AFN na hamowni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

AFN na hamowni

Post autor: Grześko » sob sty 13, 2007 22:21

Byłem wczoraj u uysego na hamowni no i wyszło że mój AFN w serii ma 90 KM i 185 Nm.
Po założeniu lekkiego chipa wyszła dopiero seria 110 KM i 255 Nm.
Wczoraj nie mieliśmy już czasu na szukanie przyczyny i wróciłem do domu.
Kurcze lekko się podłamałem bo elastyczność na 3 biegu od 60-100 jest 6,3 - 6,6s, na czwartym od 80-120 jest 10-10,4. Jak na 90KM to wydaje mi się że czasy byłyby dłuższe.
Może ktoś z Was zmierzył elastyczność w ten sposób?
Co może być powodem tak znacznej straty mocy w serii?
Co mam sprawdzić? Turbina trzyma 1950mbar, przepływka powyżej 4000obr ma dalej 850, rozrząd dzisiaj sprawdziłem i wałek rozrządu był lekko opóźniony względem korbowego tak około 6stopni - wyregulowałem. Mieliśmy podejrzenie że pompa jest od słabszego auta ale jest od AFNa. Po wyregulowaniu rozrządu nie wyczułem poprawy.
Gdzieś na forum jest mój post gdzie zamieściłem wyniki pomiarów VAGiem.
Wszystko niby ok ale skąd się wzięło 90KM.
Czy wprowadza się jakieś dane na hamowni przed badaniem auta? Może co było źle wprowadzone?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 13, 2007 22:57

hehe a moze masz 1Z i niewiesz o tym bo ten pomiar to serii z 1Z :D


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob sty 13, 2007 23:28

No wszelkie znaki naniebie i pod maską wskazują że jest to AFN.
Turbo z kierownicami, pompa z numerem od AFNa 028130115A, o wklejce w bagażniku nie wspomnę :D



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 13, 2007 23:33

hmmm no to masz problem w takim razie, jesli turbo zyje ok, tak samo jak przeplywka to moze kompresji nie trzyma?
podjedz gdzies i sprawd to bo 113 KM i 250 Nm to ja mam po chipie z 1Z ( i tak malo bo mam walnieta przeplywke i jeszcze pare rzeczy)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » sob sty 13, 2007 23:48

Ale on "grama" oleju nie bierze (syntetyk Castrol GTD magnatec 5W40).
A jakie masz czasy teraz po chipie np na 3 60-100 czy na 4 80-120. Miałbym wtedy porównanie. Albo logi z Vaga?



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz sty 14, 2007 05:14

może kat przypchany - sprawdź ...



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sty 14, 2007 08:58

Kata już dawno nie ma widzę że ktoś wspawał zamiast niego rurę.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sty 14, 2007 12:05

jeśli turbo pompuje to kat nie jest zapchany..

przepływka OK ,

oleju nie bierze...

w takim razie ciekai mnie jaka jest korekcja w kanale 013 ?

60-100 i 80-120 to ja mam w 6 sekund na IV biegu po wirusie :)

tyle że mój AFN miał 177 km i 248 NM już w serii :P

nie załamuj się... jeśli kompresja jest OK, turbo bangla to może coś z paliwem w sensie pompa lub wtryski...



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz sty 14, 2007 14:36

cowboy pisze:tyle że mój AFN miał 177 km (ciach) już w serii :P
To ja go kupuje od ciebie :)

Pozdro
Ginter


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sty 14, 2007 20:34

Gitner pisze:To ja go kupuje od ciebie
nie jest na razie na sprzedaż :P...
miało być 117 km ale te 177 wcale nie takie odległe :bigok:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz sty 14, 2007 21:01

cos musi lezec z napelnianiem cylindra.
Szklanki, wytarty wałek ew. wtryski zalozone od 1Z... :bajer:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz sty 14, 2007 22:16

cowboy pisze:jeśli turbo pompuje to kat nie jest zapchany..

przepływka OK ,

oleju nie bierze...

w takim razie ciekai mnie jaka jest korekcja w kanale 013 ?
Korekcja jest +0,4 +0,2 +0,8.

Szklanek nie słychać, tylko przy zapalaniu zastukają chwilę.
Silnik pracuje równiutko i cicho.

A jak sprawdzić wtryski tzn. gdzie są na nich jakieś numery żebym mógł je odczytać.

Może ma ktoś seryjnego AFNa i mógłby sprawdzić dla mnie czasy od 80-120 na 4 biegu :bajer:



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » ndz sty 14, 2007 22:43

ja mam :) tez nie jest dokonca sprawny..... jezeli nie zapomnie to zrobie, beda to czasy ze stopera komorkowego :grin: .... wiec za dokladnie nie bedą
PZDR



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 145 gości