mikrostyk na pompie wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cukier25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:14
Lokalizacja: kraków

mikrostyk na pompie wtryskowej

Post autor: cukier25 » czw sty 18, 2007 15:13

Witam mam takie pytanie za co odpowiada mikrostyk przykrecony do pompy wtryskowej w golfie mk3 silnik aaz 93. zauwazylem ze w momencie wcisniecia gazu jest on rozlaczany,a jak sie nie wciska gazu zalaczany.



robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sty 18, 2007 15:41

Opisz dokladnie gdzie jest umiejscowiony ten mokrostyk. U mnie np nie ma czegos takiego. Mam silnik AAZ z 93'



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw sty 18, 2007 20:07

W nowszym TD z nową pompa po pazdzierniku 94r w zwyz tego nie ma wiec nie pomogę :crazy: Obrazek



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sty 18, 2007 20:11

no wlasnie do czego to sluzy?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

robak7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robak7 » czw sty 18, 2007 22:31

Ciekawe... Ja w swoim TD z 93' tego nie mam. Trzeba byloby sprawdzic skad idzie ten przewod i moze napienie. Najlepiej moze da sie sciagnac ta obudowe z gory i ogladnac srodek.



cukier25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt mar 17, 2006 12:14
Lokalizacja: kraków

Post autor: cukier25 » pn sty 22, 2007 17:16

pod pokrywka jest tylko przykrecony mikrostyk 2 kabelki ktore wchodza do wiazki i do tego zlacza co jest przy siniku takiego skrecanego



rutek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: pn lip 17, 2006 11:42
Lokalizacja: Breslau

Post autor: rutek » ndz sty 28, 2007 07:18

moze opisz kolory kabli. po tym da sie dojsc co to za ustrojstwo.


"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"

sobiking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: śr maja 18, 2005 20:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: sobiking » wt sty 30, 2007 09:13

Witam, ten mikrostyk steruje zaworkiem (N18 - chyba) który steruje zaś turbiną, a dokładniej tą gruszką na turbinie. Na wolnych obrotach on powinien być zwarty i załanczać ten zaworek który przepuszcza podciśnienie z vaku pompy i wciąga ten prent na turbinie który odpowiada za ciśnienie doładowania, jeżeli doda się gazu mikrostyk się rozłancza zaworek odcina podciśnienie, pręt na turbo się cofa. Nie mam pojęcia jakią funkcję to spełnia. Włącz sobie zapłon ale nie zapalaj silnika i poruszaj wajhą od gazu na pompie, powinno być słychać takie delikatne stukanie czyli załanczanie i rozłanczanie tego zaworka, jeżeli nie słychać stukania to masz walniety ten mikrostyk albo ten zaworek. Ja miałem walnięte jedno i drugie ale jakoś mi się udało obydwie rzeczy zreperować własnymi siłami i teraz śmiga. Od tego momentu zauważyłem że silnik pracuje łagodniej tz. na wolnych obrotach nie szarpie go tak jak wcześniej, żwawiej przyspiesza i w ogóle...



pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » wt sty 30, 2007 11:28

sobiking pisze:Witam, ten mikrostyk steruje zaworkiem (N18 - chyba) który steruje zaś turbiną, a dokładniej tą gruszką na turbinie. Na wolnych obrotach on powinien być zwarty i załanczać ten zaworek który przepuszcza podciśnienie z vaku pompy i wciąga ten prent na turbinie który odpowiada za ciśnienie doładowania, jeżeli doda się gazu mikrostyk się rozłancza zaworek odcina podciśnienie, pręt na turbo się cofa. Nie mam pojęcia jakią funkcję to spełnia. Włącz sobie zapłon ale nie zapalaj silnika i poruszaj wajhą od gazu na pompie, powinno być słychać takie delikatne stukanie czyli załanczanie i rozłanczanie tego zaworka, jeżeli nie słychać stukania to masz walniety ten mikrostyk albo ten zaworek. Ja miałem walnięte jedno i drugie ale jakoś mi się udało obydwie rzeczy zreperować własnymi siłami i teraz śmiga. Od tego momentu zauważyłem że silnik pracuje łagodniej tz. na wolnych obrotach nie szarpie go tak jak wcześniej, żwawiej przyspiesza i w ogóle...
u mnie w passacie jest to troszke inaczej zorientowane bo siedzi nie przy mechaniźmie dodawania gazu tylko bezpośrednio w pompie. działa tak jak opisałeś a i dodatkowo u mnie otwiera EGR wersje ECO silników tak mają niestety. Za filtrem paliwa mam schowany "aktywator" który po podaniu napięcia z czujnika otwiera i zamyka podciśnienie
więcej info jest zamieszczone http://vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php ... e+actuator
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=173



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt sty 30, 2007 17:45

N18? egr-em steruje? to wlasciwie jest niepotrzebne dziadostwo skoro egr-a sie odcina i zaslepia.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

mikrostyk

Post autor: bercik2 » wt sty 30, 2007 18:38

witam. czyli co najlepiej z tym zrobić ? wywalić ?


jak by nie było będzie bardzo miło :P

Slavio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob sty 21, 2006 16:08
Lokalizacja: Stara Olszewnica

mikrostyk na pompie wtryskowej

Post autor: Slavio » czw lut 01, 2007 10:42

Witam.
Mam AAZ z 94 r i taki mikrostyk na pompie.
U mnie uruchamia on turbo. Po zdjęciu pokrywy i poluzowaniu dwóch śrubek na tym mikrostyku można go przesuwać i wyregulować moment uruchomienia się turbo w zależności od położenia pedału gazu. Podejrzewam że jak sie go odłączy to turbo będzie dmuchać od najniższych obrotów, ale słabo bo im wyższe obroty tym więcej spalin i mocniej dmucha.



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » czw lut 01, 2007 12:45

Przełącznik na pompie wtryskowej jest do wyłącznia, włączania recylkulacji spalin. Dodatkowo szeregowo z tym przełącznikiem jest układ elektroniczny który wyłącza recylkulacje spalin podczas przyśpieszania, zmiany obrotów silnika. Wywalenie przełącznika spowoduje niedziałanie recylkulacji spalin. Brak recylkulacj powoduje większe drgania silnika, większą głośność na biegu jałowym.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości