdziłem świece i wszystkie grzeją (wykręcałem każdą z osobna)
Filtr powietrz jest trochę zasyfiony ale bez przesady widziałem gorsze i było OK. jutro wymienię mu jeszcze filtr paliwa ale nie sądzę aby to coś dało
Co dziwne po odkręceniu przewodów doprowadzających powietrze z turbiny do intercolera i z intercolera do silnika okazało się że w środku całe zsyfone są olejem
Co oznacza że pewnie turbina lub pierścienie puszczają olej silnik przedmuchów nie ma więc raczej siada turbina (co by wyjaśniało ten brak mocy) ale czy nie powinien on zapalać normalnie nawet gdy na walniętą turbinę ??
Jak pisałem wcześniej nie bardzo znam się na silnikach naszpikowanych elektroniką jak miałem MK2 1,6 TD to turbina była zatarta a silnik palił bez problemu tylko nie miał takiego kopyta jak powinien
Koledzy doradźcie coś bo mi koleś z nerwów osiwieje wydał nie mało kasy a autko a tu ciągle coś się sypie
Pozdrawiam
Arti
Mam problem nie związany z VW (bo mój chodzi jak pszczółeczka)
Kolega ma Renault Scenie 1,9 DCI
I ma problemu z uruchamianiem zimnego silnika to znaczy jak stoi w garażu jest ok. zapala a jak zostawi go na dworze to już kicha na dodatek narzeka na brak mocy silnika jakby nie chodziła turbina
Ostatnio stał parę dni przed domem nie odpalany i nie zapalił w -1 kręcił normalne i wcale się nie odzywał w końcu wydoił akumulator
Nie bardzo wiem co mam mu w nim sprawdzić bo jest tam trochę elektroniki a ja znam się na poczciwych klekotach
Sprawdziłem świece i wszystkie grzeją (wykręcałem każdą z osobna)
Filtr powietrz jest trochę zasyfiony ale bez przesady widziałem gorsze i było OK. jutro wymienię mu jeszcze filtr paliwa ale nie sądzę aby to coś dało
Co dziwne po odkręceniu przewodów doprowadzających powietrze z turbiny do intercolera i z intercolera do silnika okazało się że w środku całe zsyfone są olejem
Co oznacza że pewnie turbina lub pierścienie puszczają olej silnik przedmuchów nie ma więc raczej siada turbina (co by wyjaśniało ten brak mocy) ale czy nie powinien on zapalać normalnie nawet gdy na walniętą turbinę ??
Jak pisałem wcześniej nie bardzo znam się na silnikach naszpikowanych elektroniką jak miałem MK2 1,6 TD to turbina była zatarta a silnik palił bez problemu tylko nie miał takiego kopyta jak powinien
Koledzy doradźcie coś bo mi koleś z nerwów osiwieje wydał nie mało kasy a autko a tu ciągle coś się sypie
Pozdrawiam
Arti