Strona 1 z 1

Mryga kontrolka oleju

: sob sty 13, 2007 23:30
autor: narrow84
Witam

W moim Golfiku 1,9TD po wlaczeniu zapłonu na zimnym silniku zapalaja sie lampki kontrolne (czasami nie zapali sie ta od swiec zarowych - po ponownym przekreceniu jest wszystko ok - wszystkie sie pala). Czy to normalne?

Nastepnym problemem jest to ze gdy zgasna lampki od temp. i swiec - gdy zapalam silnik to lampka od ladowania akum. gasnie, od oleju tez po ok. sek od tej pierwszej. Ale po chwili mignie na na sek. Czy jes to typowe dla Golfow z tym silnikiem?
A jezeli nie to co moze byc przyczyna?


Jakie powinny byc obroty biegu jałowego???


BARDZO PROSZE O POMOC :kwiat:

: ndz sty 14, 2007 00:15
autor: Hefajsto
Też w 100% nie rozkminiam tego ale mam tak samo..
To znaczy świeczki to jakoś podobno się same potrafią podgrzać i też mi czasem się nie zapalają ale kręce i odpala raczej normalnie. Nie zapalają się szczególnie jak silnik przed chwilą pracował... i jest ciepły. A z tą mrygającą kontrolką to też tak mam... po odpaleniu mryga mi dwa razy przed zmianą oleju chyba 3 albo 4. Mam pełnego syntetyka. Z tego co obczaiłem to ta kontrolka pokazuje czas w jakim olej uzyskuje pełne ciśnienie..?? Im mniej mryga tym lepiej?? czy jestem w błędzie? :grin:

: ndz sty 14, 2007 10:54
autor: norman
witam swiece zaczynaja sie grzac w TD gdy sie otwozy i zamknie drzwi kierowcy (jest to grzanie wstepne) zobacz link tam jest opis z ksiazki!! :bigok:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78341

POZDRAWIAM

: ndz sty 14, 2007 12:18
autor: PinkFloyd
W tych autach tak jest ze otwarcie drzwi kierowcy jezeli temp. silnika jest mniejsza niz 68st. i po ok 30 min. po ostatnim otwarciu drzwi swiece sie nagrzeja aby szybciej przygotowac auto do odpalenia. ponowne otwarcie drzwi kierowcy i ich zamkniecie bez odpalenia samochodu nie spowoduje juz nagrzania swiec aby nie spowodowac wyładowaniaakumulatora. Obrazek
Musi minać 30 min. nie otwierania drzwi kierowcy aby ponownie sie nagrzały przy ich otwarciu. ja jak nie chce odpalac auta to wyciagam cos z niego po stronie pasazera :grin: aby swieczki na daremno sie nie nagrzały.
Co do czujnika to w aucie są 2 . Jeden w głowicy a jeden w bloku. Rano cisnienie szybciej dotrze do dolnego i dlatego po porannym rozruchu silnika lekko mrygnie bo cisnienie nie dotrało jeszcze do górnego czujnika w głowicy. W niektórych autach jest jeden w tym są dwa i dlatego tak jest. Ale wtedy wiesz ze w głowica jest juz dobrze samrowana i trudno zatrzec autko bo masz cały czas inf. o smarowaniu w jego wszystkich czesciach.

: ndz sty 14, 2007 13:43
autor: Kusza
i ja też mam tak.. czyli to jest normalne. A też się nad tym głowiłem....

: ndz sty 14, 2007 23:55
autor: marcin999
narrow84 pisze:Jakie powinny byc obroty biegu jałowego???
instrukcja podaje 950 +- 50obr