Ostrożnie z kręceniem 1.6 TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Ostrożnie z kręceniem 1.6 TD

Post autor: vw_vandal » czw sty 18, 2007 14:44

Witam wszystkich nowych!!

Chciałem na swoim przykładzie oszczec wszystkich przed nadmiernym kręceniem swojego TD. Mam 1.6 TD 1V, w którym zastosowałem takie modyfikacje:
- wywalony kat;
- pompa z grzybkiem;
- zwiekszone ciśnienie doładowania do 1.1 bara oraz dawka;
- obrócona membrana;
Zaznacze, że silniczek jest w nie naganym stanie czyli kopresja git, zapłon ustawiony, zero wycieków, olej Castrol Magnatec 15w40 zmieniany co 7,5 tyś.

Tydzień temu w wolnym czasie zwiększyłem doładawanie do 1,4 bara oraz dawkę paliwa i przez ten tydzień ścigałem się z kim sie dało nawet wysiadały 1.9 Tdi czy 1.8 b. Pred. max zwiększyła mi się do 175 km na godz. 5 tyś. obr. osiągałem bez problemowo na kazdym biegu do 165 km\h szedł jak burza.
.... Ale poniosła mnie fantazja wczoraj zauważyłem że wariuje mi termostat, raz otwiera się raz zameka i co najgorsze weże zrobiły sie twarde, myślałem że korek na zbiorniczku się zacina ale jak odkręciłem to zauważyłem że co jakiś czas pojawia się bombel powietrza i tak myśle że siadła albo uszczelka albo pekła głowica. Mam nadzieję że to tylko uszczelka bo podczas startów woda mi nie rosła nawet przy 170 km\h. Mam nadzieję że było zbyt duże sprężanie i wywiało uszczelkę.

Dlatego oszczegam rób cie to z głową !!!!

mam jeszcze pytanie to seniorów
Jak myślicie dać uszczelkę z 1 karbem (będę planował głowicę) czy z 3 karbami??
Ja tak myśle, że wrócę do ciśnienia 1.1 bara wrzóce IC i będzie gitarra !!
Zamówiłem już uszczelkę GOETZE'a, sruby elringa i od razu wymienie uszczelniacze.
Ostatnio zmieniony śr sie 22, 2007 21:51 przez vw_vandal, łącznie zmieniany 1 raz.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw sty 18, 2007 15:22

vw_vandal,uszczelkę załóz metalową od 1,9 TD, 2 dni temu zrobiłem tak u siebie i wszystko gra :D również wymieniałem uszczelniacze a także prowadnice zaworowe. Co do grubości uszczelki to zobacz jaką miałeś grubość:
1 karb - 1,53 mm
2 karby - 1,57 mm
3 karby - 1,61 mm
dodaj wartośc planowania i będziesz wiedział jaką grubość uszczelki założyć :bigok:
Pozdrawiam :D
PS. Co do cześci do pompy wtryskowej, o które pytałem to mam już wszystko,ale dziękuję za dobre chęci :pub:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sty 18, 2007 15:37

1.4 bara w 1.6td to duzo. no pomijajac wyczyny ventila :P rob uszczelke i smigaj znowu :pub:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 18, 2007 16:40

euglen, ale uszczelka od 1.9 różni się, a do tego ma większe otwory na cylindry.
tomcio666, nie wiem czy trzeba ale i tak splanuje głowica ma na latane ponad 300 tyś. więc lepiej niech ją delikatnie splanują.

Uszczelke chyba założe z jednym karbem ;) i splanuje głowicę, wrzucę IC i wrócę do 1.1 bara.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Pawsen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz cze 19, 2005 19:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Pawsen » czw sty 18, 2007 17:05

Cześć.Jesli chodzi o uszczelke to załóż taką jaka była<1,2,3karby> Uszczelka padla tobie na 99 ze starości i zuzycia. Ja z moim przyjacielem jezdże na doladowaniu 1.5 bara i wszystko gra.Zmieniaj uszczelke i dobrze dokreć uszczelke<tak jak fabryka przewiduje>. To podstawa żebys mógł pokazywać innym co stare poćciwe disle potrafią.My tak robimy :grin:



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » czw sty 18, 2007 17:27

Różni się tym,że ma lekko przesunięte otwory (kanały wodne), dodatkowe kanały między cylindrami oraz zgadza się większe otwory na cylindry- wszystkie te różnice nie mają wpływu na pracę silnika.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 18, 2007 17:58

euglen, namówiłeś mnie sprowadziłem uszczelkę od 1.6 i 1.9 w sumie delikatne przesuniecia są ale nie znaczące ale martwi mnie to że otwory na cylindry są większe.

[ Dodano: 18 Sty 2007 17:05 ]
co do wymiany uszczelniaczy to też wymienie, prowadnice sprawdzałem to taki sam luz mają jak nowe ;)

[ Dodano: 18 Sty 2007 17:08 ]
Będzie lipa jak głowica pękła :(


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 18, 2007 20:41

vw_vandal, spokojnie kolego, mialem podobne objawy i jezdzilem tak przez jakis czas ;)

zakladaj metalowa uszczelke od 1.9 TD goetze, tyle karbów ile masz teraz. Wszystko ladnie pasuje, jezeli masz dobra kompresje to sie nie martw wiekszymi otworami na cylindry. Moj ladnie zapala jak jest zimny i cieply, szczerze to nie zauwazylem roznicy po wymianie uszczelki. Nawet gdzies kiedys widzialem jakies wyliczenia, ze to ze ta uszczelka ma wieksze otwory nie robi duzej roznicy. Obecnie smigam na 1,5-1,6bar od wymiany zrobilem okolo 2tys km a przez pierwsze 200km po wymianie smigalem z zamknietym zaworem WG na 2barach :) Tez podobnie jak euglen zrobilem drobny remont glowicy.

