Zmiana biegów skrzynia 6 i spalanie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
75max
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr gru 20, 2006 08:25
Lokalizacja: Wloszczowa
Kontakt:

Zmiana biegów skrzynia 6 i spalanie

Post autor: 75max » czw sty 18, 2007 15:59

Witam mam pytanie jestem od tygodnia posiadaczem Bory 1,9 TDI AJM kombi skrzynia 6 i na razie się uczę dobrej obsługi tego modelu wcześniej miałem Audi B4 benzyna nie jestem pewien, co do zmiany biegów chodzi mu głównie o, 6 przy jakiej prędkości wkładać teraz wkładam tak przy 130 i jeszcze spalanie już zrobiłem jakieś 700 km i spalanie mi wychodzi 7l/100 nie wiem czy to normalne codziennie z rana jadę jakieś 8 km do pracy potem stoi 9 godzin.
Z góry wielkie dzięki za wszelkie wskazówki



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw sty 18, 2007 18:43

rób tak żeby nie przeciążac silnika roznie dobrze mozesz jechac na 6 i 100 km/h jezeli jest np rowna droga a czasmi i od 150
Ustaw sobie komputer na chwilowe spalanie i jedz tak tzn rozpedzaj zeby nie przekraczac powiedzmy 12l trzeba unikać dodawania gazu do oporu raczej rozpedzac powoli ale tez nie tak ze zmiana np przy 1800obr tylko kolo 2400
Przedewszystkim lekko noga na gaz a reszte zaobserwujesz na tym wskazniku


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
KAFEL
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: śr sty 24, 2007 03:49
Lokalizacja: slough

turbo

Post autor: KAFEL » sob sty 27, 2007 04:39

no wlasnie dobrze jest jezdzic na 5 biegu nawet ponad 100km/h by nie obciazac silnika ja tak jezdze bo nawet jadac na 6 80 km/h turbo bedzie na duzych obrotach by uciagnelo auto i wtedy spalanie pokaze ci sie 20l/100km wiec 6 biegu lepiej uzywac na prostej drodze jak mamy zamiar jechac dosc daleko bez hamowania... Obrazek



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » ndz sty 28, 2007 16:52

Ja wrzucam 6 tak około 100 gdy jade na długim prostym odcinku.
4 60-80 5 różnie czasem 80-120
Nie zauważyłem większych różnic w spalaniu po trasie, na krótkim odcinku ok 30km teraz okolo 6.5l w lecie na długiej trasie 150km 4,2l


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » czw lut 01, 2007 15:27

witam
mam identyczny zestaw napędowy
6 zarzucam minimum przy 90 km/h i jak jest w miare równa droga (nie jest pod górę) to śmiało można jechać wg. mnie z tą prędkością

aby zobrazować technikę mojej jazdy dodam że np. z berlina do opola (cały czas autostrada) przy prędkości, jeśli tylko się dało, 160-180 km/h (a dało się często) spalił 6,4 litra więc to naprawdę ekonomiczne auto i jak na auto nie sportowe piekielnie szybkie :satan:
ale potrafi również po mieście na którtkich odcinkach średnią prawie 8 litra wykręcić :crazy:


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
DJ Tomekk
Born for Diesel
Born for Diesel
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 12, 2005 18:00
Lokalizacja: RZEszów Estates
Kontakt:

Post autor: DJ Tomekk » czw lut 01, 2007 21:42

ja wrzucam biegi tak:

3ka min 40 km/h
4ka min 70 km/h
5ka min 90km/h
6ka min 110 km/h

Nie ma co meczyc silnika, powinien miec obroty (2000-3000) a nie zbierac od samego dolu jak stary PKS.Te skrzynie maja wieksze przelozenia niz zwykle piatki.
Wracalem z Bonn 1200 km i spalil mi przy takiej jezdzie, srednia predkosc 117 km/h niecale 6 liter. :hmm:


[url=http://imageshack.us][img]http://img92.imageshack.us/img92/4581/3jx4.gif[/img][/url]

JESTEŚ Z PODKARPACIA??? ZAPRASZAMY NA WWW.VAG-PODKARPACIE.PL

Awatar użytkownika
michalem87l
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt paź 31, 2006 00:57
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

Post autor: michalem87l » czw kwie 05, 2007 15:27

Ale powiem Ci ze chyba 3ke za szybko wrzucasz.... ja w swoim przy 40km/h jak ją wrzuce mam 1500obr wiec to chyba niezbyt zdrowe dla tego motoru....ale z pozostalymi biegami sie zgadzam...



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw kwie 05, 2007 16:15

michalem87l pisze:40km/h jak ją wrzuce mam 1500ob
mysle ze na 3 jeszcze przeboleje, aby wtedy gwaltownie nie przyspieszac.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
DJ Tomekk
Born for Diesel
Born for Diesel
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 12, 2005 18:00
Lokalizacja: RZEszów Estates
Kontakt:

Post autor: DJ Tomekk » czw kwie 05, 2007 19:46

w sumie jak sie dokldnie przyjrze, to 3 zalaczam przy ok 50-60, zalezy od sytuacji, w kazdym razie obroty mam zawsze powyzej 1700


[url=http://imageshack.us][img]http://img92.imageshack.us/img92/4581/3jx4.gif[/img][/url]

JESTEŚ Z PODKARPACIA??? ZAPRASZAMY NA WWW.VAG-PODKARPACIE.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości