Strona 1 z 2

Test spalania.

: wt sty 16, 2007 23:40
autor: GregTDI
Własnie zmieniłem pracę, dojeżdżam codziennie dokładnie 24,5 km w jedną stronę ( 10 miasto reszta trasa ). W związku z tym postanowiłem zrobić mały test.
Moje auto to golf 3 1,9 TDI 1Z 1994r. 3 drzwi seria (bez kata),210000km.
W tej chwili pali na oko 5,5 w mieście a na trasie mniej niż 5.
Chciałbym porównac spalanie mojego auta bez dodatków , następnie ze sportowym filtrem K&N ( kupiłem dzisiaj na allegro więc bedzie za pare dni), z opornikiem wmontowanym według instrukcji na forum i bez niego.
Zastanawiam sie teraz jak sie profesjonalnie do tego zabrac, może tak:
-2.5 tys obrotów na kazdym biegu max,
-hamowanie silnikiem przed każdym nieawaryjnym hamowaniem,
-ta sama stacja paliw,
-trasa const 100km/h,
-miasto max 70 km/h.

Dobrze kombinuje?

: śr sty 17, 2007 00:08
autor: marcin999
GregTDI pisze:hamowanie silnikiem przed każdym nieawaryjnym hamowaniem,
Co CI da hamowanie kotłem chyba tylko to ze bardziej po dupie dostaje i bo paliwa to raczej za duzo nie oszczędzisz, a i jeszcze do tego ten hałas... Nie lepiej wyluzować :bigok: przeciez golfy sie pięknie toczą na luzie :D

: śr sty 17, 2007 00:14
autor: GregTDI
Z tego co sie orientuje to daje.

: śr sty 17, 2007 00:15
autor: marcin999
ale co daje??? mozesz powiedziec chyba ze nie chcesz.

: śr sty 17, 2007 00:31
autor: GregTDI
Przy hamowaniu silnikiem, silnik odcina całkowicie wtrysk paliwa, przynajmniej tak mi mówił dr mgr inż na przedmiocie Silniki Spalinowe.
Nie wiem na ile miarodajne są wyniki spalania w komputerach samochodowych, ale we wszystkich autach którymi miałem okazje podróżować bieg jałowy ok 0,7l ,
obojętnie jaki bieg z puszczonym gazem 0,0 l, według wskazań komputera pokładowego.

: śr sty 17, 2007 00:37
autor: marcin999
no tak zgodze sie z toba.
Komp pokazuje na luzie do 2l na godzine!!!
przy puszczonym gazie pokazuje 0,0 ale czy to możliwe zrób sobie mały test jedz normalnie powiedzmy na 3 biegu i wyłącz silnik ale bez rozsprzeglania wtedy rzeczywiscie nie bedzie brał paliwa, ale zobaczysz jaka jest reakcja.

Wiec wydaje mi sie że luzowanie jest zdrowsze dla silnika oczywiscie nie zawsze mozna na luz zrzucac, ale to inna sprawa poza tym przepisy tez tego zabraniaja, ale zawsze jest różnica.

: śr sty 17, 2007 13:12
autor: ziembul
GregTDI ma racje na pewno w przypadku silnikow benzynowych na wtrysku. Tam paliwo jest odcinane przy hamowaniu silnikiem. Nie wypowiadam sie na temat TDI, bo nie wiem, ale przypuszczam, ze skoro sterowanie pompa jest elektroniczne to tez odcina.

A co do zalozen testu, to na pewno trzeba wyznaczyc jakas gorna granice obrotow i delikatnie obchodzic sie z pedalem gazu. 100km/h na trasie to raczej dobry pomysl.

