Strona 1 z 1

mikrostyk na pompie wtryskowej

: czw sty 18, 2007 15:13
autor: cukier25
Witam mam takie pytanie za co odpowiada mikrostyk przykrecony do pompy wtryskowej w golfie mk3 silnik aaz 93. zauwazylem ze w momencie wcisniecia gazu jest on rozlaczany,a jak sie nie wciska gazu zalaczany.

: czw sty 18, 2007 15:41
autor: robak7
Opisz dokladnie gdzie jest umiejscowiony ten mokrostyk. U mnie np nie ma czegos takiego. Mam silnik AAZ z 93'

: czw sty 18, 2007 20:07
autor: PinkFloyd
W nowszym TD z nową pompa po pazdzierniku 94r w zwyz tego nie ma wiec nie pomogę :crazy: Obrazek

: czw sty 18, 2007 20:11
autor: souler
no wlasnie do czego to sluzy?

: czw sty 18, 2007 22:31
autor: robak7
Ciekawe... Ja w swoim TD z 93' tego nie mam. Trzeba byloby sprawdzic skad idzie ten przewod i moze napienie. Najlepiej moze da sie sciagnac ta obudowe z gory i ogladnac srodek.

: pn sty 22, 2007 17:16
autor: cukier25
pod pokrywka jest tylko przykrecony mikrostyk 2 kabelki ktore wchodza do wiazki i do tego zlacza co jest przy siniku takiego skrecanego

: ndz sty 28, 2007 07:18
autor: rutek
moze opisz kolory kabli. po tym da sie dojsc co to za ustrojstwo.

: wt sty 30, 2007 09:13
autor: sobiking
Witam, ten mikrostyk steruje zaworkiem (N18 - chyba) który steruje zaś turbiną, a dokładniej tą gruszką na turbinie. Na wolnych obrotach on powinien być zwarty i załanczać ten zaworek który przepuszcza podciśnienie z vaku pompy i wciąga ten prent na turbinie który odpowiada za ciśnienie doładowania, jeżeli doda się gazu mikrostyk się rozłancza zaworek odcina podciśnienie, pręt na turbo się cofa. Nie mam pojęcia jakią funkcję to spełnia. Włącz sobie zapłon ale nie zapalaj silnika i poruszaj wajhą od gazu na pompie, powinno być słychać takie delikatne stukanie czyli załanczanie i rozłanczanie tego zaworka, jeżeli nie słychać stukania to masz walniety ten mikrostyk albo ten zaworek. Ja miałem walnięte jedno i drugie ale jakoś mi się udało obydwie rzeczy zreperować własnymi siłami i teraz śmiga. Od tego momentu zauważyłem że silnik pracuje łagodniej tz. na wolnych obrotach nie szarpie go tak jak wcześniej, żwawiej przyspiesza i w ogóle...

: wt sty 30, 2007 11:28
autor: pasiak
sobiking pisze:Witam, ten mikrostyk steruje zaworkiem (N18 - chyba) który steruje zaś turbiną, a dokładniej tą gruszką na turbinie. Na wolnych obrotach on powinien być zwarty i załanczać ten zaworek który przepuszcza podciśnienie z vaku pompy i wciąga ten prent na turbinie który odpowiada za ciśnienie doładowania, jeżeli doda się gazu mikrostyk się rozłancza zaworek odcina podciśnienie, pręt na turbo się cofa. Nie mam pojęcia jakią funkcję to spełnia. Włącz sobie zapłon ale nie zapalaj silnika i poruszaj wajhą od gazu na pompie, powinno być słychać takie delikatne stukanie czyli załanczanie i rozłanczanie tego zaworka, jeżeli nie słychać stukania to masz walniety ten mikrostyk albo ten zaworek. Ja miałem walnięte jedno i drugie ale jakoś mi się udało obydwie rzeczy zreperować własnymi siłami i teraz śmiga. Od tego momentu zauważyłem że silnik pracuje łagodniej tz. na wolnych obrotach nie szarpie go tak jak wcześniej, żwawiej przyspiesza i w ogóle...
u mnie w passacie jest to troszke inaczej zorientowane bo siedzi nie przy mechaniźmie dodawania gazu tylko bezpośrednio w pompie. działa tak jak opisałeś a i dodatkowo u mnie otwiera EGR wersje ECO silników tak mają niestety. Za filtrem paliwa mam schowany "aktywator" który po podaniu napięcia z czujnika otwiera i zamyka podciśnienie
więcej info jest zamieszczone http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... e+actuator
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=173

: wt sty 30, 2007 17:45
autor: souler
N18? egr-em steruje? to wlasciwie jest niepotrzebne dziadostwo skoro egr-a sie odcina i zaslepia.

mikrostyk

: wt sty 30, 2007 18:38
autor: bercik2
witam. czyli co najlepiej z tym zrobić ? wywalić ?

mikrostyk na pompie wtryskowej

: czw lut 01, 2007 10:42
autor: Slavio
Witam.
Mam AAZ z 94 r i taki mikrostyk na pompie.
U mnie uruchamia on turbo. Po zdjęciu pokrywy i poluzowaniu dwóch śrubek na tym mikrostyku można go przesuwać i wyregulować moment uruchomienia się turbo w zależności od położenia pedału gazu. Podejrzewam że jak sie go odłączy to turbo będzie dmuchać od najniższych obrotów, ale słabo bo im wyższe obroty tym więcej spalin i mocniej dmucha.

: czw lut 01, 2007 12:45
autor: dziomal
Przełącznik na pompie wtryskowej jest do wyłącznia, włączania recylkulacji spalin. Dodatkowo szeregowo z tym przełącznikiem jest układ elektroniczny który wyłącza recylkulacje spalin podczas przyśpieszania, zmiany obrotów silnika. Wywalenie przełącznika spowoduje niedziałanie recylkulacji spalin. Brak recylkulacj powoduje większe drgania silnika, większą głośność na biegu jałowym.