Strona 1 z 1

[mk3 tdi] silnik czy turbina?

: pn sty 15, 2007 16:58
autor: olimpek18
Witam. Posiadam golfika 3 1,9 tdi 94r 90km przebieg 160 tys km silnik 1z

Otoz sprawa jest nastepujaca gdyz nie wiem czy mam silnik do remontu czy turbina ma ostatnie chwile zycia.

Moj samochod bral olej i to dosc sporo jakies 0,5 l na 100 chcialem zrobic remoncik po zimie i dlatwego nastawilem sie na to ze bede dolewal mu ciagle.
Pare dni temu samochod zaczal strasznie dymic podczas jazdy i dzieje sie do teraz ( teraz auto stoi po blokiem) dym jest koloru bialego, jakby lekki odcien szarego... gdy dodaje gazu i auto wchodzi na obratu powyzej 1500 za mna widac tylko gesta chumre dumu i tak ciagle. na biegu jalowym tazke kopci.. do tego doszlo mi to ze mam wyciek oleju .. dzis postanowielm wjechac na kanal.. oczyscilem wszystko pod spodem by znalesc miejsce wycieku, wymienilem filtr oleju choc nie byl w zlym stanie.. po dolaniu oleju do silnika i odpaleniu z pewnego miejsca zaczal kapac olej i to bardzo intesywnie. mianowice jest trubina i zaraz od neij wychodzi rura do katalizatora i na tym laczeniu jest siateczka metalowa i wlasnei z tamtad jest wyciek..

No ale rodzi sie pytanie co olej robi w katalizatorze?! Czy turbina jest juz tak *#cenzura#* ze wrzuca olej do katalizatora?! dodam ze przez tlumik takze wyrzuca olej.... bylem u mechanika kiedys by znalesc przyczyne brania oleju i tak jeden mowil ze to turbina gdyz w dolocie powietrza z zewnarz auta (rurze) byl olej.. drugi niby spejalista od trubin mowil ze niby z turbo jest sii (nie dymil wtedy jeszcze tak, prawie wogole) i patrzyl w odme i niby z silnika chlapalo oleje.. w sobote nastepny mechanik stwierdzil ze to nei silnik tylko turbo ( no ale tu mogl sie mytlic gdyz mzoe w silniku nie bylo zbyt duzo oleju i przed wyjazdem od neigo musialem dolac ponad litr :grrr:... trzeba bedzie wymieniac katalizator tazke czy da sie go jakos uratowac? czy nie lepiej kupic tansza strumienice?

Wogole poradzcie co moglo sie stac z tym autkiem.. prosze o szybka odpowiedz...

: pn sty 15, 2007 17:25
autor: souler
jesli masz turbine zachlapana olejem to masz odpowiedz. to ze lacznik elastyczny jest zalany olejem to by znaczylo ze puscily uszczelnienia w sekcji spalin. zdejmij waz za turbina i odpal auto. jak chlapie olejem - turbina. katalizatora najlepiej sie pozbyc i wstawic rurke zamiast niego.

: pn sty 15, 2007 17:37
autor: olimpek18
No ale z tego lacznika na dole miedzy turbina a katalizatorem czyli na tej siateczce jest ten ogromny wyciek.. kapie ciagiem... a przez ten wycieka mialem zachlapane wszystko, cala turbine, pol silnika, caly katalizator po calej dlugosci prawie.. wiec?

: pn sty 15, 2007 18:21
autor: Gitner
Turbina do regeneracji (lub zakup nowej), lacznik elastyczny do wymiany, kat wywalic i wspawac rure. Zadnej strumienicy. A i pamietaj aby wyplukac wszystkie rury od powietrza i IC mozesz przemyc.

Pozdro
Gitner

: pn sty 15, 2007 18:22
autor: stonefree
Czy to na 100% leci z rury wydechowej?

: pn sty 15, 2007 21:48
autor: olimpek18
na 100% leci z rury wydechowej takze! widac az kapie z niej a plynu w chlodnicy nie ubywa.. kapie olej..

Moglby ktos mi podac wymiary tego laczonika dokladne i miejwiecej ile on kosztuje ?

Z checia poczytam inne opinie uzytkownikow bo chcialbym wiedziec cz z pewnoscia przyczyna jest turbina..

: pn sty 15, 2007 22:33
autor: souler
napisalem ci jak sprawdzic czy to turbina! taki lacznik nowy to koszt 80-200zl w sklepie. ciezko mi teraz okreslic cene dokladnie

: pn sty 15, 2007 22:56
autor: Grzesiekk1982
olimpek18 pisze:na 100% leci z rury wydechowej takze! widac az kapie z niej a plynu w chlodnicy nie ubywa.. kapie olej..
To zanim odpalisz go 2 raz, wywal kata bo jest całkowicie już zaklejony...
Pozdrawiam.