Strona 1 z 2

rozrząd (a termostat przy okazji)

: wt sty 30, 2007 19:59
autor: Boczkowski_D
Witam wszystkich.

Po raz drugi chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia, bo mechanik ze mnie żaden :) Sprowadziłem z Francji mk4 1.9 SDI (2001) pół roku temu. Miał lekki wypadek, ale nie wiem czy w tym temacie ma to znaczenie. Auto miało przebieg 110 kkm i przyznam się że trochę zaryzykowałem nie wymieniając jeszcze rozrządu. Piszę, że ryzykowałem bo niestety nie miałem dokumentacji do autka (obiło mi się o uszy że rozrząd powinno się wymienić przed 90 kkm) i nie jestem w stanie powiedzieć czy rozrząd był wówczas wymieniony. Teraz auto ma 120kkm i chcę mu wymienić to co zaniedbałem (bo póki co jeszcze nic się nie stało). Stąd pytanie: czy można ocenić w jakim stanie jest rozrząd? Bo nie chciałbym wydać niepotrzebnie kasy na taki zabieg. I ile jej muszę szykować? Znajomy mówił że około 1000 zł, ale może da się gdzieś kupić taniej części? Nie mówię że gorsze... Możecie też podać jaki jest pełny zestaw takich części wraz z ich oznaczeniami do mojego autka? Jeśli jest to zależne od numeru silnika, mogę podać za jakiś czas, bo jestem chwilowo poza domem i autka nie mam pod ręką :)

Czytając wpisy o wymianie rozrządu natknąłem się również na informację, że przydaje się wymienić też termostat (ot tak na zaś). Zauważyłem że w zimie auto znacznie wolniej nagrzewa się (tzn. wskaźnik temperatury osiąga poziom 90 stopni dopiero po ładnych paru kilometrach, może nawet 10). W aucie robi się cieplej tylko nieznacznie wolniej. Pomyślałem zatem, że być może termostat nie jest zamykany do końca. Co o tym myślicie? Wiem, że nie sprawdzi się termostatu dopóki się go nie wymieni, ale może warto sprawdzić coś jeszcze zanim zdecyduję się na wymianę, pewnie podczas wymiany rozrządu, jeśli będzie potrzeba.

Z góry dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam

: wt sty 30, 2007 20:16
autor: Ars
co do termostatu to ja wstawiłem nowy dobrej firmy wahler... w sumie mam mk3 ale to raczje roznicy nie ma i tez wolniej sie nagrzewa zima...ale to rzecz oczywista jedziesz a lodowate powietrze dmucha i zeby sie nagrzac trzeba czasu... termostat wymieniaj jak juz ci nie bedzie lapal 90 stopni bo inaczej chyab nei ma sensu ale moze sie nie znam

: wt sty 30, 2007 20:29
autor: PinkFloyd
Rozrzad zawsze profilaktycznie powinno sie wymienić, jak zaryzykujesz może sie udać, ale jak nie to :grrr: w dieslu to juz masakra. Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł- w MK IV jest duzo rolek i dlatego taka cena, wymiana jakies 150-250zł + usatwienie kąta wtrysku koniecznie na Vagu. Wiec w 1000zł powinienes sie zmieścic. A jeszcze przy rozrzadzie w MKIV wymien pompę wodną bo ona w tym modelu chodzi juz na rozrzadzie. Termostat sie zmienia jak temp. silnika w czasie jazdy nie jest na 90st. Jezeli masz tak w trasie i w czasie szybkiej jazdy to ok.

: śr sty 31, 2007 21:44
autor: Boczkowski_D
PinkFloyd pisze:Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł
Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?

: śr sty 31, 2007 22:21
autor: PinkFloyd
Boczkowski_D pisze:
PinkFloyd pisze:Zestaw rozrzadu- komplet SKF-u z paskiem Gates kosztuje ok 580zł
Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?
Febi i Hans Pries sa ok.

: czw lut 01, 2007 17:00
autor: Kowal38
pompę kup sobie oryginalną w serwisach vw kosztuje ok 600zł ale jak oddasz starą to płacisz 200zł za nową oryginalną pompę vw. Pasek Gates + rolki skf to dobry wybór.

: czw lut 01, 2007 17:50
autor: Seaman
ja za swoj rozrzad dalem 1250zl na co weszly, 3 rolki, pasek, pompa wodna, pasek od klimy, plus dwa uszczelniacze na walki i jeszcze plyn do chlodnicy. Jesli masz silnik AQM to musisz liczyc ze 4 rolki nie 3.
A wogole witaj na ciemnej stronie mocy SDI :bigok:

: pt lut 02, 2007 12:24
autor: Fabian LDZ
Boczkowski_D pisze:Już wiem, że polecacie zestawy SKF. A jaką pompę wybrać? Bo w InterCars widzę że są jeszcze produkcji 4MAX, FEBI BILSTEIN, HEPU i Hans Pries. Generalnie czego unikać i na co zwracać uwagę?
z wymienionych unikaj 4maxa

[ Dodano: Pią Lut 02, 2007 11:38 ]
kompletny rozrząd czyli pasek Gates + rolki SKF + pompa wody orginał 730zł

: pt lut 02, 2007 22:50
autor: Boczkowski_D
Seaman pisze:Jesli masz silnik AQM to musisz liczyc ze 4 rolki nie 3.
Może to głupio zabrzmi, ale nie umiem określić numeru silnika mojego gofera. Przepatrzyłem go na ile mogłem: pod maską, w bagażniku obok koła zapasowego nie mogę znaleźć VIN-a, bo tam powinien być, prawda? W papierach już w ogóle nie ma nic na temat silnika. Wreszcie zadzwoniłem do AutoSpecial-u w Krakowie i jak podałem numer nadwozia to powiedzieli mi, że mam AQM i numer > 45000. Ale jestem jakiś nieufny, bo jak chciałem zamówić rozrząd w Inter-Carsie to numer nadwozia nic im nie mówił. Po prostu zgłupiałem. Jak mogę to określić, bo chcę części kupić w Krakowie, a autko stoi gdzie indziej i muszę mieć pewność, że nie kupię do innego silnika. Czy można to zrobić za pomocą ETOS-a?

: sob lut 03, 2007 00:36
autor: rutramk4
a zobacz czy masz naklejke na obudowie paska rozrządu tam jest to podane

: ndz lut 04, 2007 19:46
autor: Boczkowski_D
Spojrzałem jeszcze raz pod maskę w poszukiwaniu tego numeru silnika. Na naklejce na kielichu amortyzatora znalazłem taki wpis:
4
AQM 1520
0441022

Możecie mi powiedzieć który to właściwy numer silnika i jak te oznaczenia interpretować? I jak się to ma do stwierdzenia AutoSpecial-a, że mój silnik ma numer > 45000

: pn lut 05, 2007 23:20
autor: rutramk4
mysle ze do zakupów wystarczy ci tylko AQM

: wt lut 06, 2007 11:17
autor: cwb
hmm ja wymieniałem rozrząd miesiąc temtu zaraz po zakupie. tzn. sprzecyzuje dałem do wymiany.

rozrząd dla alh - 4 rolki, 2 paski, pompa + robocizna - w granicach 1 tys.
głównie elementy firmy ina :P podobno dobra firma

: wt lut 06, 2007 22:04
autor: Boczkowski_D
mysle ze do zakupów wystarczy ci tylko AQM
Niestety z rozrządem nie ma tak dobrze. Trzeba znać numer silnika, bo od niego ponoć zależy długość paska rozrządu. Czyżby te oznaczenia były tak tajemnicze?? :P