Strona 1 z 9
15W40 na 10W40
: ndz sty 28, 2007 15:47
autor: Przewodnik
Witam posiadam golfika aaz 1.9 TD przepiek obecnie 201 tys, jak go kupiłem miał 193 tys (posiadm ksiązkę serwisową i udokumentowany przebieg) wymieniając olej znajomi namówili mnie na 15W40, z ksiazki wynika ze jeździł wczesniej na 10W40, chciałbym spowrotem przejsc na temten olej bo wydaje mi się ze źle zrobiłem przechodzac na 15w. Czy waszym zdaniem po przebiegu 8 tys mozna spowrotem przejsc na 10 w czy lepiej pozostac na tym.
: ndz sty 28, 2007 16:23
autor: souler
jak silnik zdrowy to zmieniaj jak najszybciej i nie katuj silnika mineralem. znajomym mozesz fuc.k you pokazac za takie rady.
: ndz sty 28, 2007 16:26
autor: To_mas
Przewodnik, olej mozesz sobie zmieniać nawet co 1 tys
jeśli Cie na to stać :PP
SouleR, a czemu uwazasz ze 15W/40 to katowanie silnika ??
: ndz sty 28, 2007 16:32
autor: inspire
Możesz
: ndz sty 28, 2007 19:08
autor: Waluch
To_mas pisze:15W/40 to katowanie silnika ??
minerał szybciej i bardziej gęstnieje zimą .... co jest nie zdrowe dla silnika, i w większości przypadków jest zabójcze dla turbiny
: ndz sty 28, 2007 19:17
autor: johan
teoretycznie możesz lecz 10w/40 to puł syntetyk a ty wlałeś mineralny 15w/40
przejeczałeś 8 tyś to nie dużo wlanie spowrotem pułsyntetyka może ale nie musi!!! spowodoweś wyciek z silnika gdyż mineralny olej jest gesty a pułsyntetyk żadszy
a wiadono ze żadszy ma lepsze płukanie silnika . Może zacząć wyciekać olej np z zimeringów lub uszczelek miski lub pokrywy zaworów .
tyle teorii 8 tyś to nie duży przebieg i wydaje mi się że nic nie powinno się dziać ale gwarancji nie dam
pozdro
: ndz sty 28, 2007 20:25
autor: souler
wlewaj smialo 10w40 tylko dobre marki. ja mam 211kkm przebiegu i nie ma wyciekow ani oleju nie bierze. mineral jest gesty i zanim osiagnie odpowiednia temp to slabo smaruje turbine. przyczynia sie do jej szybszego odejscia z tego swiata.
: ndz sty 28, 2007 20:34
autor: marcin999
Powiem wam tak gadacie tak o tej turbinie, a mój ojciec jezdzi na mineralnym Mobilu 15w40 od czasu jak kupił auto czyli 85tys km a teraz ma ponad 400 tys km i do silnika nie zagalda dosłownie nic nie było z nim robione. Wiec nie wiem czy Wasza teoria na temat oleju minerlanego jest właściwa. Silnik do dnia dzisaiejszego oleju nie bierze pali z półobrotu zeszłej zimy odpalał nawet przy -28 i stoi pod chmurka.
: ndz sty 28, 2007 20:40
autor: To_mas
marcin999, ja moim Mk2 1.6 Td tez jezdze na 15W/40 !! Mam go od paru miesięcy ale nic sie nie dzieje !! nic nie zauwazam !! Jest to Mobil i wszytko gra !! wg mnie to dobry olej dla samochodów z przebiegiem 200tys i >
: ndz sty 28, 2007 20:50
autor: marcin999
To_mas,
Ja o tym wiem
Podkreślam to, że taki był zalany do prawie nowego samochodu i jest wszystko ok i jeszcze bedzie dlugo śmigał... w planach jest cos kolo 600tys km, ale zobaczymy bo buda sie powoli sypie:/
: pn sty 29, 2007 00:14
autor: To_mas
marcin999, ja jak mialem diesla to tez lałem 15W/40 miałem go rok !! i nic do silnika nie zaglądałem
: pn sty 29, 2007 15:01
autor: Przewodnik
TO jeszcze się zastanowie, czy przechodzić na ten 10w jesli mówicie ze to odpowiedzni olej dla silnika 200tys. Chciałem go wymienic bo mi zaczeła uszczelka pod misa olejowa cieknąc. A ja jeżdze na lotosie, i myslałem ze to moze dla tego bo niektórzy twierdza ze rozpuszcza uszczelki. Ale to chyba ściema:/
: pn sty 29, 2007 15:05
autor: twardy
Mi stukneło 250 000 i ani myśle zalewać mineralnym , 5litów starcza od wymiany do wymiany . Minerala zaleje jak auto przejdzie na emeryturke , może po 300 000