Strona 1 z 1

Obrotomierz i schemat elektryczny

: pt sty 19, 2007 14:23
autor: robsonus
Witam

Prosze o dokladny opis przelozenia licznika z zegarkiem na licznik z obrotkiem w MK3 TD (jak zdjac deske itd.) (najlepiej ze zdjeciami). Oraz schemat instalacji elektr.


Pozdro i zgóry dzieki
Dla wszystkich

:kwiat: :kufel:

:okej:

: pt sty 19, 2007 14:30
autor: PinkFloyd
Wystarczy poszukac w szukam było juz 1000 razy. Licznik wystarczy włozyc podpiąc i bedzie ok. Nic nie trzeba dodatkowo podłączać. Tylko 1 zasada do D i TD licznik z D i TD, do benzyny tylko z benzyny, do TDI i SDI tylko z TDI i SDI Tu masz jak wyciągnąć licznik http://vw2.info/vwforum/oslicznik.html

PYTANIE o licznik

: pt sty 26, 2007 22:48
autor: divers81
Witam, chciałem się dowiedzieć dlaczego z TDI do TD nie podejdzie ? obecnie jestem w fazie przeróbki kupiłem licznik z TDI podłączyłem i wszystko OK tylko obrotomierz nie bardzo chce działać ale myśłę ze z pomoca kumpla damy radę proszę o jakieś wskazówki co do modyfikacji może komus też sie to przyda ;) Pozdrawiam

: pt sty 26, 2007 23:19
autor: robsonus
Witam

Nie jestem ekspertem ale chyba infotmacje o obrotach w TDI pobieranesa z komputera a w TD nie. Wymieniajac licznik trzeba tobrac z TD lub D do TD i z TDI do TDI. Mozesz tez sprobowac z licznikow Seata.



POZDRO

: pt sty 26, 2007 23:53
autor: RobertP
robsonus pisze:Nie jestem ekspertem ale chyba infotmacje o obrotach w TDI pobieranesa z komputera a w TD nie. Wymieniajac licznik trzeba tobrac z TD lub D do TD i z TDI do TDI. Mozesz tez sprobowac z licznikow Seata.
oprócz seata to jeszcze z niektórych VW T4
ale powiem Wam tak ze pewnie dało by się uruchomic ten obrotek
ale trzeba byłoby w instalacji pogrzebać, dołożyć zasilania, może i masy,
przerobić kostki, a obrotek bierze informacje o obrotach z alternatora
stamtąd mają wychodzić też dwa cienkie kable, jeden jest od kontrolki
na desce a drugi od obrotomierza, heh gdybym miał jakiś licznik od TDI
pod ręką z chęcią bym spróbował uruchomić w TD to ustrojstwo ...

: pt lut 16, 2007 14:31
autor: greg
RobertP, moze bys wymyślił jak zrobić żeby obrotomierz w zegarach od tdi działał w dieslu? bo ten sam problem przy adaptacji z mk4

: pt lut 16, 2007 16:26
autor: RobertP
greg pisze:RobertP, moze bys wymyślił jak zrobić żeby obrotomierz w zegarach od tdi działał w dieslu? bo ten sam problem przy adaptacji z mk4
chętnie bym coś pogrzebał, ale ani jednego nie mam, ani od mk3 ani mk4 :-(
jak buduje się układy z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi pobierającymi dane tylko z altka
to myślę że pewnie i da się przerobić te od mk3 i 4

: pt lut 16, 2007 21:48
autor: greg
ciekawi mnie na jakiej zasadzie działa z mk4 - bo juśli wystarczyłoby np podpiąć impulsator na wał to nie ma problema

: pt lut 16, 2007 22:27
autor: PinkFloyd
W TD i D idzie sygnał z alternatora i na tej podtawie są pokazane wartosci predkosci obrotowej na obrotomierzu, wystarczy polac lekko pasek wodą i zobaczysz ze obrotów prawie nie bedzie lub będą małe, jak założysz zegary z TDI lub SDI wsio chodzi ok tylko obrotomierz pokazuje max. w TD i D nie ma żadnej elektroniki i podłączenie tego obrotomierza z TDI i SDI jest nie możliwe- ale dla chcacego nic trudnego. Wg mnie nie warta skórka za wyprawkę, lepiej kupic zegary z TD, ja mam w zapaskie z 98r z wersji Kombi ostatni wypust z silnikiem TD- orginał białe.

: pt lut 16, 2007 22:32
autor: greg
PinkFloyd, wszystko ok ale ja montuje zegary z mk4 a tam identyko jak w tdi
wiec chcę wiedzieć czy np zamontować impulsator na wale czy jak?

: pt lut 16, 2007 22:37
autor: PinkFloyd
No rozumiem w MK IV nie było wersji D i TD i zegary były dostosowane do TDI i stąd masz problem. Z tyle co pamiętam przekładano zegary z MK IV do MK III między benzynami i TDI o udanej próbie do D i TD nie słyszałem , ale wierzę ze Ci sie uda. Ale gdzie ten impulsator założysz na wale i jak ma przeliczac predkosc obrotową???? Chodzi o to ze zegary TDI w TD zawyzają predkosc obrotową o X10 dlatego pokazuja w TD 9000 tys obr na jałowym zamiast 900, trzeba by było cos założyc co bedzie obnizało impuls. Ale tego to nie wiem jak to zrobic.

: pt lut 16, 2007 22:42
autor: greg
czy dobrze rozumuję - wystarczy dac opornik? czy też osobny impulsator na wał (np skierowany na koło pompy wtryskowej - bo koło ma 2 otwory więc będą 2 impulsy na jeden cykl pracy = 2 obroty wału)

[ Dodano: Pią Lut 16, 2007 10:53 pm ]
a tutaj jakby ktoś chciał w mk1 zamontować obrotomierz z benzyniaka http://www.vw-youngtimer.pl/forum/viewtopic.php?t=458