Strona 1 z 2

problem z turbiną

: czw sty 18, 2007 22:21
autor: rafal789789
witam wszystkich i mam mala prosbe moze ktos wie ile kosztuje nowa turbina do TDi 110 KM, bo mi chyba siadla, wogle nie czuje przyspieszenia silnik zrobil sie "mulasty" moze ktos wie jak moze byc inna moze przyczyna z gory dzieki i pozdrawiam :okej:

: pt sty 19, 2007 00:06
autor: Adamm
najpierw podepnij pod Vaga potem zrob dynamiczne pomiary a potem wrzuc wszystkie wyniki na forum :)

: sob sty 20, 2007 09:51
autor: golfir
pewnie za[ieczone kierownice albo uwalony N75 ale bez waga sie nie obejdzie zwróć jeszcze uwage na przepływke

: sob sty 20, 2007 11:48
autor: tespis
rafal789789, jezeli caly czas jest taki mułowaty to moze byc takze czujnik na pompie. Turbina od tak raczej nie siada. Poza tym da sie ja samemu wyczyscic, ja to robilem:) Jakbys sie bral mam gdzies porade.
Bez vaga sie nie obejdzie, a ta turbina to chyba garret VNT15, przynajmniej w moim TDI 110 konnym wlasnie taka jest:) Droga sprawa ta turbawka:(

: sob sty 20, 2007 17:03
autor: drwal
cena turbiny do adt 74 kw w w serwisie to 5500 zl, wiec mysle ze do twojego podobnie

: sob sty 20, 2007 20:35
autor: Adamm
drwal pisze:cena turbiny do adt 74 kw w w serwisie to 5500 zl, wiec mysle ze do twojego podobnie
a kto patrzy po cenach w serwisie ?:P

do 1Z pewnie ze 2500 kosztuje a na allegro nowka sztuka 1600 roznica jest

: sob sty 20, 2007 20:54
autor: Dama
hm myśląc logicznie to kto sprzeda nówke turbine za 1600zł ? Byłby taki popyt na nie, że na rynku wtórnym nic by sie nie pojawiło, bo by było sprzedane zanim je ktoś wystawi. Sam bym taka kupił na zapas za 1600zł nówke. Więc te wszystkie turbinki to nic innego jak REGENERACJA.

: sob sty 20, 2007 20:58
autor: inspire
Podjedź gdzieś do warsztatu z Vagiem bo szkoda twojej kaski na gdybanie.
Ja miałem zapieczone kierownice ale to od razu wiedziałem bo sztanga mi sie nie ruszała, kolega miał N-75 uwalony. Ja wyczyściłem turbinę i już rok się bujam ze zwiększonym Powerem i nic.
Koszty : 0,7l na dwóch z kumplem :D

: sob sty 20, 2007 21:05
autor: Adamm
Dama pisze:hm myśląc logicznie to kto sprzeda nówke turbine za 1600zł ? Byłby taki popyt na nie, że na rynku wtórnym nic by sie nie pojawiło, bo by było sprzedane zanim je ktoś wystawi. Sam bym taka kupił na zapas za 1600zł nówke. Więc te wszystkie turbinki to nic innego jak REGENERACJA.
powiedz mi ze to regenracja a nie nowka

http://allegro.pl/item158330606_turbina ... 9_tdi.html

http://allegro.pl/item156028655_turbina ... nowa_.html

: sob sty 20, 2007 21:40
autor: Radion
inspire pisze:Ja miałem zapieczone kierownice ale to od razu wiedziałem bo sztanga mi sie nie ruszała, kolega miał N-75 uwalony.
Podepnę się do tematu, bo moje 90 konne ALH też jakieś nieruchawe...:) Słychać jak turbina się załącza przy około 1600-1700obr/min, ale jakoś nie ma kopa, jak już silni kręci się powyżej 2000obr/min nie przyśpiesza zbyt rewelacyjnie...Czy brak ruchu sztangi można zaobserwować na silniku pracującym na luzie poprzez dodawanie gazu? Potrzebny do tego kanał, czy da się zaobserwować z góry przez maskę? A odnośnie n75 jakie są chałupnicze metody zweryfikowania jego niedomagania?

: sob sty 20, 2007 21:57
autor: tespis
Radion, z n75 nie ma wiele roboty, najelepiej rozebrac i wyczyscic:D
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

: sob sty 20, 2007 22:08
autor: uysy
Radion pisze:A odnośnie n75 jakie są chałupnicze metody zweryfikowania jego niedomagania?
najbardziej chałupniczo jak się da
odpiąć od niego 2 wężyki oznaczone VAC i out (sa oba z tej samej mańki), połaczyć je razam, przejechac się i zobaczyć czy się poprawiło (tylko bez przesady z butowaniem bo turbina w tym momencie ładuje na maxa)

: sob sty 20, 2007 22:13
autor: Adamm
uysy pisze:najbardziej chałupniczo jak się da
odpiąć od niego 2 wężyki oznaczone VAC i out (sa oba z tej samej mańki), połaczyć je razam, przejechac się i zobaczyć czy się poprawiło (tylko bez przesady z butowaniem bo turbina w tym momencie ładuje na maxa)
mowisz o tym od zimnej strony trubiny i tym od dolotu? (chodzi mi o 1Z)

: sob sty 20, 2007 22:35
autor: uysy
Pisałem o afn - tam trzeba dać podciśnienie.
W 1Z - wystarczy zdjąć sterowanie (czerwony)