: śr sty 17, 2007 13:20
autor: RobertP
ziembul pisze:Nie wypowiadam sie na temat TDI, bo nie wiem, ale przypuszczam, ze skoro sterowanie pompa jest elektroniczne to tez odcina.
masz rację

: śr sty 17, 2007 15:09
autor: Cinek
a ja wam powiem tak, hamowanie silnikiem jest jak najbardziej ok, bo inaczej hamulce tzw. górskie w cieżarówkach ( też common rail ) ładnie zamieszanie w silnikach by wprowadziły, awaria za awarią by była biorąc pod uwage ich moce i mase pojazdów. a jazda na luzie...hmm proponuje przejechać sie z lekkigo wzniesienia na luzie trzymając but na hamulcu...a potem PRóBOWAĆ zahamować. w osobowym to może bez wielkiego znaczenia ale większe czuć, nawet nosem, co sie dzieje :bajer:
natomiast co do tego testu osobiście uważam że lepiej przejechać pełny zbiornik na jednych ustawieniach, potem zmienic i przejechać na innych ( filtry i inne ) i wtedy sprawdzić spalanie. zakładając normalną jazde, normalne zmiany biegów i takie tam zwykłe rzeczy. na takiej samej trasie warunki mogą być diametralnie różne, więc generalnie takie porównanie wg mnie niewiele da.

: śr sty 17, 2007 18:41
autor: RomanK84
Kryteria dobre ale mi po mieście nie udało się zejść poniżej 6,8 litra na 100km na serii... jak Wy to robicie :crazy:

: śr sty 17, 2007 20:08
autor: twardy
GregTDI, Ciekaw jestem testu, cały czas chcesz mieć załączony opornik?

: śr sty 17, 2007 20:48
autor: GregTDI
Tak ,chce miec wlaczony opornik caly czas. Intryguje mnie ile zeżre paliwa z większa mocą.
Filtr już doszedł. W pon zaczynam. Na początek będzie seria bez niczego, wtorek dam opornik a środa filtr.

: czw sty 18, 2007 01:45
autor: research1
W zeszłym roku podczas lekkiej zimu auto spaliło mi w mieście dokładnie 6,5 litra. Jeżdziłem różnie - raz cisnąłem na maxa (podczas wyprzedzania) a potem spokojnie. Auto ma wgrany program na 118km i załozone wtryski od AFN. Czy to duze czy małe spalanie w mieście na takie auto z tym silnikiem i modami?

Re: Test spalania.

: czw sty 18, 2007 09:32
autor: Maciuś01
GregTDI pisze:Własnie zmieniłem pracę, dojeżdżam codziennie dokładnie 24,5 km w jedną stronę ( 10 miasto reszta trasa ). W związku z tym postanowiłem zrobić mały test.
Moje auto to golf 3 1,9 TDI 1Z 1994r. 3 drzwi seria (bez kata),210000km.
W tej chwili pali na oko 5,5 w mieście a na trasie mniej niż 5.
Chciałbym porównac spalanie mojego auta bez dodatków , następnie ze sportowym filtrem K&N ( kupiłem dzisiaj na allegro więc bedzie za pare dni), z opornikiem wmontowanym według instrukcji na forum i bez niego.
Zastanawiam sie teraz jak sie profesjonalnie do tego zabrac, może tak:
-2.5 tys obrotów na kazdym biegu max,
-hamowanie silnikiem przed każdym nieawaryjnym hamowaniem,
-ta sama stacja paliw,
-trasa const 100km/h,
-miasto max 70 km/h.

Dobrze kombinuje?
Mam golfa TDI 1Z z 1994 r. ma 5 drzwi elektryczne szyby ABS więc jest troszkę cięższy (chyba że też masz coś z tego albo klimę itp.) ale w sumie jest to porównywalne mam tylko większy przebieg do prasy dojeżdżam ok. 30 km w jedną stronę z czego trasa zajmuje ok 15 km reszta to miasto potem zakupy itp a więc przewaga miasta ostatnio sprawdziłem dokładnie ile pali i wyszło 5,4 przy jeździe normalnej bez mulenia na trasie do ok. max. 130 a wmieście jak się da ale też szybciej niż przepisy :bajer:

W trasie mam tylko ograniczone dane tzn. informacja z drogi z "faterlandu" - 4,5 l
i 1 trasa po polsce latem ok. 450 km - 4,7