Dziwne zachowanie TDI-1Z
: czw sty 18, 2007 13:57
Witam
W moim Golfie TDI-1Z występuje dziwny objaw. mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć.
Objaw jest taki, że gdy na postoju nagle wciskam gaz do dechy aż silnik osiagnie około 3500-4000obr/min i całkowicie zdejmę nogę z pedału prześpieszenia, silnik schodzi do obrotów ok 980/min ale zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają. Trwa to około 10s po czym wszystko wraca do normy, silnik pracuje idealnie. Raz zdarzyło mi się to, gdy bardzo ostro ruszyłem z miejsca. Ruszyłem delikatnie bez gazu, po czym dalej na 1 biegu gaz do dechy do około 3500 obr/min(przyśpieszył b.ładnie) ale gdy wrzuciłem 2 bieg, silnik stracił całą moc. Zaczął szarpać, nierówno pracować i kopcić. Po ok 10 sek znów pracował idealnie. Wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa lub dostawał tylko na 1 cylinder. Dodam, że na 3-5 biegu powyżej 3000 obr/min także są problemy z przyśpieszaniem. Silnik przyśpiesza ale jakby pulsacyjnie(pompuje) i dość słabo. 150-160 km/h to chyba jego max a i na to trzeba sporo czasu. Silnik ma udokumentowane 160 tyś przebiegu i jest w stanie b.dobrym, kat wywalony, filtry nowe. Jakieś sugestie?
W moim Golfie TDI-1Z występuje dziwny objaw. mechanik twierdzi, że to podobno typowe dla tych silników ale mi jakoś nie chce się w to wierzyć.
Objaw jest taki, że gdy na postoju nagle wciskam gaz do dechy aż silnik osiagnie około 3500-4000obr/min i całkowicie zdejmę nogę z pedału prześpieszenia, silnik schodzi do obrotów ok 980/min ale zaczyna bardzo szarpać i kopcić i obroty spadają. Trwa to około 10s po czym wszystko wraca do normy, silnik pracuje idealnie. Raz zdarzyło mi się to, gdy bardzo ostro ruszyłem z miejsca. Ruszyłem delikatnie bez gazu, po czym dalej na 1 biegu gaz do dechy do około 3500 obr/min(przyśpieszył b.ładnie) ale gdy wrzuciłem 2 bieg, silnik stracił całą moc. Zaczął szarpać, nierówno pracować i kopcić. Po ok 10 sek znów pracował idealnie. Wyglądało to tak, jakby nie dostawał paliwa lub dostawał tylko na 1 cylinder. Dodam, że na 3-5 biegu powyżej 3000 obr/min także są problemy z przyśpieszaniem. Silnik przyśpiesza ale jakby pulsacyjnie(pompuje) i dość słabo. 150-160 km/h to chyba jego max a i na to trzeba sporo czasu. Silnik ma udokumentowane 160 tyś przebiegu i jest w stanie b.dobrym, kat wywalony, filtry nowe. Jakieś sugestie?