foty: jak widac wszystko ladnie pasuje 1.9 ma tylko DODATKOWE otwory miedzy cylindrami
Obrazek
Obrazek


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » czw sty 18, 2007 22:16

Co do grubosci uszczelki to często opinie są podzielone - jedni mówia by po planowaniu zakładac grubszą a inni ze taka samą. W/g mnie po planowaniu zakładać powinno sie taka sama jak była a to ponieważ powierzchnia głowicy nie wchodzi przecież w otwór uszczelki bo jest płaska, zamkniete zawory też nie wystają powyżej powierzchni głowicy (chyba że była planowana 20 razy i zniknął jej z 1,5mm z powierzchni), wałek rzrządu (przy prawidłowo ustawionm rozrzadzie) zawsze zamknie zawory zanim tłok bedzie w GMP. Uszczelki dobierane są w procesie produkcji silnika i głównym kryterium przy dobieraniu jast to jak wyskoko wystaje tłok w GMP ponad blok - te rózne grubosci usczlek wynikaja z tolerancji wykonania bloku i frezów pod układ korbowy - ciężko by było produkować bloki z tolerancją np 0,01 mm. Przeciwnikom tego co napisałem powyżej zadam pytanie - co zrobic gdy uszczelka fabryczna ma 3 karby (najgrubsza) a my zdejmujemy głowice i planujemy ją i zakładamy - gróbszych uszczelek przeciez nie ma a silniczki po złożeniu śmigaja jak należy. W moim tez były 3 karby i po planowaniu dalej są 3 karby (bo 4-ech do 1,6TD nie ma). Ważne by sruby były nowe i dokręcone tak jak zaleca producent uszczelki a nie jak czasami mechanicy mówia że oni to tak mocno nie dokręcaja bo nie trzeba.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 19, 2007 00:09

tomcio666 pisze:Qrwa zaprzal ty to jesteś hardcorowiec, jak to lata na 2 barach?
heh, to byla taka jazda na samym powietrzu, teraz jezdze na 1,5 i jest to samo. niedobor paliwka... ale zobaczymy jutro :chytry:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt sty 19, 2007 15:23

tomcio666, chyba padła uszczelka bo widać wydmuch między garem a kanałem wodnym :).
Dalej się zastanawiam jaką metalową czy zwykła. Mój mechanik powiedział że zwykłą bo ta metalowa ma zaduże wloty na cylindry może to coś spaprać.

No żonka odebrała głowicę z planowania i chyba założe metalową z 2 karbami ;)

[ Dodano: 19 Sty 2007 16:02 ]
Domówiłem reszte uszczelek, uszczelniaczy oraz odebrałem wtryski ze sprawdzenia, a tu zonk gość mi mówi że nie leją i porówno ustawione 145 bara, wywaliłem karpia i mówie niech ustawia na 155 bara :bigok: uszczelke jednak wezmę metalową z 2 karbami a co mi tam ;)

[ Dodano: 20 Sty 2007 12:46 ]
No i w morde spieprzyli mi planowanie !!! Głowica krzywa że aż szok !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

arti CCCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:42
Lokalizacja: niedaleko Starogardu

Post autor: arti CCCO » pt lut 23, 2007 21:20

pozwolicie że się wtrące,jeden kolega ma racje tzn wymiar(grubośc)uszczelki pod głowice dobiera się mieżąc wystawanie tłoków z bloku silnika.A co do awari tej uszczelki to po określonym przebiegu,czasie+warunki eksploatacji to całkowicie normalne tylko ważne aby w czasie awari nieprzegrzac silnika bo to ma dalsze konsekwencje.I dobrze wymienic szpilki głowicy,a że wv-audi ma je solidne to ja dokręcam troche mocniej kiedy zachodzi taka potrzeba(oczywiście bez przesady)Głowica w diezlu powinna byc splanowana każdorazowo po demontażu i to fachowo że aż lśni a nie że ryski paznokec wyczuwa.

Tak od siebie powiem że śmigam(nie non stop) na ciśnienu doładowywania 2.3...2.4 bara lecz jak IC się nagrzeje to jest 1.8 bar myślę że jak by był IC większy to by tak "niepuchł"szybko.Paliwka narazie jest za mało przy większym ciśnieniu.Trzeba też przerobic układ chłodzenia bo po ostatnich szaleństwach wyżuciło ciutko płynu ze zbiorniczka wyrównawczego,dalej nic się narazie niedzieje dlatego myślę że z uszczelką oki.
Mój najlepszy czas do 100km\h to 10,17 sec. wg G-techa i będziemy go ciąc :okej:
Niewiem na ile dokładnie G-tech pokazuje ale seryjne audie od 1.8 do 2.3 litra były gorsze ,chyba niejest tak zle jak na cygaro..nadwozie C3 z małą kulą u nogi(bagażnik \:D/ ) i pojemnością 1986 litra.
Dalsze mody jeszcze będą ,ten z pompą wtryskową i jeszcze pare zmian w dolocie ,wydechu..no i niewiadomo jak turbina będzie się trzymała :panna:

Pozdro chłopaki i miłego dłubania w autkach :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości