Strona 1 z 1

Chłodnica oleju - wyniana

: pn sty 29, 2007 16:15
autor: Hans_J23
Golf MK2 TD 91r.

Podczas wymiany węży układu chłodzenia pękło mi w chłodnicy oleju u podstawy jedno ujście do węża. Szykuje się jutro do wymontowania jej i sprawdzenia czy da się jeszcze to zlutować/zespawać. Ma ktoś doświadczenie przy wymontowywaniu chłodnicy? Jak wykręcę filtr to dużo oleju wycieknie ? Czy opłaca się lutować?

: pn sty 29, 2007 16:33
autor: jantar
Nie polutujesz bo to jest aluminium. Ja kupiłem na szrocie za 50 zł używkę i już dwa lata jest git. Wymiana banalna - pod filtrem taka duża nakrętka.

: pn sty 29, 2007 17:16
autor: ghoost
Lutowac można ale nie w domu :bajer: sa specjalne zaklady ktore regeneruja wlasnie chlodnice... uszczelniaja, wycinaja fragmenty uszkodzone i wstawiaja nowe... koszt duzo mniejszy niz zakup nowej chlodnicy. W domu raczej nie masz szans tego zrobic, ale zrób tak jak kolega jantar pisze... czyli uzywana ze szrotu :bigok: pzdr

: pn sty 29, 2007 18:42
autor: Hans_J23
Byłem na szrocie i gość pokazał mi zardzewiałą chłodniczkę za 80 zeta :kac: kpina. A jak z tym olejem? Ile wyleci jak wykręcę filtr oleju? Chcę zalutować chłodnicę, zmontować i pojechać na wymianę oleju.
Dodatkowo - czy muszę koniecznie kombinować nową uszczelkę pod chłodniczkę (pomiędzy wspornik a chłodnicę).

: pn sty 29, 2007 20:40
autor: ghoost
Mowisz ze chcesz zalutowac chlodnice, a moglbys napisac jak chcesz to zrobic, bo rozumiem ze sam bedziesz to robil, tak z ciekawosci... jak splynie olej do miski to niewiele powinno Ci wyciec, mysle ze z 50-100 ml to max + to co w filtrze bedzie.
a na allegro patrzyles, nie ma nic ciekawego??
pzdr

: pn sty 29, 2007 20:44
autor: Hans_J23
sam tego nie będę robił, są warsztaty co naprawiają chłodnice (lutują). Najtaniej znalazłem na allegro po 105 zł (+ koszmarna dostawa za 19-25 zł) http://www.allegro.pl/item160804445_vw_ ... _hit_.html

: wt sty 30, 2007 13:07
autor: boro50
Jak już zdejmiesz filtr oleju to odkrę i korek spustowy od oleju. Wymień chłodnice, załóż filtr, dokręc korek i nalej świeżego oleju. Potem włącz na chwilę silnik, żeby kontrolka od oleju zgasła i wyłącz. Masz dwa problemy za jednym zamachem - i chłodnice i wymianę oleju. No i kilka groszy Ci zostanie w kieszeni.

: wt sty 30, 2007 16:54
autor: Hans_J23
UFF, wymieniłem :grin: Znalazłem na innym szrocie za 80zł.
faktycznie, po odkręceniu filtra wyleciało około 50-100 ml oleju. Od razu nie wymieniałem oleju, najpierw pojeżdżę i sprawdzę czy nie ma przecieku nad chłodnicą (zostawiłem stary o-ring, jeszcze dobry) i przecieku płynu chłodzącego.

THX,all