Strona 1 z 1

MK3 1900TD Problem z układem chłodzenia

: ndz sty 21, 2007 17:49
autor: medin
bardzo was prosze o radeNie dawno zmieniałem uszczelke pod głowicą mechanik zawiuzł ją do planowanie była ona juz spawa,tam powiedzieli ze głowica jest juz zbyd mieka i nalezy ja wymienic bo długo nie pochodzi.mechanik powiedział ze mage zrobic 2,3,10tys sam dokladnie nie wiedział.Powiedzał mi czy maze załozyc uszczelke ale gwaraci mi nie daje ze wzgledu na głowice.na razie nic mi sie nie dzieje z płynem nie wyrzuca olej w silniku tez jest normalny,tylko po wymianie uszczelki miałem przwoody bardzo miekie nawed korek od zbiorniczka odkrecałem przy goracym silniku i nawed nie było nic ciśnienia,a teraz te przewody zrobiły sie troche trwardsze i dla tego podeizewam uszczelke.Moze to jest inna przyczyna bardzo prosze o pomoc moze ktos miał takie problemy podobne z głowica jak ja.prosze podajcie mi cene orietacyjna głowicy i gdzie moge ja kupić.
Za wszelkie informacie bede wdzieczny

: ndz sty 21, 2007 17:56
autor: PinkFloyd
Jak silnik jest ciepły to przewody moga byc troszke twardę- ale nie kamienie, po to jest ciśnienie w ukłądzie chłodzenia żeby podnieść temp. wrzenia płynu, jak przekroczy dopuszczalne normy to korek ma zaworek i popuszcza. Brak ciśnienia tez żle znaczy że korek w zbiorniczku jest nie szczelny i jest wtedy nisk temp. wrzenia płynu. Jeżeli nie ubywa Ci płynu, nie wywala go góra, płyn nie bulgocze to masz wszystko ok. Pęknięcia miedzy gniazdami w Dieslach VW czesto się zdarzaja wiele osób robi tak na tym setki tysięcy km, niektórzy dowiadują sie o tym dopiero po zdjęciu głowicy. Jak jest pospawana i nie ma innych objawów to po co wymieniac na zapas. A co masz autko słabsze, czy płyn Ci ubywa, czy w płynie masz olej????

[ Dodano: 21 Sty 2007 16:58 ]
P.S ja specjalnie kupiłem nowy korek żeby miec twardawe przewody :grin: - ale nie twarde bo stary koreczek sie juz zepsuł i puszczał całe ciśnienie. Wszystko masz ok. Pozdrawiam.

: ndz sty 21, 2007 18:22
autor: medin
Płynu mi nie wywale anie nie zaówazyłem oleiu w zbiorniczku ani w silniku tylko po wymianie uszczelki te przewody miałem bardzo miekie a teraz sa troszke twarde i to mnie zmartwiło,moze ten korek sie sam naprawił i zrobilo sie wieksze ciśnienie ale go wymienie on nie jest drogi dzieki

: ndz sty 21, 2007 18:31
autor: PinkFloyd
Wszystko masz ok tak jak norma fabryczna przewiduje korek kosztował 11zł kupiłem na allegro nowy, ale dzisiaj widzę ze sa tylko używane. Kupiłem nowy w kolorze niebieskim a miałem wczesniej czarny ( kolor nie ma znaczenia ). Proponuje Ci stary korek włozyć do kubka z octem i gotowac na kuchence z 15 min i bedzie ok.