Strona 1 z 2

Wskazania spalania w MFA

: śr sty 24, 2007 21:56
autor: melon77
Witam mam takie pytanie co do MFA.
Jak bylo cieplo to pokazywal komputer spalanie faktyczne czyli zgadzalo mi sie z moimi recznymi obliczeniami natomiast jak jest teraz zimniej to zanim sie rozgrzeje motor pokzauje absurdalne wartosci np 30 l ze niby spala ale po kilku km jazdy wartosc spada do normalnej np 6.2 czy w trasie 4.8 itp itd czy o normalne?

: śr sty 24, 2007 22:26
autor: masakra
moj tez tak pokazuje, jak postoi na mrozie odpalony (odsniezanie lub cos) to na pierwszych "metrach" pokazuje co chce..... :D np 40 l / 100 :)
po dojechaniu do celu - szkola pokazuje mi ok 8 l
przy czym sie nie zdazy rozgrzac
pozdro

: śr sty 24, 2007 22:45
autor: pavello
mysle ze to jest normalne bo on chyba pokazuje spalanie chwilowe.kiedys jak jechalem z tesciem passatem B5 to az sie zdziwilem zeby TDI palil 1,2 albo 20 litrow-tak bylo wg kompa :bigok:

: śr sty 24, 2007 23:03
autor: inek01
pavello pisze:mysle ze to jest normalne bo on chyba pokazuje spalanie chwilowe
Nic bardziej mylnego :bajer: To jest spalanie srednie.
pavello pisze:jak jechalem z tesciem passatem B5 to az sie zdziwilem zeby TDI palil 1,2 albo 20 litrow-tak bylo wg kompa
20 ok, ale jesli wskazuje mu nawet 1,2l to na pewno ma cos skopane.

melon77, masakra, u mnie tez troche zawyza (choc nie az tyle co u Was), ale zanim wyjade z garazu, zamkne go, brame itd to kawalek przejade, a czas leci i MFA bierze to pod uwage.
Rada na to taka, zeby zrobic resem po pierwszych 50 - 100 metrach.

: śr sty 24, 2007 23:03
autor: marrcin
To chyba normalne bo u mnie jak teraz rano go odpale i odśnieżam to też pokazuje nawet 75l :grin: ale po chwili jazdy szybko spada.

: śr sty 24, 2007 23:06
autor: inek01
BTW Po co opalacie i dopiero odniezacie auto albo cos ? Przeciez to niezdrowe :bajer:
70l to u mnie nigdy w zyciu MFA nie wskazal.

[ Dodano: Sro Sty 24, 2007 22:06 ]
I tak sie wiele nie nagrzeje na postoju.

: śr sty 24, 2007 23:52
autor: pavello
srednie?no mozliwe.ale chyba komp sie nie myli az tak bardzo.
inek01 pisze:na pewno ma cos skopane.
w sumie nie powinien.byl dokladnie sprawdzany.moze MFA tak ma :bigok:

: śr sty 24, 2007 23:59
autor: inek01
pavello pisze:w sumie nie powinien.byl dokladnie sprawdzany.moze MFA tak ma
1,2 na srednim to niemozliwe. W B5 jest tez chyba chwilowe wiec na wolnych obrotach to mozliwe...
pavello pisze:srednie?no mozliwe.ale chyba komp sie nie myli az tak bardzo
Nie moze, tylko na 100%. Chwilowe mozna sobie wlaczyc (tryb serwisowy MFA) ale to inna bajka.
Teoretycznie moze sie tak mylic. Bardzo krotka droga w dlugim czasie i wychodza bzdury.

: sob lut 03, 2007 10:27
autor: sergio77sarad
Panowie MFA pokazuje chwilowe zuzycie i jesli autko stoi rano zapalone chodzby powiedzmy 3-5min to on pokazuje ilosc spalonego paliwa przez ilosc przejechanych kilometrow czyli paliwo / 0km i ow caly problem jakby stal pol dnia zapalony to by i pokazal 1000 no moze 999 bo wiekszej skali nie ma takze po odpaleniu jak ruszysz zrob reseta i bedziesz mial ok przeciez iMFA i tak ma dwie nastawy spalania jedna srednie a druga chwilowe wiec jedna bedzie pokazywac glupoty a wdrugim tak szybko nie urosnie sprawdz to a zobaczysz

: sob lut 03, 2007 12:59
autor: inek01
sergio77sarad, MFA pokazuje srednie spalanie. To ze poruszeniu troche z miejsca i dlugim postoju MFA pokazuje duze wartosci nie swiadczy o tym ze jest to chwilowe spalanie :bajer:
sergio77sarad pisze:iMFA i tak ma dwie nastawy spalania jedna srednie a druga chwilowe wiec jedna bedzie pokazywac glupoty a wdrugim tak szybko nie urosnie sprawdz to a zobaczysz
:panna:
Chyba nie wiesz naprawde czym sie rozni MFA1 od 2.
Wez poczytaj lepiej instrukcje to zrozumiesz. Tu masz link - http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?43,0
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?44,0
http://vw2.info/galerie/mk3/Data/page.htm?45,0

: sob lut 03, 2007 14:49
autor: sergio77sarad
chodzilo mi o to ze to jest ilosc spalonego paliwa przez ilosc przejechanych kilometrow wiec im wiecej mu autko postoi z wlaczonym silnikiem tym wieksza bedzie wartosc odczytu MFA w polozeniu 1 na polozeniu MFA 2 tak szybko sie wartosci odczytu nie zmieniaja i niemow mi ze niewiem co to jest MFA duzej filozofi przy tym nie ma to nie PCet

: sob lut 03, 2007 14:56
autor: inek01
sergio77sarad pisze:chodzilo mi o to ze to jest ilosc spalonego paliwa przez ilosc przejechanych kilometrow wiec im wiecej mu autko postoi z wlaczonym silnikiem tym wieksza bedzie wartosc odczytu MFA
Z tym sie zgodze.
sergio77sarad pisze:wartosc odczytu MFA w polozeniu 1 na polozeniu MFA 2 tak szybko sie wartosci odczytu nie zmieniaja
Przeciez jak skasujesz naraz 1 i 2 to bedzie tak samo szybko sie zmieniac :bajer:
Jak masz juz na 2 iles km nabite to normalne ze bedzie wolniej wzrastac spalanie, bo na dwojce dolicza biezace wartosci do tych ktore sa juz zapisane, a na jedynce nie...

[ Dodano: Sob Lut 03, 2007 13:59 ]
Nie liczac tego ze na jedynce tez dolicza jesli jazda jest kontynuowana nie wiecej niz 2 godz po wylaczeniu zaplonu.

: sob lut 03, 2007 20:19
autor: west_kolo
zgadzam sie w 100% z inek01 , u mnie maksymalnie pokazuje 9l jak go rano odpale....

: sob lut 03, 2007 20:26
autor: inek01
west_kolo pisze:zgadzam sie w 100% z inek01 , u mnie maksymalnie pokazuje 9l jak go rano odpale....
Ale przeciez sergio77sarad, uwaza ze to spalanie chwilowe pokazuje MFA.
Spalanie chwilowe owszem tez jest, ale dla wtajemniczonych w trybie serwisowym MFA.
- zaplon on
- przytrzymac MFA
- zaplon off
- zaplon on
- zwolnic MFA
- odpalic silnik